LG RD-JT 52 HDMI DVI-D Problem

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LG RD-JT 52 HDMI DVI-D Problem

Hei!

Har en LG prosjektor med DVI inngang som jeg tenkte å bruke med min PS3 Via Yamaha RX-V667 forsterker. Har HDMI fra PS3 til yamaha, og rikstv dekoder til Yamaha.

Rikstv dekoder fungerer fint sammen med LG proj. men tar jeg over på BD/DVD på yamaha (altså ps3) så får eg bare svart bilde på lærrete. Har også prøvd dette med å holde nede on knappen i 5 sek men fortsatt svart bilde. Får opp på pj at den leverer 1920×1080 50hz.

Har også prøvd å koble direkte på ps3 til pj, men dette virker heller ikke.

Har prøvd å Google litt, men finner ikke noe skikkelig svar der heller.

Kabelen må jo være ok da den virker med dekoderen. Er en HDMI - DVI-D på 10 meter.

Blir då det eneste alternativet å få en YPbPr kabel til ps3 å få vga adapter til pj, da jeg også har en vga inn?

Har og ett YPbPr alternativ som inngang den søker etter, men har ikke de 3 pluggene bak på pj!!??!?!?

Enkleste blir vel å bare selge den å kjøpe en med HDMI :P

Takke forhånd for alle svar og tips.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av jaypea83
    Hei!

Har en LG prosjektor med DVI inngang som jeg tenkte å bruke med min PS3 Via Yamaha RX-V667 forsterker. Har HDMI fra PS3 til yamaha, og rikstv dekoder til Yamaha.

Rikstv dekoder fungerer fint sammen med LG proj. men tar jeg over på BD/DVD på yamaha (altså ps3) så får eg bare svart bilde på lærrete. Har også prøvd dette med å holde nede on knappen i 5 sek men fortsatt svart bilde. Får opp på pj at den leverer 1920×1080 50hz.

Har også prøvd å koble direkte på ps3 til pj, men dette virker heller ikke.

Har prøvd å Google litt, men finner ikke noe skikkelig svar der heller.

Kabelen må jo være ok da den virker med dekoderen. Er en HDMI - DVI-D på 10 meter.

Blir då det eneste alternativet å få en YPbPr kabel til ps3 å få vga adapter til pj, da jeg også har en vga inn?

Har og ett YPbPr alternativ som inngang den søker etter, men har ikke de 3 pluggene bak på pj!!??!?!?

Enkleste blir vel å bare selge den å kjøpe en med HDMI :P

Takke forhånd for alle svar og tips.

HDCP=kopi beskyttelse er problemet...noen andre her inne vet kanskje om en løsning, men den beste er nok som du sier selv: kjøp en med HDMI :-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kopi beskyttelse? på ka då? Bilde på veggen :P Hehe!!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HDfury.com – Buy HDFury Now

Ett alternativ kanskje!

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av jaypea83
    Kopi beskyttelse? på ka då? Bilde på veggen :P Hehe!!
    Playstation er kopibeskyttet, dvs si at hvis man kobler den til DVI=projektor så vil den ikke gi bilde....har en kamerat som hadde akkurat samme problem for noen år siden....ikke noe bilde fra PS3.
    Løsning: ny projektor med HDMI inngang
    Grunnen er at man=du kan spille av en Blu-ray og kopiere den via DVI. Derfor ikke noe bilde....:-(
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med en ybpbr converter til HDMI!

Vil ikke dette fungere da? istedet for å kjøpe ny projector. Etter det jeg har lest meg fram til så skal jo den klare 1080. Får jo kjøpt ybpbr kabel til ps3 også.

Skal vist ikke være store forskjellen på kvalitet på en prosjektor etter det jeg har funnet ut av.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •