Har eg bomma med projektorvalg? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 53
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Markedet har nok beveget seg i en retning som ikke nødvendigvis utelukkende er positivt mht nettopp ytelse i 2D. Nå er ikke TW6000 en dårlig projektor i 2D, men samtidig skal en jo ikke se lenger tilbake enn til 2010 / 2011 for å finne bedre 2D-projektorer i samme prissjikt. Det som selvsagt driver prisene opp nå er 3D, som krever mye utvikling og også har store forbedringer for hvert år. I 3D er jo TW6000 ekstremt imponerende, er faktisk ikke langt unna TW9000 på det området.

Brukten er kanskje ikke så dumt om en vektlegger 2D mest, men jeg registrerer jo at også bruktmarkedet er preget av dette om dagen der utbudet av gode 2D-projektorer begynner å bli begrenset...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det veit eg ikkje. Eg er som sagt heilt ny i PJ verdenen. Så derfor kjøper eg det som nokon anbefaler meg...

Så dersom nokon som har peiling kan anbefala ein PJ til meg, hadde eg satt stor pris på det

Active kellex sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Lillehammer
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Men då er eg igjen omtrent oppe i prisklassen til Sony HW30ES og Epson TW9000, som eg desverre ikkje har råd til no. Alt av pengar har gått med til oppussinga.

Så for rundt 10 000 må eg berre ta til takke med dårleg svartnivå?
    Hvis alt av penger har gått til oppussing, så får du skaffe deg en ny verdivurdering og heller ta en ellers så liten refinansiering 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Markedet har nok beveget seg i en retning som ikke nødvendigvis utelukkende er positivt mht nettopp ytelse i 2D. Nå er ikke TW6000 en dårlig projektor i 2D, men samtidig skal en jo ikke se lenger tilbake enn til 2010 / 2011 for å finne bedre 2D-projektorer i samme prissjikt. Det som selvsagt driver prisene opp nå er 3D, som krever mye utvikling og også har store forbedringer for hvert år. I 3D er jo TW6000 ekstremt imponerende, er faktisk ikke langt unna TW9000 på det området.

Brukten er kanskje ikke så dumt om en vektlegger 2D mest, men jeg registrerer jo at også bruktmarkedet er preget av dette om dagen der utbudet av gode 2D-projektorer begynner å bli begrenset...
    Hmmm, kanskje det får bli TW6000 då. Eg har aldri sett 3D på PJ, brre på kino, og det imponerte ikkje stort. Klart 3D er eit pluss, men foreløpig vert nok flest filmar sett i 2D. Så det er jo viktig å ha ein PJ som gir god filmoppleving der og...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kellex
    Hvis alt av penger har gått til oppussing, så får du skaffe deg en ny verdivurdering og heller ta en ellers så liten refinansiering 8)
    Ny takst skal det bli. Men for øyeblikket ser hagen ut som ein forlatt anleggsplass, så det må venta litt.

Valget stod mellom sonyen og varme i golvet. Får håpa varme tær hjelper på filmopplevinga.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men som sagt, tar veldig gjeerne i mot tips til PJ for bruk i lyst rom med 92" grått lerret 2.90-3.0m kasteavstand, og 2.13m takhøgd. Har lagt opp HDMI til den som skal takla 3D, så er klart for 3D, men er ikkje ein prioritet.

Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde eg vært deg så hadde eg tatt sjansen og gått for tw6000 eller satt prosjektor på pause til rommet er heit ferdig og samle sammen (meir) penger og kjøpe tw9000, om du er så i tvil 8)

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en TW6000W så hvis du bur i nærheten kan du jo komme å se hvordan den er, jeg kjøpte den på elkjøp, der kan du levere tilbake ting innen 30 dager om du er missfornøyd, det er veldig greit hvis du vil kjøpe ting som ingen har utstilt (såfremt at de har det i sorimentet da).
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tilbudet, Bodin. Meneg bur heilt nord i Finnmark, så eg bur nok ikkje i nærleiken av noko som helst.

Avshop svarer ikkje på mail heller no, så eg orkar ikkje ha meir med dei å gjera. Får heller bestill hos nokon andre. Dåer absolutt ikkje elkøp dumt, med 30 dagars returrett.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kellex
    Å refinansiere et huslån på 20-25 år for å kjøpe en projektor med max 5 års levetid, er vel ikke akkurat en fornuftig investering...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, absolutt ikkje Så budsjettet mitt er nok fortsatt ca. 10 000. Er TW6000 det beste valget då altså?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...ct=87703&cat=5

Kjøp denne mens du sparer opp penger til en ny projektor. Denne leverer et godt bilde og du får neppe noe bedre til denne prisen.

http://avforum.no/forum/brukeromtale...nq-pe8720.html

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hyggeleg pris, men 1080p er eit must...

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med en W5000? Meget god pj. Du skal klare å få en slik til rundt om 5k.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD83 har vel ikke verdens verste sortnivå? Ansi-kontrasten er dessuten svært god, mener jeg.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD83 er ute av min prisklasse. w5000, kva merke er det?

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD83 er ute av min prisklasse. w5000, kva merke er det?
    Det er en tidligere ganske god HD projektor fra BenQ. Den har fått mye lovord her inne. Var vel ganske dyr da den kom ut på markedet, men idag går de brukt for 5-6000. Er vel en såkalt mellomklasse proj.

Fordelen dens er gode farger og god sortnivå og dybde, bakdelen er at den krever et ganske mørkt rom siden den er litt lyssvak. Den er også veldig stor, men den ser ganske grom og fin ut synes jeg, fordel er at den er ganske stillegående pga størrelsen.

Har en selv, veldig fornøyd med den selvom lampa mi synger på siste verset.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Det er en tidligere ganske god HD projektor fra BenQ. Den har fått mye lovord her inne. Var vel ganske dyr da den kom ut på markedet, men idag går de brukt for 5-6000. Er vel en såkalt mellomklasse proj.

Fordelen dens er gode farger og god sortnivå og dybde, bakdelen er at den krever et ganske mørkt rom siden den er litt lyssvak. Den er også veldig stor, men den ser ganske grom og fin ut synes jeg, fordel er at den er ganske stillegående pga størrelsen.

Har en selv, veldig fornøyd med den selvom lampa mi synger på siste verset.
    Har hatt en selv, koste meg godt med den i 2,5år uten proffkalibrering.
    Hadde jeg hatt mulighet til å ha den i det nye rommet, så hadde jeg nokk beholdt den

Er bare å søke litt rundt om den, mye godt å lese!
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ¨
    Det er jo ikke sagt at du skal ha denne på permanent basis.

Hva med en sånn da?
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...ate/1098928197

Har denne selv og den har overlevd den årlige utbyttingen av projektor her på andre året. 8-)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takkar for tipsa folkens! Skal sjekka ut W5000enen og og Sonyen og tråla bruktmarkedet litt...

Kjem sikkert med fleir spørsmål om PJar eg vurderer. Supert med tips om desse...

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •