Projektor & lerret spørsmål

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Projektor & lerret spørsmål

Hei. Har for øyeblikket enda ikke satt opp hjemmekinoen.. ettersom det er en del ting jeg forsatt lurer på. (har ikke internett i det nye huset mitt uansett, så er nesten aldri hjemme.. har vært 4 uker uten nettverk!)

Hvis denne kalkulatoren er korrekt må jeg ha projektoren min 4 meter fra skjermen?

InFocus SP8602 Projection Calculator - Throw Distance and Screen Size

Har nemlig lyst på minst 100" der hvor 106" var mest ønskelig men 100" er altså helt akseptabelt..

Jeg kommer til å ha mine øyne overkant av 3 meter fra skjermen og da befinner hodet mitt seg cirka ~40cm fra veggen. Infocus SP8602 er dessverre en veldig lang projektor så uansett om den ligger helt inntil veggen så er distansen mellom projektor og vegg ikke så forskjellig fra mine øyne og skjermen... (overkant av 3 meter)

Projectorcentral forteller meg altså at jeg må nøye meg med en 77" ?

Siden lerretet skal henge fra taket over trappe dingsen er det vanskelig å "teste" bilde størrelse selv, uten å ha kjøpt lerret på forhånd.

/Skråtak ER NOE DRITT!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan se ut som om projektoren er 54 cm lang. Vet ikke hvordan det er med ventilering på den om det er bak eller foran, men den må jo uansett litt ut fra veggen for å kunne koble til kabler. Så la oss si at linsen stikker 60cm ut fra vegg, hvis det totalt er ca 3.4m fra veggen til det lerretet skal henge får du en kasteavstand på ca 2,8m. Slik jeg kan se fra kalkulatoren så kan du da ha max 85" 16:9 lerret.
    Men du kan jo henge opp et hvitt laken fra taket, eller få noen til å hjelpe deg med å holde det opp, så kan du jo sjekke. Noen 100" med den projektoren ser ikke ut som å bli mulig med de avstandene.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Funk
    Kan se ut som om projektoren er 54 cm lang. Vet ikke hvordan det er med ventilering på den om det er bak eller foran, men den må jo uansett litt ut fra veggen for å kunne koble til kabler. Så la oss si at linsen stikker 60cm ut fra vegg, hvis det totalt er ca 3.4m fra veggen til det lerretet skal henge får du en kasteavstand på ca 2,8m. Slik jeg kan se fra kalkulatoren så kan du da ha max 85" 16:9 lerret.
    Men du kan jo henge opp et hvitt laken fra taket, eller få noen til å hjelpe deg med å holde det opp, så kan du jo sjekke. Noen 100" med den projektoren ser ikke ut som å bli mulig med de avstandene.

Gjort litt mer eksakte målinger nå!

Veggen er nesten akkurat 3.8 meter fra der lerretet vil henge. projektoren målte jeg på 52cm men uansett så tror jeg kan ha det 55cm fra veggen, men samma det, jeg regnet på at projektoren er 60cm fra veggen så da er den 3.2m fra skjermen. I følge bruksanvisningen er 3meter 90" på lerretet.

Akkurat nå ligger projektoren på rommet og lyses mot en vegg. 3.1m fra skjermen og bildet er 93".

Så... kjøpe 100" eller 92" ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0