Godt alternativ for Sony VPL-HW20 ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Godt alternativ for Sony VPL-HW20 ?

Hei,

Som tittelen sier, så lurer jeg på om det finnes noen gode alternativer for Sony VPL-HW20 ?

Hadde bestemt meg for å kjøpe denne projektoren, men så klart gikk den ut rett da jeg hadde tenkt til å kjøpe den

Prisklasse: 15 000 - 20 000 (helst ikke over, men kan strekkes til 25 000, om det ikke finnes noen gode PJs)

Har sett på JVC DLA-X30 og Sony VPL-HW30ES, men tenker også.. 23-28k for en projektor.. tjaaa.

Så det jeg helst ser etter er en projektor til 15-20k (kun for projektoren, budsjettet er ikke inklusiv lerret og annet ekstrautstyr)

bruksområde:

- Video/spill fra PC/PS3/Blu-ray spiller
    - rom med full lyskontroll, rommet har også mørke vegger/tak/gulv.
    - skal brukes på lerret i størrelsen 92-95"
    - romstørrelse: 251x431x228Cm (BxLxH)

Projektoren må ikke ha 3D, men skader ikke.

Satser på å få noen gode innspill

Mvh. Erl88

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ingen ?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden det er såpass fokus på pris i innledende innlegg, og du der nærmest "ekskluderer" HW30 og X30, hva med HW15?
    Da har du jo desto mere å legge i et godt lerret

Skal du se etter noe bedre enn HW20, så kommer du ikke utenom HW30 og X30. TW9000 er vel i overkant lyssterk, sett i forhold til maskert rom, og moderat stort lerret.
    X30 uten "3D kitt", er jo usedvanlig godt priset, og du skriver jo at 3D ikke er noe "must"?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er et evig strev av å velge kalles vel et luksusproblem ?

Jeg har pengene til å kjøpe HW30 og har siklet på denne. Men samtidig liker jeg ikke å bare strø penger rundt meg.

Jeg tror jeg jammen meg tar meg en tur til AVshop, så får jeg få demonstrert HW30. Hvis jeg blir så vanvittig imponert at haka slepper i gulvet, så får jeg nå la det gå med 25-30k.

Har du noen mening om 4K HD markedet fremover, Gorm eller andre ?

Jeg antar det sikkert tar en to år før det er allemanns og alle filmer begynner å komme ut i dette formatet. Hvis det kommer fort, så tenker jeg å heller bruke mindre penger nå og svi av en høy sum på 4K projektor. Når dette da blir mer "standard".

Men som sagt, tar meg en tur til AVshop, så får jeg gå i tenkeboksen etterpå En kalibreringsjobb fra meg får du nok av meg uansett, Gorm

Intermediate Zocral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er fint om du deler dine inntrykk etter besøket. Jeg er selv i samme båt og hadde tenkt å bestille HW-20 da jeg også primært er interessert i 2D. Men med små barn i hus hadde det kanskje ikke vært dumt med 3D for animasjonsfilmer.

BTW, gjerne få inntrykk av både HW30 og X30.

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er fortsatt mulig å bestille HW20 i de fleste nettbutikker selv om den ikke er på lager pr idag, jeg fikk min HW20 forrige uke. Såvidt jeg har forstått kommer neste forsending med HW20 inn til distributør i begynnelsen av mars.

Active Sphinx sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg har sendt mail til Multicom, og dei seier at prosjektoren skal komme inn i begynnelsen av mars.

Dei hadde ikkje hørt nåke om at prosjektoren var gått ut av produksjon slik som avshop seier.

Newcomer viz0id sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sphinx
    Eg har sendt mail til Multicom, og dei seier at prosjektoren skal komme inn i begynnelsen av mars.

Dei hadde ikkje hørt nåke om at prosjektoren var gått ut av produksjon slik som avshop seier.
    Kanskje multicom har fått tak i en av de siste leveransene?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Multicom (som de fleste andre forhandlere) får sine HW20 fra distributørenTechdata så de er de som best kan svare på leveransestatus. Men om Techdata svarer på henvendelser fra forbrukere er jeg ikke sikker på da de kun selger via forhandlerne.

Newcomer PeGG sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ahhh, bestilte nettopp infocus sp8602 fra avshop siden jeg hadde gitt opp alt håp om å få tak i en ubrukt sony hw20.

Newcomer PeGG sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som kan si noe litt sikkert om denne faktisk kommer for salg igjen?

da må jeg nemlig høre om det er mulig å avbestille min ordre hos avshop, skal hente selv på lageret så det burde jo ikke være noe problem sånn sett med "retur" osv

Newcomer PeGG sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    snakket akkurat med avshop, de hadde sjekket med leverandør og det var ikke mulig å få tak i HW20.

så da er jeg på vei til avshop for å hente min infocus 8602 før den også blir umulig å få tak i

Active Sphinx sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg kansellerte og min ordre på HW20 i dag. Eg fekk aldri svar om dei ville få den inn. Så nå har eg bestilt med min tredje prosjektor på kort tid:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har samlet sammen litt info nå, HW20 er EOL.. Ser flere har fjernet den fra sortimentet sitt nå. Også hørt med Sony og Techdata (importør).

Angående HW30 og X30.. Har da vært innom AVshop og fikk følgende "følelse":

Fikk en mer behagelig og generelt bedre 3D opplevelse på HW30, uten tvil. Selv om jeg synes X30 hadde noe bedre lysnivå, vet ikke om dette er en enkel konfigurasjon som kan gjøres for å bedre dette. Eller om det kan ha vært fordi AVshop bruker akustisk duk ?

Tittet ikke noe spesielt på 2D biten, men vet at X30 er noe bedre på 2D enn HW30. Men hvis du vil ha en som er meget god på begge deler, så er HW30 det bedre valget.

Mulig at HW30 koster mer, men du skal da tenke på at du må kjøpe med en CMS kalibrator "ting-tang" på X30 for å få kalibrert full CMS. Sony har jo full CMS inne med driveren. Så blir X30 dyrere enn HW30

Tilbud fra AVshop:

HW30, 92" Dreamscreen V2 dynagrey/white rammelerret, takfeste og full kalibrering (CMS primær og sekundær farger, 3D osv), med 2 par briller og emitter.. 35 999,-

Så hadde fortsatt vært flott med noen forslag på 2D projektorer til rundt 15 000 - 20 000. (Noe rundt HW20 klasse). Finner jeg ikke noen andre 2D projektorer, så kliner jeg til og kjøper HW30.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Usikkert hvor relevant dette er, men har lest litt ymse om pærekvaliteten på X30 vs HW30, hvor kritikken virker langt mindre på HW30 enn X30 med tanke på lysstyrke etter et par hundre timer, samt at pæren også er "relativt" billig på HW30.

Sånt skremmer iallefall meg, etter en del tull med en eldre Panasonic PTAE700 med pærer som stort sett alltid har blafret litt

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må ha hatt maksimalt flaks jeg da og fikk en av de to siste HW20 som kom til landet. Ser også nå at HW20 er fjernet fra varesortiment hvor jeg kjøpte min, senest igår sto den der med ETA 05.03 så da er det nok game over ja

Newcomer aeon2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser ut som projector-fabrikantene har bommet kraftig når det
    gjelder interessen for gode 2D-projectorer.
    Avshop har kun noen få DLP-projectorer for salg.
    Man har jo alltids bruktmarkedet.....

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aeon2
    Det ser ut som projector-fabrikantene har bommet kraftig når det
    gjelder interessen for gode 2D-projectorer.
    Avshop har kun noen få DLP-projectorer for salg.
    Man har jo alltids bruktmarkedet.....
    Dette er vel bare den årlige oppgraderingen av 2D projektorparken. Gamle modeller forsvinner ut, nye kommer inn. At de nye kan vise 3D også er jo et pluss. Er vel ikke så mye av elektronikk der man fortsetter å produsere gamle modeller ellers heller.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Potetgullmannen
    Dette er vel bare den årlige oppgraderingen av 2D projektorparken. Gamle modeller forsvinner ut, nye kommer inn. At de nye kan vise 3D også er jo et pluss. Er vel ikke så mye av elektronikk der man fortsetter å produsere gamle modeller ellers heller.
    Problemet nå er at man ikke får noen "gode" projektorer til 15-20 000. Man kan alltids kjøpe de til 8-11k, men ser ikke hvordan de kan "måle" seg med Sony sin HW20, for eksempel.

Skal man virkelig skal ha bra kvalitet, er interessert i 2D og ikke 3D.. så finnes det ingen andre valg enn å gå opp til 3D projektorene som koster 25k.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men da får du til gjengjeld en bedre 2D projektor også. HW20 har f.eks ikke CMS, mens HW30 har. Du får altså mye bedre fargegjengivelse på en kalibrert HW30, enn det er mulig å hente ut av en HW20.
    Du får også en mer lineær gråskala fra HW30, noe som nærmest er umulig via HW20 (sistnevnte drar mot rødt i de mørkeste områdene).

Sier ikke at HW20 på noen måte er et "dårlig valg", men påpeker bare at du får en bedre 2D projektor ved å punge ut mellomlegget. Ellers kan man jo bare vente til HW30 har fått sin arvtaker, så tenker jeg prisen faller slik den har gjort på HW20
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •