X-30 vs HW30 vs tw9000 vs???

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

X-30 vs HW30 vs tw9000 vs???

FOR en jungel! - har nå lest det meste av innlegg her på forum ang de ulike prosjektørene og er fremdeles litt i villrede.
    Ønsker meg PJ, og har en uvane å være litt kravstor, samt at man ikke vil bli HELT blakka. (vanskelig kombo forøvrig)
    Så til saken: jeg vil ha PJ i stua mi. Et lyst (matt hvitt) rom, med vinduer (som vil bli blenda), tenker ca 92" Dynagrey, avstand vegg-vegg er ca 3,8 meter, takhengt PJ, HDMI kabel allerede trekt (skjult).

Vil X30 fungere da? eller er det andre som vil "egne seg bedre". Er den som frister mest, men serverer de heftigste prisene på 3Dbriller/emitter...
    Ser at Epson tw9000 får mye skryt, også Sony HW30.. Hva med Mitsubishi HC7800??

Usikker på om det er sortnivå eller "smell i bildet" jeg prioriterer da det er første forsøk på PJ. Hovedsaken er at jeg vil se film på større bilde enn tv'n.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettopp vært gjennom samme greia selv. Holdte på å lese meg grønn på tester og omtaler i både inn og utland.. ble egentlig aldri helt klok å tok til slutt bare en avgjørelse på at 2D var viktigst for meg, samt at jeg har ett dedikert kinorom med 100% lyskontroll, valget ble da en JVC X30.

Jeg tror (utifra alt jeg har lest) at Epson'en er best i ditt tilfelle. Du kan egentlig ikke gjøre så mye feil i den prisklassen, de har alle noe den andre ikke har osv. Og til slutt er det igrunn omgivelsene til pj og personlige preferanser som utgjør.

Sikkert noen som kan komme med noen faglige uttalelser her, men jeg tror hvertfall med tanke på rommet ditt..refleksjoner, lys etc. at den lyssterke Epson vil være ett godt valg.

Lykke til

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den store styrken til x30 er sortnivå og kontrast i mørke scener. med hvite vegger får du ikke bra sortnivå uansett så x30 er nok ikke det smarteste valget. sammenlignet med sony og epson skal visstnok x30 også være noe svakere på 3d.

Ser det selv her hjemme bare jeg tenner ett stearinlys så lider sortnivået. Grøsser når jeg tenker på hva hvite vegger ville gjort

med det rommet bør du prioritere smell i bildet framfor sortnivå.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm - har jeg lest SÅ mye feil?? Synes å ha lest at 3D på X30'n var upåklagelig, og med lite crosstalk?? - nå skal det sies jeg ikke har sett hva det der crosstalk er selv, så kan ikke uttale meg om jeg er "følsom" for ditt eller datt.

Newcomer toref sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av det jeg har lest så får _ikke_ X30 mye skryt for 3D. Men det kan jo hende at det er bra nok. Det er dine egne forventninger som teller her. Jeg har lest meg til at ift 3D er det TW9000 som gjelder. Og som Dimacruz er inne på vil neppe rommet ditt gi X30 de forutsetningene den fortjener. På meg høres det ut som om TW9000 er et bedre valg i ditt rom.

Mvh

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sufix
    Hmm - har jeg lest SÅ mye feil?? Synes å ha lest at 3D på X30'n var upåklagelig, og med lite crosstalk?? - nå skal det sies jeg ikke har sett hva det der crosstalk er selv, så kan ikke uttale meg om jeg er "følsom" for ditt eller datt.
    X30'n ER god på 3D, men det når ikke helt opp til de samme kvalitetene som Epson og Sony... Men det er som nevnes her, helt opp til øyet som ser og hva du foretrekker. Tror ikke du blir skuffet av 3D til X30'n... Men igjen, alt beror på hvor kritisk du er og signal/støyforhold ellers.

Det beste for deg hadde nok vært å kommet deg i ett demolokale.. Det var det som gjorde utslaget for meg når jeg valgte JVC'n fremfor Sony.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener å ha lest at X30 ikke sliter med crosstalk, slik Sony og Epson gjør? Har ikke opplevd crosstalk selv, så vet ikke hvordan det ser ut. Har sett X3 (i et mørkt rom) og ble ikke mindre frista av det.
    Blir sittende like under PJ - så støy er også et moment.
    Men siden feks Sony/Epson har høyere lysstyrke, kan ikke det bli "FOR" sterkt - siden rommet allerede er lyst?
    *slenger ut spørsmål fra en som ikke har helt peiling tydeligvis*

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er rommet lyst, bør man jo heller ha en pj med sterkere lysstyrke. Vet ikke hvordan denne sonyen er på 3D men på W1000 er det i allefall ikkeno crosstalk.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener å ha lest at X30 ikke sliter med crosstalk, slik Sony og Epson gjør? Har ikke opplevd crosstalk selv, så vet ikke hvordan det ser ut. Har sett X3 (i et mørkt rom) og ble ikke mindre frista av det.
    Blir sittende like under PJ - så støy er også et moment.
    Men siden feks Sony/Epson har høyere lysstyrke, kan ikke det bli "FOR" sterkt - siden rommet allerede er lyst?
    *slenger ut spørsmål fra en som ikke har helt peiling tydeligvis*

Dersom du går inn på denne linken vil du finne de tre projektorene vi snakker om på toppen av lista. Der kan du lese i dybden om de alle.

Projektor | Lyd & Bilde

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Henter frem igjen denne, da jeg leser og leser og leser..
    HVA er det som skjer? - noen ganger står det at en prosjektor sliter med MYE crosstalk, mens i neste innlegg står det at det ikke finnes crosstalk?? *forvirra*

Fremdeles er veggene lyse, HDMI-kabelen ligger klar, BDP9600 innkjøpt, så nå mangler bare den greia i taket.. Har tenkt på Dynagrey/white 92".
    Har sett x3'n på soundgarden Trondheim, og JA jeg vil ha 3D - selv om det kanskje er LITT feil på rommet.. menmen det er MITT problem..

OG PJ blir hengende rett over hodet, så stillhet er absolutt pluss..

Altså:
    tw9000 - bråker mest, mest smell i bildet?
    x3 - Best på sortnivå?
    hw30 - best overall?? - til "Batcave", men hva med "hvitt rom"?

Altså: nå heller det mot HW30 - må bare få "bekrefta/avkrefta" om det blir heeeeelt feil/riktig..
    Takk

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med 92" lerret får du mer enn nok "trykk" i bildet, med mindre du i tillegg til lyse vegger også sliter med lysinnslipp utenfra?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her ER selvfølgelig vinduer, men med gode venner med symaskin så blir nok det problemet eliminert
    Så - er det da HW30 som vinner eller hur?

Newcomer MontyBurns sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Optoma HD83? Jeg vurderer sterkt å kjøpe denne. Synspunkter?

OPTOMA HD83 Videoprojektor | Hi-Fi Klubben

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    FOR en jungel! - har nå lest det meste av innlegg her på forum ang de ulike prosjektørene og er fremdeles litt i villrede.
    Ønsker meg PJ, og har en uvane å være litt kravstor, samt at man ikke vil bli HELT blakka. (vanskelig kombo forøvrig)
    Så til saken: jeg vil ha PJ i stua mi. Et lyst (matt hvitt) rom, med vinduer (som vil bli blenda), tenker ca 92" Dynagrey, avstand vegg-vegg er ca 3,8 meter, takhengt PJ, HDMI kabel allerede trekt (skjult).

Vil X30 fungere da? eller er det andre som vil "egne seg bedre". Er den som frister mest, men serverer de heftigste prisene på 3Dbriller/emitter...
    Ser at Epson tw9000 får mye skryt, også Sony HW30.. Hva med Mitsubishi HC7800??

Usikker på om det er sortnivå eller "smell i bildet" jeg prioriterer da det er første forsøk på PJ. Hovedsaken er at jeg vil se film på større bilde enn tv'n.
    Jeg bruker HW-30 på ca samme avstand som du har tenkt og samme lerret. Kan ikke annet å si enn at jeg er kjempefornøyd. Om du er usikker på sortnivå eller smell er det jo bare å lage 2 kalibreringer.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Med 92" lerret får du mer enn nok "trykk" i bildet, med mindre du i tillegg til lyse vegger også sliter med lysinnslipp utenfra?
    Har en lignende situasjon selv, kunne godt tenke meg x30, 92" lerret, ikke noe lys inn, panel som kan males til dels mørkt. Setter egentlig mer pris på gode skyggedetaljer enn smell i bildet. Burde X30 bli ok?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    X 30 skal visstnok være knall på svart og skyggeområder.. Selv kjøpte jeg Sonyen (som beskrevet i tråden med nybegynnererfaringer). Kan trygt si jeg er fornøyd. Smell i bildet går på bekostning av sortnivå og vice versa - er min erfaring. (har ikke batcave) og varierer VELDIG fra film til film mtp kvalitet. Noen kan kjøres på lav lampespenning, mens andre krever full power..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •