Benq PB6100 støv udenfor fremvisning

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Benq PB6100 støv udenfor fremvisning

Hej,

Jeg har nu haft Benq PB6100 i 3 mdr., men den lyser udenfor fremvisningsområdet og der er lysende pletter, sikkert fra støv. Jeg har lige snakket med Benq support. De vil bytte den, dvs. jeg skal sende den ind og så rep. de den eller sender mig en anden. Men er garantien ikke sådan at de skal sende mig en ny indenfor det 1. år ? selvfølgelig ikke en ny lampe, men ellers ?

Vil en ny ikke hurtigt få samme støv problem ? Er der andre herinde med Benq PB6100 som har lignende problem ?

Jeg har sat et stykke pap op foran linsen med en udskåret firkant, så den ikke opkyser hele rummet, men kun lyser på lærredet. Det fungere helt fint, men er selvfølgelig ikke optimalt. Men det hjælper meget på sort niveauet. Det der plejer at være gråt i toppen og bunden ved 16:9 er nu noget mørkere.

Vil jeg få løst de problemer ved at bytte den eller kommer de hurtigt igen ? Ellers vil jeg nemlig ikke til at pille den ned og sende den ind.

På forhånd tak.

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann

6100 er en 4:3 pj som ved visning av 16:9 lager et "sort" felt over og under. Antagelig vil støv du ha fått sende lys til dette område og samme problem kan sikkert oppstå senere med en annen pj.Har ikke hørt om noen med det problemet blandt oss snat 20-30 6100/6200 eiere.

Jeg har også maskert vekk disse stripene med en grovmaskering, bilder i linken undrest til venstre.

Du skal få en erstatningspj i 1. året dvs. en du bytter med direkte, ikke venter på. Pæren byttes over tror jeg.

Hvis BenQ vil at du bytter kan du spørre om du kan bytte til 5120, kommer i nov., slik at du får ekte 16:9, tror pæren er den samme. Kanskje må du betale litt i mellom :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bidda
    6100 er en 4:3 pj som ved visning av 16:9 lager et "sort" felt over og under. Antagelig vil støv du ha fått sende lys til dette område og samme problem kan sikkert oppstå senere med en annen pj.

Pæren byttes over tror jeg. Viss de vil at du bytter kan du spørre om du kan bytte til 5120, kommer i nov., slik at du får ekte 16:9, tror pæren er den samme. Kanskje må du betale litt i mellom :wink:
    De lyse pletter kommer ikke kun i de sorte områder, men også udenfor selve 4:3 billedet, altså på væggen udenfor lærredet.

De bytter ikke pæren. Den skal jeg beholde sammen med alt andet tilbehør. Jeg vil lige se om jeg kan finde nogle specs på den 5120, selvom jeg tvivler på at de vil bytte over til den. 4:3 er nu også fint nok til pc og xbox.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spec: http://www.benq-eu.com/Products/Home...fm?product=489

Kommer til å oppgrader til denne :lol:

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer til å oppgrader til denne :lol:
    Hvorfor det ? Opløsningen er da kun 854x480, men ok hvis du kun bruger den til film er det sikkert fint nok.

Hvis jeg skal have en ny, tror jeg det bliver en LCD på 1280x720. Jeg har godt nok ikke set en i funktion.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brukes bare til film og ønsker derfor en 16:9 og i tillegg mulighet til å justere farger individuelt.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...justere farger individuelt.
    Kan PE5120 det?

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    ...justere farger individuelt.
    Kan PE5120 det?
    Det er lov å håpe :wink:

Vel, med samme oppsett som 4805 skal vel det la seg gjøre, eller tar jeg feil?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...med samme oppsett som 4805 skal vel det la seg gjøre, eller tar jeg feil?
    Aner ikke, men jeg lurte bare da jeg føler min X1 "henger i en tynn tråd", og fordi jeg ser etter en erstatter (må-ha-følelsen er i ferd med å våkne fra sommerdvalen). :roll:

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser på nettet at die har fått en link fra 5120 til manualer, men mangler for denne foreløpig :roll:

http://benq.com/projectors/projector_pe5120_specs.html

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er støv som er problemet, hadde akkurat samme problem, fikk byttet til en ny en..vil nok invistere i en slik luft på boks ting, så går nok støvet bort sikkert.. :roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    Ja det er støv som er problemet, hadde akkurat samme problem, fikk byttet til en ny en..vil nok invistere i en slik luft på boks ting, så går nok støvet bort sikkert.. :roll:
    Til at puste ind i proj. med ? Det ville jo være dejligt hvis jeg selv kan gøre det i stedet for at skal sende den ind. Jeg synes ellers projektoren kører meget godt og det generer mig ikke vildt. Kun hvis det er meget mørke scener i film.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •