Koble GET HD PVR dekoder til projektor

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Koble GET HD PVR dekoder til projektor

Har fått en gammel projektor og vil dermed teste ut om det går ann å se på tv via projektoren.

Koblingsmulighetene på projektoren er VGA og S-video
    Fra GET HD dekorder er jeg usikker, i så fall er HDMI og Scart.

Hva slags kabel trenger jeg får å kjøre dekoderen på projektoren?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ohny
    Har fått en gammel projektor og vil dermed teste ut om det går ann å se på tv via projektoren.

Koblingsmulighetene på projektoren er VGA og S-video
    Fra GET HD dekorder er jeg usikker, i så fall er HDMI og Scart.

Hva slags kabel trenger jeg får å kjøre dekoderen på projektoren?
    Hei!
    Nå er jeg jo ikke ekspert på prosjektorer, men jeg tror det vil gå fint an med en S-Video kabel, (den gule kabelen.) Hvis ikke finnes det vel en slags HDMI boks, sånn at du kan koble til S-Video-kabelen via den, så kan du bruke HDMI kabel. Jeg mener det finnes noe slikt. :-) Kan hende jeg er helt på jordet også...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mener du jeg trenger HDMI-Svideo kabel?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ohny
    mener du jeg trenger HDMI-Svideo kabel?

Jeg tror i hvert fall at det går an å bruke en helt vanlig S-Video kabel. Det er en S-Video utgang på disse dekoderne. Jeg vet det finnes HDMI-Scart adapter av noe slag. Har du ikke scart utgang på prosjektoren? Jeg tror det skal gå an å bruke en helt vanlig gul-kabel ( S-Video) Som sagt så er jeg ikke eksperten på området, og kan hende jeg er helt på jordet nå... Jeg bruker i hvert fall den kabelen fra PS2'en og inn til TV'en.

Intermediate AnaXyd sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    S-video er ikke en gul kabel:

Kompositt derimot, er den gule kabelen:

Etterfulgt av hvit og rød kabel som er lydsignalet. Mener man kan kjøre både kompositt og S-video sammen, for å få hakket bedre bilde.

Merk, kompositt er den desidert dårligste måten å frakte bildesignal på, så ikke forvent noe "WOW" faktor! Forvent heller et relativt blurry og tamt bilde.

Jeg ville heller valgt VGA inngangen istedet, for den har større potensiale. Jeg er relativt sikker på at det finnes HDMI-VGA adaptere, eventuelt HDMI-DVI adapter, + et DVI-VGA adapter. Da vil du få et brukbart bilde ihvertfall

Eventuelt, om du har en receiver, kan du få den til å konvertere HDMI->S-video/kompositt. Eventuelt kjøpe en scaler (mener det het det), som gjør det. Men det blir en traust opplevelse mtp på bilde om du benytter S-video.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg testa nettopp med RGB-VGA, men fikk ikke noe bilde
    RGB fra dekorder og VGA på projektor

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RGB, altså komponentkabel? Brukte du en adapter til å omforme dette til VGA signal? Jeg tror det mest vanlige er å konvertere HDMI over til VGA, men om du har en komponent-VGA adapter så bør jo det funke!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg brukte denne kabelen

VGA – RGB - Biltema

Jeg får forsatt ikke noe signal, har prøvd å endre kilde på projektor til Computer, S-video og Component.

Samtidig testa jeg med å trekke ut HDMI kabelen fra dekoder, men heller ikke det lyktes.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig projektoren er defekt? Virker som det kan være en gammel en ihvertfall.

Men se om du finner en komposittkabel, altså en gul en, og test om du får bilde med den. Bare for å sjekke om alt fungerer.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AnaXyd
    S-video er ikke en gul kabel:

Kompositt derimot, er den gule kabelen:

Etterfulgt av hvit og rød kabel som er lydsignalet. Mener man kan kjøre både kompositt og S-video sammen, for å få hakket bedre bilde.

