Min Infocus x10 er død, hva skal jeg bytte til?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Min Infocus x10 er død, hva skal jeg bytte til?

Hei ja.

Har hatt en x10 som de siste årene som nå skal bli byttet ut.
    Som veldig mange andre her så syns jeg også at projektor jungelen er vanskelig å forstå seg på. Så å ta ett valg blir nok ikke lett. Er derfor ute etter anbefalinger fra forumet. Rommet den skal brukes i er ett dedikert rom med total lyskontroll (mørkt tak og mørke vegger,samt somfy blendingsgardin på vinduer). Størrelse er 5*4m,høyde 2,1m, hvor projektoren skal henges på kortveggen. Infocusen har blitt montert på undersiden av en hylle som har vært montert helt opp til taket. Da taket er sorte parafon(samme som echopron sombra)plater er takmontering umulig, men kan ha den på hylle eller vegg. Den blir hengene rett over sweet spot så støynivå er viktig. Infocusen hadde oppgitt 32db, så ønsker jo lavere enn det. Lens shift syns jeg også er ett must for å gjøre plasseringen enklere.
    Har ett ønske om å bruke ca 13.000,- men kan gjerne gå lavere og også høyere om argumentene tilsier det. Maks grense blir nok 20.000,-

Må også si at jeg er fristet av å prøve en 3d projektor.

Disse har jeg sett litt på så langt, men har overhodet ikke greid å ta ett valg:
    Optoma hd33
    Optoma hd83
    Jvc x30(brukt)
    Mitsubishi 7800

Hjelp! :-D

Intermediate AnaXyd sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD33 fikk jo bra score i månedens Lyd og Bilde hvor den ble testet opp mot Epson TW6000. Syntes dog det var en litt rar test, men fordelene med HD33 er vel sortnivå. 3D effekten til Epson TW6000 er meget god, hvor mange påstår at dette kan være markedets beste 3D bilde for tiden. (TW9000 er vel aller best). Høyere hertz på shutterglassene gjør også at bildet oppleves som roligere ihvertfall etter min mening. (Prøvde tidlig aktiv 3D, men ble svimmel av de gamle brillene med treig hz)

Syntes du bør legge til Epson TW6000 i lista di, men om du kan gå til 20k, ville jeg definitivt vurdert TW9000, da denne har fått masse skryt i det siste. Lykke til! Vanskelig projektorjungel for tiden, har akkurat vært i samme situasjon og jeg havnet på TW6000

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AnaXyd
    HD33 fikk jo bra score i månedens Lyd og Bilde hvor den ble testet opp mot Epson TW6000. Syntes dog det var en litt rar test, men fordelene med HD33 er vel sortnivå. 3D effekten til Epson TW6000 er meget god, hvor mange påstår at dette kan være markedets beste 3D bilde for tiden. (TW9000 er vel aller best). Høyere hertz på shutterglassene gjør også at bildet oppleves som roligere ihvertfall etter min mening. (Prøvde tidlig aktiv 3D, men ble svimmel av de gamle brillene med treig hz)

Syntes du bør legge til Epson TW6000 i lista di, men om du kan gå til 20k, ville jeg definitivt vurdert TW9000, da denne har fått masse skryt i det siste. Lykke til! Vanskelig projektorjungel for tiden, har akkurat vært i samme situasjon og jeg havnet på TW6000

Er vel sånn i denne jungelen at man finner fler og fler jo mer man titter.
    Kan jo da legge til tw9000 på lista. Tw6000 har jo ikke lens shift og det syns jeg er ett must.

Tw9000

Må vel få kommet meg ut å sett litt demoer av de projektorene jeg vurderer. Sitter dog med inntrykk av at det meste over 10" vil være mer imponerende en x10'n.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AnaXyd

Tror du bommer ganske mye hvis du tror at TW9000 er markedets beste på 3D, men at den er best i sin priklasse derimot kan stemme ganske bra...
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, mente selvfølgelig i den prisklassen. Hvem er best på 3D da? Sonys 4K projektor?

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sonys VW1000 er ekstremt bra på 3D, men jeg tror du må en del opp i pris for å finne den beste 3D hjemmekinoprojektoren. SIM2 Lumis 3D Solo er nok den beste aktive 3D projektoren til hjemmekino og så har de en Lumis 3D Duo som er passiv, men da må man bruke sølvlerret. Som ren 3D maskin vil jeg tro at Lumis 3D Duo er den beste, men som sagt så må man benytte sølvlerret til denne for å få vise 3D. Og så er det prisen da, jeg vil tippe 300000+ på Solo og 500000+ på Duo...:wink:
    Mvh Andreas

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Sonys VW1000 er ekstremt bra på 3D, men jeg tror du må en del opp i pris for å finne den beste 3D hjemmekinoprojektoren. SIM2 Lumis 3D Solo er nok den beste aktive 3D projektoren til hjemmekino og så har de en Lumis 3D Duo som er passiv, men da må man bruke sølvlerret. Som ren 3D maskin vil jeg tro at Lumis 3D Duo er den beste, men som sagt så må man benytte sølvlerret til denne for å få vise 3D. Og så er det prisen da, jeg vil tippe 300000+ på Solo og 500000+ på Duo...:wink:

Litt of topic dette her?

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av garageman07
    Litt of topic dette her?
    Ja, men han spurte om hvilken projektor som er best på 3D på markedet akkurat nå...8)

Og til svar på det du spurte om, kan du strekke deg til TW9000 er det en meget bra projektor på både 2D og 3D. Av de du har listet opp så ville jeg valgt X30, men den er ikke god på 3D...
    Mvh Andreas

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er uansett ikke så lett dette her. Prisen har jo også en del å si. Ser her at noen har fått den helt ned til 18k(tw9000) , men det er en pris jeg iallefall ikke har funnet på nett. Enn så lenge iallefall.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om noen finner TW9000 til 18k, så vurderer jeg STERKT å kjøpe den ihvertfall! Da ville jeg også kjøpt den om jeg var deg, TS.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •