Uklar Benq pb6100

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Uklar Benq pb6100

Hei!

Jeg kjøpte en Benq pb6100 for et par timer siden brukt av en person og vi testet den nede hos han og den fungerte meget bra. Ikke så stort bilde ,men det var pga relativt liten avstand. Problemet jeg har er at bildet er tragisk uklart.

Jeg har lest igjennom manualen selvom det ikke var noe særlig der desverre. Jeg har stilt på linsa som skal forstørre og forminske bildet ,men uten noe bedre resultat.

Jeg fraktet prosjektoreren fint opp og slengte ikke med kassa eller noe (Jeg gledet meg som en unge så jeg passer godt på min seneste innvestering).

Hvorfor er den uklar oppe hos meg ,mens den var perfekt nede hos han? Er den virkelig blitt ødelagt på veien opp selvom jeg fraktet den så fint jeg kunne (Er snakk om en gåtur på 3minutter).

Er denne bare noe å sende inn på garanti? Eller har dere noen tips?

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann

velkommen til forumet.

Hva bruker du som signalkilde, kabel og instilling på pj'n. Har du tatt den i retur og sett på tidligere eiers oppsett for å eventelt utelukke pj?

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hum.
    Hvilken DVD spiller har du?
    Og hvilken type kabel og grade på kabelen bruker du?
    Det holder ikke med en PS2 som dvd spiller og ett lakrissnøre for å få bra bilde for å si det slik.
    Og best bilde gir vel Comt-VGA på denne. Om ikke så er S-video ett godt alternativ men composit bør du styre langt unna.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og takk for meget hurtig svar
    Ser ikke bort ifra at jeg kommer til å bli en aktiv bruker her etterhvert siden jeg lenge har vært opptatt av lyd og bilde (hva er da mer naturlig enn at jeg er Service elektronikker på lyd og bilde produkter? =P)

Jeg bruker de medfølgende kablene (Har prøvd Svideo ifra en PC og VGA ifra den bærbare maskinen min. Samme resultatet uansett.

Innstillinger vet jeg lite om siden bildet er så uklart at jeg ikke ser menynene på veggen ,men jeg fant ut at jeg kunne sette noe ca 40cm ifra prosjektoren og da var det faktisk mulig og se stor skrift (ja så ille er det faktisk)

Brukte med andre ord kun medfølgende kabler og når disse kun er 1meter burde ikke dette være et problem. Innstillingene er akkurat de samme som de var nede hos han jeg kjøpte den av. Finnes det en funkskjon som sletter alle innstillingene som jeg burde bruke? Dette er jo ingen softwarefeil virker det som..

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    aiaiai.
    Bruker du de medfølgende kablene så er det ikke rart at resultatet er ille.
    Det er jo skikkelige lakrissnører.
    Jeg brukte de med en gang jeg fikk min PB6100 og bildet vart skikkelig groggy.
    En annen ting er at Projectoren ikke har noen form for bildebehandling innebygget, du bør ha en rimelig god dvd spiller som behandler signalet før det blir sendt til PJ. Om du har clas ohlson butikk i nærheten så stikk dit og kjøp en HiGrade S-video kabel. de er helt ok. Gir ett godt bilde.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med at du har kontrollert focus-ringen (ytterst) at denne og zoom funger normalt. Ville ha ringt selger for å få prøve igjen hos han.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager for at jeg nevner det ,men er de orginale kablene som følger med ikke gode nok?! Dette var utrolig skuffende ifra en så stor aktør som benQ. Men jeg stikker ned på clas ohlson imorgen..

Men VGA kabelen som man plugger i PC`en skal det ikke være noe problemer med.. har jo brukt samme typen kabler på flere 21" skjermer med godt resultat.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe. ja fokus og zoom er lett å ta feil av på denne pj. påse som bidda sier, at du ikke prøver å stille focus med zoom hjulet.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå føler jeg meg passe dum her ops: Nå er bildet veldig klart ,men det er oppned ,men det skal ikke være noe problem å fikse på siden jeg regner megselv for å være litt oppegående (før dette skjedde sa jeg relativt ,men nå er det nedskalert til litt =P). Nå gjennstår det bare å flytte på noen møbler så får jeg ca. 4.5meter ifra prosjektor til veggen.

Ikea tulipp? Hvordan søker jeg meg fram til dette på Ikea.no?

Menmen.. Får takke for gode svar og folk med god kjennskap til denne prosjektoren da =)

Intermediate Sub-Lock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikea Tuppelur, ligger under rullgardiner, men er bare å søke på tuppelur.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan moderator helst slette denne tråden? Sub-lock mobber meg fordi jeg er har reparert og loddet på slike prosjektorer ,men ikke klarte å stille inn fokus på den.

:P

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ops:
    Tabbe
    ops:

Neida. Som sagt. Det er ikke alltid like greit å se hva som er hva på denne PJ.
    Litt ekkel den der.
    Men nå ble du vel godt fornøyd!

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare hyggelig å få løst problemer, ikke den første som fomler litt i starten CFD :wink:

Tror ikke du finner Tupplur på nettet, selges bare i varehusene pga. lengden.

PS: hvis noen fra Hønefoss mobber deg så kan jeg "denge'n" for deg :wink:

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bidda
    PS: hvis noen fra Hønefoss mobber deg så kan jeg "denge'n" for deg :wink:
    Ja.. Hvis du klarer å ta Sub-lock så.. Han bor i et hvitt hus like ved jobben sin. Men han så faktisk ganske sterk ut så pass deg..

Men ifra spøk til alvor.. Får måle opp og bruke http://www.projectorcentral.com/ til å regne ut hvor stort bilde jeg kan få (hvis de har tatt med Benq 6100 ,men med en slik database som de har så burde de jo det)

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er der, ja. http://www.projectorcentral.com/proj...m?part_id=2274

Husk å stille zoom på midtstilling slik at du har noe å justere på. Husk også å ta hensyn til at linsa ikke sitter midt på pj'n når du skal montere midt i mot lerretet. Bilde snur du i menyen (som du sikkert har funnet ut)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •