Hvilken prosjektor passer for meg?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken prosjektor passer for meg?

FInnes sikkert 1000 andre poster om dette, men fant ut jeg skulle spørre likevel for å finne noe som passer bra til min bruk og mitt rom.

Rommet er ca 4 meter bredt og 4-5 meter langt(16-20m2), hvor sofaen står i ene enden av rommet og lerretet vil henge i den andre enden. Prosjektoren skal henge over sofaen, altså 3,5m fra lerretet. Tenkte å feste prosjektoren opp-ned i et TV-på-veggen-stativ. Dette for å unngå keystone(eneste faguttrykket jeg kjenner til når det gjelder pj :wink: ). Lerretet blir vel en rullegardin fra Ikea, eller noe annet rullbart(lerretet henger forran døra til et oppbevaring/arbeidsrom)

Pj'en vil bli brukt til det meste. Skal ha TV på rommet i tillegg, men må ha mulighet til å se på prosjektor(tv'en er 21" :roll: ).
    Altså: TV, FILM(både fra DVD og PC), spilling på både X-BOX og PC.
    Skal som sagt bli brukt til det meste.

Jeg kan bortimot ingenting om pj'er, så tror dere må ta altså fra scratch her. Hva bør jeg se etter når jeg nå skal velge prosjektor? Brukt er også aktuelt, eller er vel alt opptil ca 15-18000,- mulig(har fått ny jobb ) men billigere er ikke å forakte..

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei, i det pris leiet er det benq 7800 som peker seg ut som ett åpenbart førstevalg, spesielt hvis du skal ha litt størrelse på lerretet, men hvis du vil spare noen kroner så virker både pakketilbudet(vet ikke om det har det lengre) til HSK på infocus 4805 med lerret og kabel til å være en fin deal og den nye benq 5120 å være gode valg
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Active Jodan sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...Og siden DLP-teknologien allerede er godt dekket, kunne det kanskje være på si plass å anbefale en sjekk av to gode LCD-kandidater; nemlig Panasonic AE 700 (ca 15500), eller AE 500 (ca 12000). Som du sikkert vet er det fordeler og ulemper med alle pj'er i denne prisklassen, og det er viktig å teste alternativene selv for å finne ut hva man liker best. Men både 7800 og AE500/700 gir mye for pengene.

Lykke til!

Intermediate kinosjef_christian sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Benq 7800.. som alt nevnt.... ville nok vært ett godt valg spør du meg!

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sanyo PLV-Z3 er også et valg hvis støy er viktig.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •