HJELP. Kjøp av projektor til 10000-15000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HJELP. Kjøp av projektor til 10000-15000

Hei hei.:-D

Min første tråd på dette forumet, men har vært innom her (tror siden 2003) etter hver gang jeg skal oppgradere anlegg og pj. Har saumfart forumet her men har ikke blitt klokere , derfor ser jeg meg nødt til å registrere meg og spør rett ut..

Gjør dette kort og godt... Min gamle pj (toshiba mt-200) har tatt kvelden, og skal derfor kjøpe ny pj. Pj'en er tross alt fra steinalderen, "hvil i fred" og "takk for alt".... men nå kaster jeg deg, og kjøper noe som er mye, mye bedre..

Kinoen min er på 20 kvm Dedikert rom for kinoen. Kun høytalere og kinostoler. Rack og pj er innfelt i bakveggen. Avstand til lerret er ca 4,5 meter. Lyse vegger og lyse tak (kan maskeres etter behov). Lyskontroll på dagslys, osv.

Tilbake til saken:

Hadde peilet meg inn på en Sony hw20 og tw4400 for en stund tilbake, men typisk at 3d'ens innmarsj setter strek for gode 2d projektorer i budsjettklassen.:evil: Har et budsjett på ca 15.000. Trenger strengt tatt ikke en 3d projektor. Har drøyt 2000 filmer i 2d, og det finnes kun en håndfull med filmer som er bra i 3d.

Var en tur på Soundgarden og fikk demonstrert HC4000. Ble utrolig skuffet over denne i forhold til hakking ved bevegelse og panoreringer. Er det dette å forvente for en pj i budsjettklassen i dag?

Holdt på å bestille en tw6000, men tilbakemeldinger fra GORM og andre proffer gjør at jeg blir veldig usikker. Er sortnivået så dårlig som det gis uttrykk for? Har projektorer til 6000kr vesentlig bedre sortnivå enn denne?

Hjelp meg!

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    virker som om du har høye ambisjoner i forhold til prisklassen du sikter deg inn mot. Hva med å ta noen måneders pause, og spare opp det "lille" mellomlegget opp til neste "nivå". HW30, TW9000, eller X30 virker å kle ambisjonene bedre?

Du sier utvalget 3D filmer ikke er så stort blant dine over 2000 2D filmer. Men er ikke bedre å kjøpe projektor for kommende filmer, og ikke nødvendigvis de du allerede har liggende? Det dukker jo opp den ene gode 3D filmen etter den andre om dagen
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar :-P

Ser ut som jeg derfor må senke ambisjonsnivået et par hakk. Hvilke alternativer har jeg istedet for tw6000? Er den en god allrounder, med unntak av svartnivå?

Det viktigste av alt.. sliter alle projektorer i denne prisklassen som hc4000, med hakking ?

Hilsen
    Anbetri

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du opplever unormal hakking i bildestrømmen - ut over at kildematerialet faktisk er marginale 24 hertz - så er det noe som er satt opp feil i fra kilden. Var neppe HC4000 som var årsaken til "hakkingen"?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg investerte i en hc4000 rett før jul og det har blitt en del filmer de siste månedene. Kan ikke si at jeg har merket noe til slik hakking som du beskriver. Kjører dog kun Blue Ray som kilde.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da jeg fikk relativ dårlig respons på tråden her:evil: , og ikke komplette svar:evil: :evil: :evil: , kjøpte jeg en Tw6000, chief takfeste, med 3stk 3d-briller og bestillt grått 108" pvc-lerret fra USA. Alt i alt kom alt på 15500 spenn.
    Hadde jeg ønsket å bruke 23-25k på projektor, hadde jeg gjort det, men syns det er en drøy pris å betale, kun for Pj. Jeg har alltid sverget til DLP, men tok sjansen.

For de som lurer på å kjøpe projektor i budsjettklassen, kan TW6000 anbefales:-D . Så TINTIN i 3D i dag, og må si at det riktig nok imponerte. Kan ikke forstå "kritikken" i 2D. Dette var gode greier i BR. DVD-samlingen kan jeg sette byttemerke på, da dette MÅ i BR.

Syns denne PJ har blitt noe "svartmalt", men dette er en GOD projektor for 10.000 spenn. Ingen som kan si noe annet.

Sortnivået er AKSEPTABELT, men håper at "magi-lerretet" fra USA forbedrer dette. Det skal ikke mye til da jeg har brukt gipsvegg med eggehvit 05. De svarte stripene, som jeg nå kaller "mørk-grønn-blå" kommer til å bli maskert med fløyel. Samt at jeg kommer til å gå til innkjøp av en BR-spiller som kan flytte tekst.

Hilsen fornøyd Anbetri

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •