Demonstrasjon av/erfaring med Epson EH-TW3200

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Demonstrasjon av/erfaring med Epson EH-TW3200

Vurderer å skaffe meg en Epson EH-TW3200. Noen som vet hvor man kan få en demonstrasjon av denne?

Eventuelt noen som har den som kan fortelle litt. Kom gjerne med både "ros og ris".

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt en TW3200 en stund nå, bruker den til Blu-ray (PS3) og PS3 spill.

Jeg har ikke kjøpt lerret enda så bruker en Ikea-rullegardin, og rommet den står i er lyst (lyst tak, lyse vegger, lyst gulv). Tatt i betrakting lerret og rom er jeg godt fornøyd med bildet; bra kontrast, fine farger (i Cinema mode), ikke så bra svart-nivå men det skyldes vel delvis lerret og 'lyst rom'.

(Bør vel nå nevnes at jeg vel ikke er veldig kresen når det gjelder bilde (og lyd)...er nok mere en film-entusiast enn AV-entusiast. )

Viktig kriterie for meg når jeg valgte TW3200 var at den har lens-shift slik at den er plasseringsvennlig. Den står nå i et hjørne av rommet selv om lerret henger nogenlunde midt på veggen forran. Var ikke så mange alternativer med lensshift i prisklassen til TW3200.

Den største 'ulempen' med den er at den bråker mere enn jeg setter pris på, selv i Eco modus. Så lenge det er lyd på filmen er det ikke noe problem, men i stille scener synes jeg viftestøyen er litt irriterende. Leste en del tester av den på forhåndt der lavt støynivå ble nevnt som en styrke så mulig jeg har vært uheldig med min enhet eller at jeg har urimelige forventninger; har har ikke mye erfaring med prosjektorer.

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei nozehorn!

Har denne og synes det var mye moro for pengene, har ikke prøvd nyere og bedre projektorere så kan desverre ikke si om det er andre i samme pris område som du heller burde satse på.

Men det jeg sitter med etter å hatt denne nå i godt over et halvt år er at jeg fortsatt er fornøyd med kjøpet. Du kan bruke denne i et rom med moderat lys og fortsatt få et helt ok bilde.

Men det anbefales på det sterkeste å få det totalt mørkt, sette den i Naturlig modus, sette hud tone til 0 og aktivere ECO modus.

Da får du så bra bilde som mulig på denne projektoren uten en kalibrering, dette har Gorm på forumet skrevet og han er en profesjonell kalibratør. Og bilde ble vesentlig bedre når jeg gjorde slik han skrev, det krever dog at rommet er mørkt for å få noe smell i bildet.

Det jeg savner nå som jeg har hatt denne en stund er mer smell i fargene og bedre bildebehandling på bevegelser. Noen liker slørete bilder, jeg er ikke i denne kategorien.

Om det kan lønne seg å betale ca 900kr mer for Epson EH-TW5900 har jeg ikke kunnskap til å si noe om, men det er nok noe du burde se om noen her eller i en butikk kan svare på.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk til begge to for fyldige og informative svar! Skal udersøke EH-TW5900. Er i utgangspunktet ute etter en projektor uten 3D, da jeg ikke har blitt bitt av den basillen

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •