InFocus Screenplay 777 til test!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)

InFocus Screenplay 777 til test!

Yepp, da har jeg liggende 1 stk InFocus Screenplay 777 som skal testes hardt over helgen! Dette er InFocus' sin toppmodell, med en veil kost på ca. 285.000. 3-chips DLP, 3000:1, 2000 AL.

Skal testes på ett 80" Adeo motorisert lerret, er nok en smule overkill på dette lerretet, men moro er det uansett! Får ta på solbrillene å snurre film!

Skal også teste med HDMI fra D-VHS...

Skal også prøve å lure ut Gorm (Hi-Fil) og Jørn (Jfinneru)! Blir vel kanskje ikke så vanskelig med en slik godbit å lokke med...

Nå gleder jeg meg selvsagt som en liten unge som vanlig; RAPPORT FØLGER PLUTSELIG!

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Her er det vel bare sveisebriller som duger.

Er det en demomodell eller er det en salgbar modell?

Forresten fulgte Infocus sine kalibreringsingeniører med?:

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Da var 777'en satt opp og testet litt. Er selvsagt utrolig imponert... Hadde aldri trodd den skulle fungere så bra som dette på mitt 80"-ers lerret. Sortnivået er faktisk utrolig bra, og selv med lysutbytte på 2000 AL, var det faktisk ikke mye å utsette her. Det hjelper selvsagt litt ekstra å benytte ett grånyanser lerret i så måte.

Benytter:

-Pioneer DV668
    -JVC D-VHS m. HDMI
    -Adeo Greyvision 80"/185 cm motorisert lerret
    -Real Cable HDMI m. HDMI til M1 adapter

Oppsettet av dette vidunderet er jo en drøm. Med alt motorisert, samt både horisontal og vertikal linseshift, passer projektoren selv i min kronglete stue.

Støynivået er eksepsjonelt lavt, sammenlignet med andre aktører, mener jeg det ligger på ca. 25-27 db, selv om InFocus selv oppgir 30. Ikke sjenerende høyt, og det er det viktigste. La faktisk ikke merke til støyet gjennom hele gårsdagens film (Almost Famous), og denne inneholder en mye "stille" scener.

Artikfakter som dithering (maurtuer) er selvsagt en saga blott. Graderinger var ikke å se (dette ser en jo for øvrig lite til generelt på DLP, men), og stabiliteten helt 100%.

Dynamikken minner om skikkelig kino. Selv i mørke scener "spretter" detaljene ut. Er egentlig ikke noen stor tilhenger av høyt lysutbytte, men det er jo egentlig hovedsakelig fordi jeg mener sortnivå er viktigere. Når en klarer bevare sortnivået i så stor grad som på denne saken, samt i tillegg tilby 1500-2000 AL, er jeg faktisk ikke på det som noe stort problem. Projektoren bør uansett tilby en "low-power" mode, som jeg så langt ikke har funnet... Selv om sortnivået er meget bra, kan det selvsagt bli bedre, og på spesielt mørke filmer hadde det vært greit å strupe litt av lysutbyttet til fordel for ennå bedre sort, selv om jeg igjen understreker at denne produserer (eller ikke som sådan) meget godt sortnivå!

Fargemetningen er også helt på "hakeslipp" nivå... Her er grønt skikkelig mettet, det samme er gult. Har en helt annet spekter å benytte når projektoren uavhengig har tilgang til RGB i full frekvens.

Det sedvanlige problemet med overdreven skarphet over DVI er for øvrig tilstede... Pioneeren klarer kun sende i HDMI progressivt, og da kuttes projektorens DCDi kretser ut, og dermed er en helt avhengig av Pioneerens egenskaper i forhold til å "myke" opp de harde kantene et såpass høykomprimert videosignal som DVD representerer.

En er altså i stor grad avhengig av avspillerens / kildens egenskaper når en kjører DVI/HDMI over til projektoren...

Har så langt kun testet DVD, skal teste et par HD filmer i kveld / morgen.

Så langt er -faktisk- min konklusjon: DENNE VIL JEG HA! (men har ikke råd!) Denne projektoren gjør en kjempejobb på mitt lille lerret, og er vil være ypperlig også når/hvis jeg får opp et eget kinorom og større lerret.

InFocus' nye range av projektorer vil trolig basere seg på dette designet og plattform, og da kan det dukke opp mye spennende alternativer fremover... Jeg er imidlertid litt ekstra "frelst" i forhold til ekte 3-chipper... Selv om regnbuer ikke er noe stort problem, er det helt ypperlig å bli kvitt de totalt sett! I tillegg er det jo en hel del andre bildeparamtere som er viktig.

Kommer tilbake med videre inntrykk snarlig!

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres meget bra ut Lygren. Du bør kanskje legge "vil ha" genet på hylla en liten stund mtp. prisen på trippel 7 :|

Fargemetningen er også helt på "hakeslipp" nivå... Her er grønt skikkelig mettet, det samme er gult. Har en helt annet spekter å benytte når projektoren uavhengig har tilgang til RGB i full frekvens.
    Det var vel som forventet ? Iom. at man slipper fargehjul, og har separate paneler for hver farge bør fargene være bra. Hvordan synes du farge metningen/dybden står seg i forhold til en god CRT ?

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet du om denne blir vist på messen?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Ja, den vil bli vist på messen på HFC-kjedens demorom.

Newcomer MadMan69 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kommer nettopp fra messen og så Infocus 777 i aksjon. Jeg ble ikke imponert i det hele tatt. Klart det er flott og skarpe bilder, men til 285.000,- forsvarer deg seg definitiv IKKE. Jeg så også PD model one i aksjon og jeg synes ikke jeg klarte å se så god forskjell på bildene. Nå kan det selvfølgelig tenkes at kabler og kilde var forskjellige, men allikevel. Ja, jeg vet at PD kjørte (HDTV via HTPC) men jeg ba dem spesifikt og spille vanlig DVD (576p) for å sjekke kvalitet. Jeg ba dem også sette på samme film (Toy Story 2) for å få sjekke de samme bildene.

Nå har jeg en benq og er fornøyd med denne men jeg må si at PD imponerte meg stort med sine sylskarpe bilder.

Nei, forskjellene synes jeg, er forsvinnende lite. Og se på priosforskjellen. Dette forsvarer seg ikke.

De hadde også et rått oppsett av AudiVector. Tror de benyttet toppmodellen som front. De imponerte meg heller ikke. Til film kan etter min oppfatning like godt bruke Cervin Vega eller Proson som noen annet. :?

Nå vet jeg at jeg får lydfrikene på nakken, men det tåler jeg. Når vi snakker ren musikk er det selvfølgelig noen helt annet.

Og kanskje dette til og med er en annen tråd.... :wink:

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Faktisk var denne 777 den eneste projektoren som imponerte meg på messen. Med et utrolig skarpt, rolig og fargemettet (ikke minst regnbuefritt) bilde.

Det eneste må være et noe labert sortnivå og litt vel mye støy for denne prisen.

Noe jeg ikke skjønner er at alle utstillerne drev og kjørte demo med enten HDTV eller animerte filmer. Det får jo til og med min gamle Z2 til å se skikkelig bra ut.

Active Jodan sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Det eneste må være et noe labert sortnivå og litt vel mye støy for denne prisen.
    ...og det til tross for at de hadde maskert ca den nederste 1/3 av linsen :roll: Tror nok ikke lysutbyttet på denne er beregnet for Norske forhold...

Men selv om ytelsen overhodet ikke står i forhold til prisen, er dette den eneste DLP-pj'en jeg har sett som gir en fargemetning på høyde med LCD-pj'er. Jeg synes derfor den er interessant som eksempel på hva vi kan forvente når tre-brikkers DLP-pj'er faller til et konkurransedyktig prisnivå en gang i fremtiden.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jodan
    ...og det til tross for at de hadde maskert ca den nederste 1/3 av linsen :roll: Tror nok ikke lysutbyttet på denne er beregnet for Norske forhold...

Men selv om ytelsen overhodet ikke står i forhold til prisen, er dette den eneste DLP-pj'en jeg har sett som gir en fargemetning på høyde med LCD-pj'er. Jeg synes derfor den er interessant som eksempel på hva vi kan forvente når tre-brikkers DLP-pj'er faller til et konkurransedyktig prisnivå en gang i fremtiden.
    Jeg sammenlignet med sortnivået på min crt hjemme. Noe den var milevis unna.

Newcomer MadMan69 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett - den "lille" ekstra fargemetningen forsvarer da ikke prisen?

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MadMan69
    Du har rett i det. Men den har heller ikke regnbuer.

Men jeg ble heller ikke imponert av bildet på PD Action One - i forhold til prisen.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Jeg tror ikke en her bør foreta seg en vurdering mhp prisen, for denne projektoren er det uansett ikke noe marked for her i landet i det private hjem. Den er mer interessant i forhold til fremtidig utvikling på DLP, og mulighetene som ligger der på 3-chips teknologi. Med noe lavere lysutbytte hadde også sortnivå vært en del bedre, og da er projektoren meget spennende. Det samt selvsagt en lavere pris, men det er uansett opp til markedet å bestemme, og stort mer enn 50k er det vanskelig å ta for noe teknisk utstyr samme hvilken klasse om en har tenkt å appellere i det hele tatt til annet enn Røkker og Hagen'er!

Active Jodan sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sammenlignet med sortnivået på min crt hjemme. Noe den var milevis unna.
    For ikke å snakke om kilovis :lol:

Active Jodan sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MadMan69
    Du har rett i det. Men den har heller ikke regnbuer.

Men jeg ble heller ikke imponert av bildet på PD Action One - i forhold til prisen.
    Problemet med alle DLP-pj'er er jo nettopp at de som regel er priset hinsides ytelsene. Grunnen til dette er kanskje vissheten om at mange vektlegger kontrastnivå i så stor grad at de er villige til å betale "det lille ekstra".

Jeg hadde også høyere forventninger til Action One. Riktignok har LOTR-filmene relativt lite fargemetning, men LCD er pr idag ganske enkelt best på dette området... ehh etter CRT da selvsagt :wink:

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe jeg ikke skjønner er at alle utstillerne drev og kjørte demo med enten HDTV eller animerte filmer. Det får jo til og med min gamle Z2 til å se skikkelig bra ut.
    På DVD&Hjemmekino's stand kjørte vi kun DVD filmer hele helgen. Vi fikk også kommentarer hele tiden om at bildet var sinnsykt bra. Så en trenger ikke nødvendigvis HD for at enkelte projektorer skal yte bra bilder. :wink:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Etter å ha sett dagens "stock" med digitale projektorer, er det med litt vemod jeg igjen må innse at CRT "still is king"! Ikke det at jeg har noe imot CRT, fatter'n har jo selv en Barco 1208 stående fritt disponert av undertegnede, men selv har jeg ikke plass...

777'en er en fin projektor, men mangler fremdeles det ekstreme sortnivået som CRT tilbyr. Til store lerret er imidlertid 777'en ypperlig, men begrenses her av oppløsningen. Havner litt mellom "barken og veden" slik sett... Med litt sitteavstand takler imidlertid 777'en fint 4 meter, men stort større tror jeg ikke er noen god ide.

Nå er jo 1080p DLPene klare, er nok ikke lenge til vi ser en 888 eller noe i den duren med ekte HD 1080p oppløsning! Da begynner produktet bli meget interessant for semi-kinoer f.eks. av type filmklubber osv.

Så; Per Johnny, du får fortsette å skrape sammen det du klarer av CRT'er å sette de i stand til de skikkelige gærningene her til lands. Får jeg råd eller mulighet for eget kinorom hadde jeg fremdeles kjøpt meg CRT om jeg hadde vært heldig med pris, tilstand og modell!

....for øvrig kan det virke som jeg fokuserer noe mye på sortnivå, men er på ingen måte kun dette som er fordelen med CRT. I tillegg har du de totalt pixelfrie og "glatte" bildet, fargene, "analogiteten", stabiliteten i mørke områder +++ Foruten skarpheten, lysutbyttet og selvsagt alt det praktiske ved digitalt er CRT best på alle aspekter. Hadde i alle tilfelle beholdt DLP TVen i stua (om jeg hadde eget kinorom, mener jeg!)!

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt OT men faktisk har jeg funnet ut at de bekksvarte pausene i mellom scener i filmen - som crt gir - gjør mer for kinofølelse enn kontrast og farver tilsammen.

Active Jodan sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt OT men faktisk har jeg funnet ut at de bekksvarte pausene i mellom scener i filmen - som crt gir - gjør mer for kinofølelse enn kontrast og farver tilsammen.
    Trodde ikke at skadefryd var et fremtredende trekk ved beboerne på planeten Vulcan? :wink: Sorry! OT dette også. *Skjerper meg* :P

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •