Riktig plassering av projektor og lerret?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer Marky Mark sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Riktig plassering av projektor og lerret?

Hei,

Trodde jeg hadde plassering lerret og projektor riktig men tror at jeg har misforstått siden jeg har lens skift. Valgte da og ta litt lett på ting...

Men nå skal jeg om-møblere hele kinorommet for å plassere ting skikkelig.

Lerret: 92"
    Projektor: Optoma Hd87

Lurer da på hvor høyt jeg kan plassere lerret. Noen som vett hvor høyt bildeflaten til lerret i forhold til min projektor skal ver plassert?? Og hva den optimale avstand fra projektorlinse til lerret skal være?
    Midten av projektor linsen, med tak festet montert er på 19cm fra tak.

PS: Har prøvd meg flere ganger på projector central sin guide. Men Skjønner det rett og slett ikke....
    Hjemmekino: Denon avrX5200W ,B&W Cm10s2, Sony HW65ES, Panasonic Bluray, Toshiba HDdvd, Intel NUC, Sony PS1-4, Htpc, Nintendo, Sega, Xbox 1 360 & One.
    Stue: Denon avr3313, B&W CM8, Panasonic P65vt50, Mac mini, Nintendo WiiU, Lyse HD pvr

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Avstand mellom projektor og lerret må ligge innenfor 3,14 og 3,93 meter. Ideelt plasserer du den da på rundt 3,9 meter.
    Når det gjelder offset, så er den på 30 til maks 110 prosent, noe som betyr at du kan senke bildet rundt 10% av bildehøyden under senter i linse, når projektoren henger i taket. I ditt tilfelle betyr det at øvre bildekant kan henge maks 11,5 centimeter lavere enn senter i linse, altså rundt 30 cm fra taket.

Lens-shift i HD87 har et snevert "arbeids-området", sammenliknet med lens-shift i de fleste LCD og LCoS projektorer.

Riktig plassering av projektor og lerret?-hd87-lens-shift-jpg

Ved takmontering snur du denne skissen på hodet
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •