Hei, jeg sitter med et budsjett på ca 10 og skal ha min første prosjektor - skjønner jeg da må ofre noe men...

Prosjektoren skal inn i et rom med kun 2m takhøyde , 3m bredde og 6 meter lengde. Rommet har full lyskontroll (kjeller )

Jeg forsøker å finne noe som både gir
- En like god film opplevelse som flatskjermen i opplyst stue ("greit" mao)
- Full HD føles ihvertfall riktig når jeg først skal investere
- 3D ikke så viktig men hadde vært gøy på enkelte PS3 spill
- Plassering som gjør at man kan spille stående (PS3 Move og Wii)

Bruksområdet blir nok 70%spill og 30% film. Kvalitetsmessig forsøker jeg å tenke at jeg ikke skal bli for opphengt i det - Proffkalibrering osv er jeg ikke på.

Ekte short throw finner jeg kun som HR Ready i denne prisklassen så da tenker jeg litt alternativt om plassering som jeg gjerne skulle hatt kommentarer på:

1) En prosjektor med kort kasteavstand 1.34 feks Epson sine montert i tak men flyttbar slik at den kan stå langt bak og gi bra kinofølelse på 100'' samtidig som den kan flyttes frem til foran der vi står og spiller (kan likevel da bli 60''-70'' som jo ikke er så verst). Hvis jeg greier å montere den i et skinnesystem kan jeg flytte den frem og tilbake etter behov. Blir det for mye styr og innstilling? Noen som har forsøkt?

2) En prosjektor med horisontal lens shift opp mot 50% (eks Epson igjen) kan kanskje monteres 3,5m fra lerret og langt ut til siden slik at man kan stå og spille uten å lage skygger. Noen som har forsøkt?

Andre gode løsninger for kombinasjonen av bevegelsesspill, prosjektor og full HD til 10K ???

Spiller forøvrig ikke så mye bevegelsesspill men det er så dumt å utelukke muligheten for at de faktisk greier å lage noen bra spill etterhvert ..

Taknemlig for alle kommentarer og råd!