Merk, kompositt er den desidert dårligste måten å frakte bildesignal på, så ikke forvent noe "WOW" faktor! Forvent heller et relativt blurry og tamt bilde.

Jeg ville heller valgt VGA inngangen istedet, for den har større potensiale. Jeg er relativt sikker på at det finnes HDMI-VGA adaptere, eventuelt HDMI-DVI adapter, + et DVI-VGA adapter. Da vil du få et brukbart bilde ihvertfall

Eventuelt, om du har en receiver, kan du få den til å konvertere HDMI->S-video/kompositt. Eventuelt kjøpe en scaler (mener det het det), som gjør det. Men det blir en traust opplevelse mtp på bilde om du benytter S-video.

Composite var det kabelen het. Min feil. Synes det går greit med PS2 kabelen til scart-adapteret, men så er jeg jo ikke fullt så opptatt av bildet heller, da... :-)

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om man sitter på en liten TV, så går kompositt bra! Men på et stort bilde på en projektor, så er det nesten håpløst! Hva sitter du på?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om man sitter på en liten TV, så går kompositt bra! Men på et stort bilde på en projektor, så er det nesten håpløst! Hva sitter du på?
    Ja det er sant. Jeg sitter med en Samsung 32". Fungerer utrolig bra til film og spill. :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig projektoren er defekt? Virker som det kan være en gammel en ihvertfall.

Men se om du finner en komposittkabel, altså en gul en, og test om du får bilde med den. Bare for å sjekke om alt fungerer.
    Projektoren funker med PCen i alle fall, har du link til kompositt du mener? :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Altså jeg har en 47" tommer, men tven kommer jeg til å bruke til daglig. Jeg vil bruke projektoren til EM og OL

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vil denne funke tru?

Scart – 3 RCA/S-video - Biltema

Scart inn i dekoder, og S-video inn på projektoren

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ntd12tannoy
    Ja det er sant. Jeg sitter med en Samsung 32". Fungerer utrolig bra til film og spill. :-)
    På en 32" funker det jo ganske bra med selv kompositt, så det er jo deilig! Prøvde å kjøre Xbox 1 via kompositt til et 106" lerret, og det ble helt ille..

Ang en komposittkabel så tror jeg de fleste har dette liggende. Er jo rett og slett en vanlig kabel med RCA-hann kontakt i begge ender. Om det er store avstander det er snakk om, 10m+ kan man få tak i dette på den lokale elkjøp etc butikken

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På en 32" funker det jo ganske bra med selv kompositt, så det er jo deilig! Prøvde å kjøre Xbox 1 via kompositt til et 106" lerret, og det ble helt ille..

Ang en komposittkabel så tror jeg de fleste har dette liggende. Er jo rett og slett en vanlig kabel med RCA-hann kontakt i begge ender. Om det er store avstander det er snakk om, 10m+ kan man få tak i dette på den lokale elkjøp etc butikken
    men det er ikke kompositt fra dekoderen

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det glemte jeg å skrive, SCART er i og for seg det samme som kompositt! (Om det ikke er RGB-SCART da..)

Du har helt sikkert sett de enkle SCART adapterne med en gul, rød og hvit inngang i den ene enden, og SCART i den andre? Da trenger du bare å finne en slik, så har du en kompositt utgang du kan koble deg på.

Men igjen, anbefaler å gå veien via VGA istedet, spesielt når du skal ha dette på en projektor.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det glemte jeg å skrive, SCART er i og for seg det samme som kompositt! (Om det ikke er RGB-SCART da..)

Du har helt sikkert sett de enkle SCART adapterne med en gul, rød og hvit inngang i den ene enden, og SCART i den andre? Da trenger du bare å finne en slik, så har du en kompositt utgang du kan koble deg på.

Men igjen, anbefaler å gå veien via VGA istedet, spesielt når du skal ha dette på en projektor.
    Du mener SCART-VGA ?

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte mer på HDMI-VGA siden du har HDMI på dekoderen din! Det vil nok gi et ganske bra bilde!

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •