Anbefaling av prosjektor - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 34 av 34
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Bruksområdet mitt blir i all hovedsak filmer og tvserier i HD-oppløsning, men også fotballsendinger via altibox. Noen av TW9000/HW30/X30 som skiller seg ut på f.eks sportsbiten?

Intermediate AnaXyd sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som veit om en bra norsk sjappe som selger slike lys? Som kan dimmes? Kan tenke meg at jeg må dimme det så langt ned at omtrent 1% lysstyrke er igjen.

Intermediate Diablito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AnaXyd
    Er det noen som veit om en bra norsk sjappe som selger slike lys? Som kan dimmes? Kan tenke meg at jeg må dimme det så langt ned at omtrent 1% lysstyrke er igjen.
    Lurer også på dette, og om det har noe for seg i et rom med lyse vegger? Noen som vet om denne fra Clash Ohlson i såfall kan brukes? Dimmes nok ned og stille inn noenlunde riktig farge?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av liestol
    Bruksområdet mitt blir i all hovedsak filmer og tvserier i HD-oppløsning, men også fotballsendinger via altibox. Noen av TW9000/HW30/X30 som skiller seg ut på f.eks sportsbiten?
    TW9000 har nok den beste interpoleringen, om det er av interesse. Jeg syns i alle fall det gir et solid løft i sportsendinger. Ellers har alle tre kontrast og lysstyrke nok til å gi deg skikkelig punch i bildet, i alle fall på "normalt store lerret"
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Diablito
    Lurer også på dette, og om det har noe for seg i et rom med lyse vegger? Noen som vet om denne fra Clash Ohlson i såfall kan brukes? Dimmes nok ned og stille inn noenlunde riktig farge?
    Lurer på det same. Om den vil ha noko positiv effekt å min TW6000 i kvitt rom...

Active Nabon sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte jeg skulle bestille 6000W nå på kampanjen til Avshop. Kommer også til å ta kontakt med noen som kan kalibrere der jeg bor. Holder på å bygge kino i kjelleren som blir dedikert med 100% lyskontroll. Dette blir min første prosjektor og egentlig også mitt første ordentlige surround anlegg. Blir da en del som må kjøpes inn så budsjettet er litt redusert på alle komponenter. Er dette allikevel en ok prosjektor å "starte" med? Vil jeg fort bli skuffet?
    Takhøyden min er 210cm og prosjektor skal henge i taket. Lerretet håper jeg kan henge helt opp mot taket, dette for å få plass til komponentene under lerretet. Vil dette gå med 6000W som ikke har lens shift?
    Front og center skal være bak lerretet så jeg er avhengig av et lydtransparent lerret. Hvilken farge bør det være på denne duken da?
    Ble mange spørsmål dette, men håper det er noen flere med litt mer erfaring som kan hjelpe meg med noe av dette

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Nabon

Projektoren må henge med linsen i samme høyde som øvre kant på lerretet. Så hvor høyt du får bildet på veggen, er avhengig av hvor kort takfeste du får tak i. Du kan da regne med lengden på takfestet, pluss ca 6-7 cm (lengden fra bunnplaten, til center i linse, på projektoren)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Active Nabon sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for svar!

Et siste spørsmål er da; hvilke anbefalinger har du mtp et valg mellom Epson TW6000 og Optoma HD33? Budsjettprosjektorer begge to, men jeg får heller bli bitt av oppgraderingsspøkelset senere

med ønske om en god helg.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD33 kommer generelt bedre ut i sammenlikningstester, da spesielt pga bilde-flyten (TW6000 har ikke interpolering).
    Vær oppmerksom på at HD33 har 7% offset. Den må altså henge med linsen et lite stykke over bildeflatens øvre kant. Høyden du trenger tilgjengelig over lerretet anhenger av bildestørrelsen (7% av høyden på bildet)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Active Nabon sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for gode tilbakemeldinger! Da får man tenke seg litt om og bestemme seg på hva man vil ha

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg er ikkje skuffa over min TW6000. Men eg har ingen erfaring med PJ, så kanskje små krav. Ikkje sikkert det er til hjelp for deg. Eg har eggkvite veggar/tak og bortimot 100% lyskontroll. Einaste ulempa med den eg har lagt merke til foreløpig, er at den bråkar litt til tider (har den rett over hovudet), men det er ikkje sjenerande under film.

Active Nabon sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var godt å høre! Ble så jeg bestilte meg 6000 så får vi se. Virker som om vi stiller ganske likt mtp prosjektorerfaring så da var det fint å høre fra noen med positive erfaringer rundt 6000. Blir nok ingen bat-cave på meg heller så det er godt å vite at den takler dette

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg vurderte batcave, men fann ut at det vart for nitrist. Så lenge lyset er under kontroll og med grått lerret, syns eg svartnivået er til å leva med. Er vel svartnivået den har fått mest kritikk for og... Panoreringane har eg ikkje testa nok til å setja fingeren på noko endå. Støyen frå den er kun irriterande når lyden er av, noko den aldri er hos meg. Får satsa på me blir fornøyde

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lysslynger eller LED-lister

Er det noen som har link til slikt lys? Helst noe som bygger minst mulig og som har et støpsel. Blir litt overkill med fire lysstoffrørarmatur bak lerretet. Hva med lysslynger eller LED-lister?

Trenger jo ikke å koste en formue, heller

Håper på raskt og positivt svar.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •