Akkurat kjøpt meg Epson tw3200 MEN..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Akkurat kjøpt meg Epson tw3200 MEN..

Fra før av er jeg vant med et LG 60" PLASMA til 16lapper.
    Dette har veldig bra sortnivå, og å se FULL-HD er en fryd.

Når jeg har fått opp lerretet, som er en kingpin 90" rammelerret, så må jeg si jeg synes sortnivået på denne tw3200 er veldig dårlig. Og 1080p filmene skulle en trodd var dvd\divx. (kjører via Acer Revo 100 mediacenter)

Er en tanke skuffet her, har dere forslag til noe som kan gjøres for å få det bedre?

Finner ingen guider som faktisk kan funke ang kalibrering. Er det noe å hente via en blu-ray kalibrerings disc?

takk for svar,
    hilsen en stressa H

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg antar at rommet er helt lystett - at det ikke kommer annet lys enn lyset fra prosjektoren?

Hvordan ser filmene ut som divx? Er det lav oppløsing, eller komprimeringsartifakter? Har du koblet til spilleren med HDMI, og sjekket at den sender ut riktig oppløsning?

En kalibreringsdisk, f.eks. DVE, er veldig lurt å ha (sammen med en brukerguide).

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har samme projektoren og synes sort nivå ikke er noe problem på denne. Men da igjen så er jeg ikke vandt til noe bedre når det kommer til projektor.

Når jeg skal se film og får rommet helt mørkt så bruker jeg denne instillingen som Gorm her på forumet delte. Synes det blir veldig bra med disse enkle justeringene.

Sittert Gorm:
    "Som utgangspunkt kan du sette fargemodus natural, så sette lampen i øko-modus. Sett så skin-tone til 0.
    Gjør du dette er du på rett vei, og har hentet ut rundt 70 prosent av potensialet i projektoren."

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det ble betraktlig bedre med engang jeg fikk det helt mørkt.

Skal gå til innkjøp av scenemolton og ha bak persiennene.

Men angående proffkalibrering, er dette verdt pengene?

Er det mulig å få sendt den inn å få den proffkalibrert eller må man ha en fyr på besøk hjemme?

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HtheH
    Ja det ble betraktlig bedre med engang jeg fikk det helt mørkt.

Skal gå til innkjøp av scenemolton og ha bak persiennene.

Men angående proffkalibrering, er dette verdt pengene?

Er det mulig å få sendt den inn å få den proffkalibrert eller må man ha en fyr på besøk hjemme?
    Fult mulig å sende den inn til kalibrering. ta en telefon til Avshop
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte den samme projektoren i går. Fungerer utmerket på Bluray, men på Xbox ser det ikke like bra ut som den gamle Benq PE8720 jeg hadde.

Xboxen stod i 720p når jeg startet første gang, og jeg fikk da nesten sjokk over hvor dårlig bildet var. Det ser ut som en LCD monitor som ikke får native oppløsning, altså flyter detaljene ut. Jeg endret Xboxen til 1080p, og da så det litt bedre ut, men fortsatt flyter detaljene ut. Har prøvd å kjøre både rett i projektor med to ulike kabler, og via receiveren (Yamaha RXV1900) men det er ingen forskjell. Hadde masse røde prikker i bildet også, men dette forsvant da jeg endret receiverens HDMI innstillinger til THRG.

Har prøvd å google Xbox og TW3200 oppløsningsproblemer, men får ikke noen relevante treff. Er det noen som har hatt samme problem her?

Spesielt tydelig er det på skytespill. Der motspillere tidligere stod frem klart og tydelig på lange avstander, er de nå så uskarpe at jeg knapt nok ser dem med mindre de hopper opp og ned i åpent lende. Det burde jo være bedre oppløsning når jeg går fra en 720p til en 1080p projektor, men det ser altså elendig ut i forhold til den gamle. I og med at bluray er bedre på oppløsningen enn før må det jo være ett eller annet problem mellom Xboxen og Epsonen. Som sagt er det ingen forskjell på å kjøre utenom receiveren så jeg tror ikke Yamahaen ødelegger noe. Takknemlig for tips.

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HtheH
    Fra før av er jeg vant med et LG 60" PLASMA til 16lapper.
    Dette har veldig bra sortnivå, og å se FULL-HD er en fryd.

Når jeg har fått opp lerretet, som er en kingpin 90" rammelerret, så må jeg si jeg synes sortnivået på denne tw3200 er veldig dårlig. Og 1080p filmene skulle en trodd var dvd\divx. (kjører via Acer Revo 100 mediacenter)
    Hva kan du si om rommet forøvrig? Når evt. gardiner/persienner er trukket for og lyset er av, hvor mørkt er det i rommet og hvor sort er selve lerretet uten at PJ er på? Har du lyst tak og/eller lyse vegger? Skal en projektor fiungere optimalt bør man ha ganske god lyskkontroll i rommet.

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olemt
    Jeg kjøpte den samme projektoren i går. Fungerer utmerket på Bluray, men på Xbox ser det ikke like bra ut som den gamle Benq PE8720 jeg hadde.

Xboxen stod i 720p når jeg startet første gang, og jeg fikk da nesten sjokk over hvor dårlig bildet var. Det ser ut som en LCD monitor som ikke får native oppløsning, altså flyter detaljene ut. Jeg endret Xboxen til 1080p, og da så det litt bedre ut, men fortsatt flyter detaljene ut. Har prøvd å kjøre både rett i projektor med to ulike kabler, og via receiveren (Yamaha RXV1900) men det er ingen forskjell. Hadde masse røde prikker i bildet også, men dette forsvant da jeg endret receiverens HDMI innstillinger til THRG.

Har prøvd å google Xbox og TW3200 oppløsningsproblemer, men får ikke noen relevante treff. Er det noen som har hatt samme problem her?

Spesielt tydelig er det på skytespill. Der motspillere tidligere stod frem klart og tydelig på lange avstander, er de nå så uskarpe at jeg knapt nok ser dem med mindre de hopper opp og ned i åpent lende. Det burde jo være bedre oppløsning når jeg går fra en 720p til en 1080p projektor, men det ser altså elendig ut i forhold til den gamle. I og med at bluray er bedre på oppløsningen enn før må det jo være ett eller annet problem mellom Xboxen og Epsonen. Som sagt er det ingen forskjell på å kjøre utenom receiveren så jeg tror ikke Yamahaen ødelegger noe. Takknemlig for tips.
    Nå spør jeg kanskje litt dumt, men du har juster fokus? På min TW3200 så må jeg etterjustere fokus engang i blant av en eller annen grunn. Trykk på Pattern på kontrollen til proj og juster.

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av _LarZen_
    Nå spør jeg kanskje litt dumt, men du har juster fokus? På min TW3200 så må jeg etterjustere fokus engang i blant av en eller annen grunn. Trykk på Pattern på kontrollen til proj og juster.
    Naturligvis 8)

Som sagt er bildet på alle andre kilder utmerket. Det er bare xbox som er "tåkete". Har ikke merket at det er behov for å etterjustere enda, men både fokusringen og lens shift virker såpass slappe at jeg godt kan tenke meg at det må justeres innimellom ja.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Trondheim
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enda en tråd med litt kjipe ting og høre fra tw3200. Begynner nå å angre på at jeg ikke har testet pj mens den har ligget i esken i ett år:-|
    Men har heldigvis proff kalibert min, og leste flere plasser at den skal være meget bra i den pris klassen med kalibrering. Må vel bare sette inn høygiret og få ferdig kinoen slik at jeg endelig får testet denne selv
    Klipsch Rc 64, RF82, RS 62, RS 42, onkyo,rotel, epson, dreamscreen,svs

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne ryker tilbake til Elkjøp for min del. Prøvde å koble opp Canal Digital dekoderen og en PC. På TV ser jeg knapt forskjell på NRK1 og NRK1 HD. Det er slik at jeg sitter og lurer på om bildet er HD i det hele tatt. Samme med BBC HD. Den kanalen var eyecandy på PE8720, men her ser det mer ut som SD enn HD. Da ser jeg bort fra at svartnivå og kontraster er dårligere. PC bildet var ikke skarpt i det hele tatt heller, selv om projektoren påstod den mottok 1080P. Prøvde å åpne noen tekstfiler og se tekst på svart bakgrunn. Teksten flyter synlig ut.

Det er ett eller annet galt med oppløsningen på denne projektoren.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå heller for en Benq W1200 i den prisklassen. Meget skarp, bra kontrast og farger.
    BenQ W1200 review from the experts at whathifi.com

Jeg har sett demoer på alt i denne prisklassen nå, og W1200 er den som kommer soleklart best ut på skarphet mot de jeg har testet. Får meg min egen om 2 uker (lønningsdag).

EDIT: Vil gjøre oppmerksom på at BenQ W1200 har en del video/input lag så har derfor personlig slått fra meg denne. Irriterende, var ganske "set" på den her nå, veldig imponerende bilder fra den. Jeg vurderer nå sterkt Epson EH-TW6000 isteden. Den skal ha ca. halvparten av delay som W1200 har.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •