Hva burde JEG gå for?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva burde JEG gå for?

Beklager ennå en hva skal en kjøpe tråd, men trenger noen innspill.
    Hadde en Benq DLP for mange år siden, så har detti litt ut. Prøvd å lest meg opp en del, men fortsatt ingen ekspert.
    Lerret har jeg bestemt meg for, 92" Dynagrey.
    Projektor kan henge litt over 3meter fra lerretet, der sitter også sofan.
    Vil dette bli bra? Har skråtak på begge sider, så tenker på å lage en enkel hylle ut for å slippe takfeste (legger ved en skisse) Lens-Skift her uvesentlig?

Så til projektorvalget, har lest mest om Epson sine, syntes trådløst virker veldig praktisk om det er stabilt nok? Rommet mitt har besje vegger, hvitt matt tak, mørk bakvegg, mørke gardiner, god lyskontroll. Jeg vil ha en med 3D. Hadde bestemt meg for en 6000W, men nå har jeg begynt å se litt på 9000W også.. Spørsmålet er om jeg vil ha gleden av den endel dyrere, da jeg stort sett ser filmer fra laptopen i ymse kvalitet og at rommet kunne vært mørkere..? 3D BD spiller må jo på plass og jeg kommer også til å se fotball på den.

Kan nevne at jeg aldri har blitt plaget av noe regnbue effekt på DLP, og aldri har hatt noe LCD i hus, TV etc. Er det noen gode DLP alternativer? Jeg foretrekker minst mulig støy og er glad i sortnivå, vet Epson ikke er best i klassen der, men heller uansett mest mot deres.

Håper på litt hjelp, da det har begynt å klø litt i fingrene her

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med plasseringen du skisserer, er du helt avhengig av lens-shift. TW6000 kan du alstå bare glemme, i likhet med de aller fleste av DLP-projektorene i dagens marked. Med mindre du har planer om å legge projektoren oppned på hyllen da?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Upp och ned måste du mest sannsynligtvis sätta den i alla fall skulle jag tro, men som bilden ser ut borde du kanske sänka lerret en del?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Med plasseringen du skisserer, er du helt avhengig av lens-shift. TW6000 kan du alstå bare glemme, i likhet med de aller fleste av DLP-projektorene i dagens marked. Med mindre du har planer om å legge projektoren oppned på hyllen da?
    Ser at skissen gikk vel fort, hyllen blir lavere i virkeligheten.
    På 92" lerret som går 150cm ned, vil projektor stå på 65cm høyde fra taket.
    Vil dette gå uten Lens-Skift?

Fant dette på nett Gorm, kan du bekfrefte/avbekrefte?
    "Epson TW6000/W, Not as much performance as above (TW9000) but on normal movies we doubt you notice. Even watching 3D you'd never put your life on which one you were watching (side-by-side test and you couldn't see which is which). "

Si jeg havner i prisklassen 30k, med mitt rom som skrevet over og
    legger vekt på lite støy og bra sortnivå samt 3D.
    JVC, Sony eller Epson ?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Påstanden du fant er bare tull. TW9000 har 8 ganger høyere kontrast, og bedre optikk. Om man ikke legger merke til 8 ganger høyere kontrast (8 ganger lavere lysintensitet i mørke områder), trenger man ikke projektor, da er det heller på tide å investere i førerhund eller hvit stokk ;-)
    Når det gjelder TW6000, så har den såkalt o-offset, noe som betyr at den kaster ut bildet slik at nedre kant er i samme høyde som linsen. Det vil si at om du legger den oppned på hyllen, så havner øvre bildekant i samme høyde som projektorlinsen.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •