LImtrebjelke midt i taket!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LImtrebjelke midt i taket!

Hei. Starter snart bygging av hjemmekino i kjellerstua. Rommet blir ca 5.7m langt og ca 3.8m bredt. Midt i rommet er det en limtrebjelke som bærer bjlekelaget for deler av stuen i 1.etg. Høyden under bjelken ca. 2.05m. Takhøyden ferdig rom ca 2.28m. Planlagt projektor Sony VPL-HW30ES. Rammelerret av størrelse minimum 106" er ønskelig. Mitt spørsmål til dere er: Vil limtrebjelken midt i rommet være til hinder for bildeframvisningen. Tanken er å plassere projektoren på hylle på vegg med kasteavstand 5.5-5.7m? Å samtidig, hvor stort lerret burde jeg gå for?

Innspill mottas med takk

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av KjellVi
    Hei. Starter snart bygging av hjemmekino i kjellerstua. Rommet blir ca 5.7m langt og ca 3.8m bredt. Midt i rommet er det en limtrebjelke som bærer bjlekelaget for deler av stuen i 1.etg. Høyden under bjelken ca. 2.05m. Takhøyden ferdig rom ca 2.28m. Planlagt projektor Sony VPL-HW30ES. Rammelerret av størrelse minimum 106" er ønskelig. Mitt spørsmål til dere er: Vil limtrebjelken midt i rommet være til hinder for bildeframvisningen. Tanken er å plassere projektoren på hylle på vegg med kasteavstand 5.5-5.7m? Å samtidig, hvor stort lerret burde jeg gå for?

Innspill mottas med takk
    Bør ikke være noen problem det.
    Du kan kansje gå for et 92" 16*9 lerret. Da får du ingen problen med høyden.

Bruker dette selv og har kasteavstand 5m. Og toppen av lerret er rundt 2m.
    Det funker utmerket her hjemme.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •