Sanyo PLV-Z3 vs Panasonic PT-AE700 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 48 av 48
    Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av harol
    Paa Z2 kan man justere konvergensen selv, kan flytte hvert panel 1 pixel i den retning man oensker via service menyen. Det gjort jeg med godt resultat. Naa er det groenne panelet bare en halv prixel feil.

Regner med Z3 har samme funksjon.
    Kan du si noe om hvordan du gjorde det?
    Evt skriv det inn i Z2 tråden:
    http://avforum.no/forum/viewtopic.php?t=3680

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal legge det ut senere. Det ligger inne på avsforum.com men den var nede nå for archiving.

Edit:

Link er nå lagt ut på Z2 tråden.

Intermediate Oban sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden Sanyo PLV-Z3 ikke har noen egen offisiell tråd, kan jeg jo opplyse her om at den av svenske Bigscreen nylig ble testet og kåret til årets budjett-LCD for 2004.

Sitat fra testen :
    Vi gick direkt från testet av Panasonic PT-AE700E till Sanyos motsvarighet här; PLV-Z3 – en maskin med i stort sett identiska förutsättningar så när som några små detaljer. Den största skillnaden är dock att Sanyo Z3 saknar de få men märkbara svagheter som Panasonic 700 har. Detta gör denna maskin till den tveklöst bästa budget-LCD jag har någonsin testat eller trott att jag skall testa. Någon läsare sade: ”Är alltid det senaste det bästa?” Observant reflektion, speciellt i detta fall, men det var snarare slumpen som avgjorde att Z3 kom in till oss efter AE700. Den senaste är definitivt inte alltid bäst (vilket man ser tydligt i vår testhistoria), men bäst är däremot alltid bäst, helt enkelt! Och det är väl så det skall vara?

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Oban
    Siden Sanyo PLV-Z3 ikke har noen egen offisiell tråd, kan jeg jo opplyse her om at den av svenske Bigscreen nylig ble testet og kåret til årets budjett-LCD for 2004.

Sitat fra testen :
    Vi gick direkt från testet av Panasonic PT-AE700E till Sanyos motsvarighet här; PLV-Z3 – en maskin med i stort sett identiska förutsättningar så när som några små detaljer. Den största skillnaden är dock att Sanyo Z3 saknar de få men märkbara svagheter som Panasonic 700 har. Detta gör denna maskin till den tveklöst bästa budget-LCD jag har någonsin testat eller trott att jag skall testa. Någon läsare sade: ”Är alltid det senaste det bästa?” Observant reflektion, speciellt i detta fall, men det var snarare slumpen som avgjorde att Z3 kom in till oss efter AE700. Den senaste är definitivt inte alltid bäst (vilket man ser tydligt i vår testhistoria), men bäst är däremot alltid bäst, helt enkelt! Och det är väl så det skall vara?
    Hva med å lage en offisiell Sanyo Z3-tråd?

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Klipsch
    Det er bare bullshit, de høres helt like ut... Nå skal det jo sies at jeg ikke har hørt Z2'n siden søndag... men den støyet ikke mer en denne. Forskjellen skal vel være Z3 23db Z2 24db og det er på ingen som helst måte hørbart så lenge vifta er på samme frekvens...
    Det er nå vel ærlig talt nok støy i det rommet der fra før av :!:
    Kunne liksågodt brukt en chevy V8 til å drive PJ`en og ennå ikke hørt en dritt....

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thlian
    Kunne liksågodt brukt en chevy V8 til å drive PJ`en og ennå ikke hørt en dritt....
    Etter min mening er en velfungerende chevy V8, en ren nytelse å høre på :wink: , men kansje litt for mye av det gode ja for å drive og overdøve en projektor.

Når det gjelder Z3 testen som JD refererte til

Sitat Opprinnelig postet av JD
    Z3 testen var forsåvidt interessant nok, men stusset på enkelte ting som ble beskrevet.

Sitat Opprinnelig postet av sitat fra testen de
    Kontrast ställde vi vid komponentsignal till +8 för maxad kontrast utan blooming.
    Hvor høyt må en LCD projektor opp i kontrast for å få blooming :shock:? trodde det var et CRT fenomen..

En annen ganske så viktig ting man bør ha i bakhodet når man leser sånne tester og tester generellt er at det kan være tildels store individuelle forskjeller mellom elektroniske produkter av samme type og fabrikat.
    En projektor kan nok settes ganske godt opp "ut av esken" fra produsentens side, men det som er viktig er at man får justert inn den projektoren man har til å vise en optimal bildekvalitet i det oppsettet den skal brukes. (vil anbefale bruk av kalibrerings dvder som AVIA eller DVE)

En anne ting jeg synes de gjorde feil i testen var det å uttale at
    Sitat Opprinnelig postet av de
    Sanyo PLV-Z3 ger en bild som i mångt och mycket är identisk med bilden från Panasonic PT-AE700, fast utan kraftiga VB.
    Den er litt på kanten synes jeg, når man bare tester ett eksemplar fra hver av leirene, og man her på forumet kan lese at det er store individuelle VB forskjeller på AE700 og VB blir mindre hvis man ikke starter AE700 opp i fra standby, men kobbler vekk nett strømmen i mellom vær gang man bruker den.

De i testen skriver riktignok
    Nu har det emellertid också strömmat in rapporter om att Panasonics VB-problem går att ”bota” eller i alla fall lindra, med några knep. Vi uppdaterar Panasonic-testet omgående med denna information och resultatet av densamme i samband med att denna artikel läggs ut.
    Men man sitter da igjen etter testen med en følelse at Z3 alltid er bedre på VB, noe som vel egentig ikke stemmer i praksis. Min konklusjon så langt er at Z3 er meget lik AE700 og begge gjør en utmerket jobb i en hjemmekino, bare de blir riktig satt opp.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Intermediate Oban sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    En annen ganske så viktig ting man bør ha i bakhodet når man leser sånne tester og tester generellt er at det kan være tildels store individuelle forskjeller mellom elektroniske produkter av samme type og fabrikat.
    Her er jeg helt enig.
    Enten så må det være store individuelle forskjeller på prudukter av samme type, eller så er det et særdeles stort sprik i hver enkelt persons oppfatning av de ulike projectorbildene.
    Jeg stusset mest på at Bigscreen i testen ikke peker på screendoor, noe som er forholdvis tydelig på min Z3.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •