Litt info om AE700

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Litt info om AE700

Har hatt denne ei lita uke nå og er stort sett fornøyd. Men en ting merker jeg. Hvis jeg slår på PJ og setter med ned og ser en film direkte så får jeg endel vertikale striper på lyse partier (VB?) de første 10Min. Etter 10-15min kjøring så er dette borte vekk. Noen som har en forklaring på dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må man varme opp projektoren før bruk?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vertikale striper i lyse partier er sannsynligvis VB ja. Kanskje konvergensen er anderledes når projektoren er varm?
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vertikal banding har en tendens å bli noe mindre merkbart etter en halvtimes oppvarming ja. På AE500 ble de i alle fall aldri helt borte.

Konvergensen vil neppe forandre seg noe etter oppvarming (vi snakker om lcd-projektorer her).

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis du er plaget av vb så kan du jo også prøve flicker tweaken!
    har 700'n jeg også og som på 500'n så jeg litt vb, men etter og ha justert litt på flicker menyen så er det så godt som borte!
    Legger iallefall ikke merke til det selv på tåke scenene i master and commander og pirates of caribbean..

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brannslange
    Vertikal banding har en tendens å bli noe mindre merkbart etter en halvtimes oppvarming ja. På AE500 ble de i alle fall aldri helt borte.

Konvergensen vil neppe forandre seg noe etter oppvarming (vi snakker om lcd-projektorer her).
    konvergens er noe man vanligvis forbinder med crt, men siden lcd projektorer har tre paneler, et for hver farge, så finnes det konvergens her og. Dette vil også gjelde for 3 chips dlp'er. i motsetning til crt så vil man nok ha minimal konvergens vandring her, men kanskje akkurat nok til at "alle biter faller på plass" når det oppnår driftstemperatur..
    Konvergensen kan heller ikke justeres på lcd/dlp, så produkter som ikke holder mål konvergens messig forlater ikke fabrikken.(får vi håpe;-))
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dårlig konvergens var grunnen til at jeg fikk erstattet min AE500. Har ikke tenkt over at dette problemet også gjelder 3-chips dlp'er, men det er jo egentlig helt naturlig. Får håpe produsentene begynner å ta dette problemet mer alvorlig, for særlig i datamodus er mange lcd-projektorer ganske ille. Men det har jeg jo allerede nevnt før.. :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men er det en fordel å varme PJ op før en kjører i gang?
    Lar jeg den stå på i feks 10 min så er det ikke antydning til VB når jeg kjører igang filmen. Kan PJ ta skade av å kjøres igang direkte?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Projektoren kan ikke ta skade av å bli startet opp direkte, men i oppvarmingsperioden kan bilde være av noe mer laber kvalitet. Derfor gjør det jo ikke noe at du lar den stå å varme seg opp noen minutter slik at bildet får stabilisert seg.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Litt info om AE700

Sitat Opprinnelig postet av Plasmaboy
    Har hatt denne ei lita uke nå og er stort sett fornøyd. Men en ting merker jeg. Hvis jeg slår på PJ og setter med ned og ser en film direkte så får jeg endel vertikale striper på lyse partier (VB?) de første 10Min. Etter 10-15min kjøring så er dette borte vekk. Noen som har en forklaring på dette?

Har akkurat den samme erfaringen med min Z2. Litt kjipt når det er lyse scener helt i begynnelsen av filmen. Særlig Star Wars V er kjip med VB - her anbefales det å vente i 10 min.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •