Hei,

Jeg, som mange andre her på forumet, er på utkikk etter blant annet en ny prosjektor. Det som imidlertid er blitt klart for meg er at hvilken løsning som passer best, i stor grad kommer an på en rekke ulike faktorer, så jeg tenkte å ydmykt spørre dere eksperter/entusiaster om råd gjeldende modell, festeanordning og avstand fra lerret.

Bruksområde
Prosjektoren er tiltenkt brukt til film og TV, og jeg har ikke planer om å se 3D-film.

Rom
Rommet som skal huse moroa er 4,7 * 3,8 meter, med 2,3 meter takhøyde. Taket er matt hvitt, med lysegrønne vegger, men mye av sideveggene er tatt opp av halvmørke bokhyller. Veldig mye av lyset fra de to vinduene kan stenges ute med tykke, mørke rullegardiner. En mulig utfordring i forhold til taket er at det kan vibrere litt om noen går spesielt tungt i etasjen over, men dette hender ikke ofte.

Budsjett og modellforslag
I utgangspunktet hadde jeg planlagt å holde meg under 10.000 kroner, og gjerne en del under dette. Jeg har så langt sett mye på Epson EH-TW3200 samt Mitsubishi HC4000, men er åpen for andre forslag.

Spørsmål
Basert på disse opplysningene, tror dere en av modellene jeg har forespeilet meg kan fungere til min bruk? Hvis ikke, har dere andre forslag?

Hva er ideell avstand å oppmontere prosjektoren, og vil dere anbefale å montere den i taket, eller et annet sted?

På forhånd takk for at du tar deg tid til å svare. Alle innspill er velkommen!

Mvh,

Black Monday