Atter en hjelp til valg tråd

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Atter en hjelp til valg tråd

Hei,

Jeg er ute etter prosjektor og lerret til rundt 15.000,-. Kan strekke meg litt om kvalitet blir betydelig bedre. Skal brukes til film og spill.

Rommet som skal brukes er 3.9m fra vegg til vegg der hvor prosjektor og lerret skal henges opp. Ene veggen mot vest er ett stort vindu som dekker hele flaten og en liten dør med vind. Det vil si at sola står mot vinduet hele sommeren. Skal kjøpe lystette gardiner(råd om hvor og hvordan gardiner tas i mot med takk), men er usikker på hvor mørkt det vil bli. Rommet er også hvitt.

Har helt klart mest lyst på LCD, siden jeg er nervøs for regnbue effekt og hodepine. 3d er ikke nødvendig.

Har lest en del tråder her på forumet og endt opp med å tiltrekkes av Epson tw3600, tw3200 og Sony vw50/60. Sony modellen vet jeg ikke hvor jeg kan få kjøpt, men etter å ha lest alle de varme anmeldelsene til medlemmer av dette forumet blir jeg tent, så tips ang hvor jeg får tak i denne er interessant.

På forhånd, takk!

Newcomer kazzygg sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ny når det gjelder projektorer, men en vanlig rullgardin vil tette vinduet 100%

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Phew!!! Begynner å få hodepine av å sette meg inn i denne verdenen. Er grønn i forhold til alt det tekniske og prøver mitt beste å komme frem til en prosjektor jeg vil kjøpe. Er så mye informasjon og det er vanskelig å finne informasjon ett sted som ikke blir motbevist ett annet sted. Alt dette blir veldig forvirrende for en nykommer.

Håper på hjelp!!!

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En vanlig rullegardin vil ikke tette 100%, jeg kjøpte en 100% lystett rullegardin men den slapp noe lys inn fra sidene fordi den ikke lå helt inntil karmen. Du kan du kjøpe en sånn gardin som er fastmontert i karmen som går på skinner, men det koster litt tror jeg. Jeg endte opp med å lage ett lysskjold som monteres i karmen, 100% lystett.

Her er noen bilder.

Stoffet har jeg tatt fra en blendingsrullegardin, så det er helt lystett!

Med håndtak

Med hvitt stoff.

Det enkleste er jo såklart å bruke hvitt rullegardinstoff først.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magus
    Hei,

Jeg er ute etter prosjektor og lerret til rundt 15.000,-. Kan strekke meg litt om kvalitet blir betydelig bedre. Skal brukes til film og spill.

Rommet som skal brukes er 3.9m fra vegg til vegg der hvor prosjektor og lerret skal henges opp. Ene veggen mot vest er ett stort vindu som dekker hele flaten og en liten dør med vind. Det vil si at sola står mot vinduet hele sommeren. Skal kjøpe lystette gardiner(råd om hvor og hvordan gardiner tas i mot med takk), men er usikker på hvor mørkt det vil bli. Rommet er også hvitt.

Har helt klart mest lyst på LCD, siden jeg er nervøs for regnbue effekt og hodepine. 3d er ikke nødvendig.

Har lest en del tråder her på forumet og endt opp med å tiltrekkes av Epson tw3600, tw3200 og Sony vw50/60. Sony modellen vet jeg ikke hvor jeg kan få kjøpt, men etter å ha lest alle de varme anmeldelsene til medlemmer av dette forumet blir jeg tent, så tips ang hvor jeg får tak i denne er interessant.

På forhånd, takk!
    Hei Magnus!
    Jeg er ikke 100% sikker på om du finner "min" Sony VW60 på HiFi-huset i Bærum lenger. Men den var der for 2-3 uker siden. "Jeg" forlanger kr 8.000,-
    for denne (selges altså gjennom HiFi-huset). Dette er en "praktprojektor" for
    en nybegynner! (- og her er det ikke snakk om "regnbue-effekt"). Den fikk ny pære etter ca 2000 timer (for jeg ville ha max bildekvalitet) i fjor høst. Pj-en er kalibrert av norges guru nr 1 på projektorer - Gorm Sørensen! Ring Andrè på tlf 90824997 og forhør deg.
    mvh Øistein

Active eha sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Nittedal
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et usedvanlig bra og eksepsjonelt spennende svar, Noose!
    Dolby Atmos 7.1.4 : Yamaha CX-A5100 : Emotiva XPA-3 + 2xUPA-500 : Sony HW50 : 106'' : Intel NUC : Darbee Darblet

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noose: står lysskjoldet ditt med litt "press" i karmen, altså at det må presses inn? tenkte at det kan ripe opp karmen hvis kantene ikkje er kledd i tillegg. Kudos for stilig utførelse

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja det står med press, men jeg har montert møbel puter(sånn man har under stoler ect) rundt rammen på lysskjoldet

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Noose: HJertelig takk for utførlig svar på en løsning. Desverre har det seg sånn for meg at vinduet dekker hele siden på veggen, fra takk til gulv, og denne løsningen blir da upraktisk. Må nok gå for lystette gardiner regner jeg med. Om noen har forslag til hvor jeg får tak i gode gardiner, tas det i mot med takk!

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Noose
    ja det står med press, men jeg har montert møbel puter(sånn man har under stoler ect) rundt rammen på lysskjoldet
    Takk for svar

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare hyggelig! Hehe, kan bli litt vanskelig da ja

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magus
    @Noose: HJertelig takk for utførlig svar på en løsning. Desverre har det seg sånn for meg at vinduet dekker hele siden på veggen, fra takk til gulv, og denne løsningen blir da upraktisk. Må nok gå for lystette gardiner regner jeg med. Om noen har forslag til hvor jeg får tak i gode gardiner, tas det i mot med takk!
    Noe slikt?
    blendingsgardin, VELUX blendingsgardiner, rullegardiner, rullegardin | VELUX

Evnt: Tiger sitt geniale tips:
    Har selv vært på IKEA i dag og kjøpt lystett rullegardin. Dersom man monterer vinkellist (ca. 20mm x 20mm) oppe og langs høyre og venstre vinduskarm, og lar rullegardinet gli på baksiden av dette, vil denne løsningen være 99.99% lystett, og billigere en Velux's blendingsgardiner.
    Sjekk ut:

http://avforum.no/forum/av-rom-konst...re-sollys.html

http://avforum.no/forum/av-rom-konst...sblending.html

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tiger sin løsning virker midt i blinken for meg. Har sett på mine vinduer og ser ingentiing om at de er velux vinduer. Kan hende jeg ikke vet hvor jeg skal se om de er det

Ang projektor så har jeg fått et godt tilbud om å kjøpe en sony vw60 for 8000,- av filmØR. Håper det er greit at jeg lufter dette her. Gjør det fordi jeg helst vil ha mest mulig info for å ta den mest veloverveide beslutningen jeg kan Projektoren er kjøpt i 2008, men har stått en del uten å bli brukt. Jeg er litt bekymret for at den vil gå i stykker etter kort tid. Noen som vet noe om forventet levetid? Er det "lurere" og heller investere i en ny prosjektor, f.eks. hw20, siden jeg kanskje vil måtte bytte ut vw60 tidlig pga levetiden?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •