Sanyo PLV-Z3 vs Panasonic PT-AE700

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 48
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sanyo PLV-Z3 vs Panasonic PT-AE700

Er det noen som har sett disse projektorene?

Er prisforskjellen mellom Z3 og AE700 verdt det? Nå har jo panasonic fått lens shift, og det var vel det eneste som kunne forsvare prisforskjellen mellom Z2 og AE500

Er nå på jakt etter ny proj og det står da mellom Sony HS50, Sanyo Z3, Panasonic AE700 og Optoma H57 (men vil gjerne ha lens shift, så det gjør Optomaen litt mindre atraktiv mtp plassering)

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Z3 er ikke tilgjengelig enda, så jeg tror ikke noen har sammenlignet dem her enda. Men den er rett rundt hjørnet, så det blir spennende å se.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det trenger ikke være lenger enn timer til første synspunkt på AE700 vs Z3 er klar:

ProjectorCentral (Link)
    October 11, 2004
    ...

Meanwhile, the next review will be of the Sanyo PLV-Z3, which is already in house. That review will be posted by Friday. It will include a comparative shootout between the Z3 and the Panasonic AE700.
    Men om ProjectorCentral kan bidra til å avklare mer... :wink: Valgets kval er dog nok like stort...

Newcomer Geir68 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://www.cine4home.de/ har allerede en tuning artikkel av denne. Dere får fyre i gang Babelfish og lese

For de som ikke gidder kan jeg røpe at D65 kalibrert fikk Z3 en kontrast på 900:1. Kontrast med filter ble målt til 1460:1. Dette er noe bak AE700.
    Fargene "ut av boksen" var heller ikke så bra innstilt som panasonicen.

Geir

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble et nok et "opplistingsreview" (som med AE700) fra ProjectorCentral og ikke noe sammenlikning desverre (ennå)

ProjectorCentral: (Link)
    I was hoping also to post a companion article with this latest review comparing the Sanyo Z3 with the Panasonic AE700, but we've still got some final side by side evaluation to do. So that piece will be done and posted by this coming Tuesday at the latest.
    Z3 Review: Link

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser ut til at det blir en oppgradering fra Z2 til Z3 på meg ) og det fort, for nå er Z2'n solgt....

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor har du ikke tatt med Benq 7800 i vurderingen?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at ProjectorCentral har lagt ut sammenlikningen nå. (LINK)

Kjapp oppsummering slik jeg forstår det:
    -Begge prosjektører bør ha mørkt rom
    -AE700 har bedre lys og farge men Z3 kan gjøre det godt i noen modus (AE700 generellt bedre men spesiellt i huddtoner)
    -Noe (lite) VB på AE700, fraværende VB på Z3
    -Mer støy på AE700 uten "Noice Reduction" enablet (Z3 har bedre(?) signalbehandling generellt).
    -Bedre zoomrange på AE700 (mer plasseringvennlig i lengderetning)
    -Bedre lens-shift på Z3 (mer plasseringsvennlig i bredde-/høyderetning)
    -Eiere kan selv rengjøre LCD panelene på Z3

Ser forøvrig at AE700 er dyrere enn Z3 i US, foreløpig motsatt hos oss, men de mener at prisforskjellen kan rettferdiggjøres:
    The AE700 sells for a few hundred dollars more than the Z3. Based upon our comparative review, this price differential is justified. The AE700 can deliver a brighter image while retaining excellent contrast and color saturation, and it offers some unique flexibility for shelf mounting with its longer zoom lens
    Tyder på at Z3'en er overpriset i Norge?

Viftestøy mellom disse to blir ikke kommentert. Er de like ? Z3 har bedre tekniske data, men det betyr ikke allt.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg vært og hentet meg en Z3, så det skal bli spennende og koble opp når jeg kommer hjem fra jobb og se hva den er god for Var i utgangspunktet fornøyd med Z2'n så det blir spennende og se hvor mye bedre den evt. er.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Klipsch
    Nå har jeg vært og hentet meg en Z3, så det skal bli spennende og koble opp når jeg kommer hjem fra jobb og se hva den er god for Var i utgangspunktet fornøyd med Z2'n så det blir spennende og se hvor mye bedre den evt. er.
    Intressant å få vite forbedring fra Z2 til Z3. Hva slags tilkopling og kilde har du brukt på Z2 og vil bruke på Z3??

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har benyttet component og vil fortsatt benytte meg av det. Må si jeg ser frem til å komme hjem nå

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter litt testing så er det ingen tvil om at dette er en knall projektor. Den overgikk mine forventninger til den. Den har et formidabelt svartnivå jeg aldri har sett maken til på en LCD projektor, den holder i grunn følge med forholdsvis gode DLP'er når det gjelder dette.

At den er mer stille en Z2 kan jeg ikke si at jeg merker noe til, de høres akkurat helt like ut... men det er fortsatt meget bra.

Synes også at det er bra smell i fargene selv med IRIS fullt lukket.

Det er vesentlig mindre rutemønster en Z2, dette er rett og slett ikke et tema lenger.

Det skal også sies at fabrikk instillingene ikke var de beste, så jeg måtte en runde med Digital Video Essentials før den faktisk imponerte meg, noe den så absolutt gjør nå.

Gleder meg til helga slik at jeg får sett litt film og testet den litt mer....

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du mener den ikke støyer mindre en Z2. Interessant. PC mente jo det var "stor" forskjell.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bare bullshit, de høres helt like ut... Nå skal det jo sies at jeg ikke har hørt Z2'n siden søndag... men den støyet ikke mer en denne. Forskjellen skal vel være Z3 23db Z2 24db og det er på ingen som helst måte hørbart så lenge vifta er på samme frekvens...

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vesentlig mindre rutemønster en Z2, dette er rett og slett ikke et tema lenger.
    Men Z2 og Z3 har da samme oppløsning? Har man på Z3 innført smoothscreen e.l.?

Grattis med ny projektor forresten....

John Roger

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har man på Z3 innført smoothscreen e.l.?
    Nei, dette er Panasonic's teknologi. Det kan være flere grunner til at Z3 har mindre SDE enn Z2. Bla. at den har LCD paneler med bedre fillratio( nyere rev?), har MLA, osv.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker... Har ikke lest noe om at de har innført det, men det er merkbart forbedret fra Z2 i hverfall...

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har benyttet component og vil fortsatt benytte meg av det. Må si jeg ser frem til å komme hjem nå
    Har du prøvd dvi? Min Z2 er veldig mye bedre med dvi (htpc) enn component.

Så en matterhorn dlp her om dagen og var ikke spesielt imponert av det bildet i forhold til Z2. Litt bedre sortnivå og noe mindre screendoor, men klart dårligere farger.

Så hvis sortnivået og screendoor er forbedret bør nok Z3 (eventuelt 700) lett konkurrere med flere dlp'er.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spør du meg så vil Z3 være førstevalget over mange DLP'er, kansje derfor jeg nettopp kjøpe en også

Har ikke prøvd med HDMI / DVI på Z3'n. Jeg har ikke HDMI på DVD spillern jeg har nå, men den gir til gjenegjeld et utrolig bra bilde via component. Sammenliknet med DV-668 gjorde med både HDMI / Component så er den helt overlegen

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spør du meg så vil Z3 være førstevalget over mange DLP'er, kansje derfor jeg nettopp kjøpe en også

Har ikke prøvd med HDMI / DVI på Z3'n. Jeg har ikke HDMI på DVD spillern jeg har nå, men den gir til gjenegjeld et utrolig bra bilde via component. Sammenliknet med DV-668 gjorde med både HDMI / Component så er den helt overlegen
    component overlegen Hdmi fra en Pioneer 668? Kult, tror nok mye handler om smak der......

Testet 668 med Hdmi mot Marantz DV-8400 med component - 668 knuste Marantzen uten tvil.

Uansett bruker jeg Htpc - som knuser 668 igjen

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •