Eldre Sony VW60 eller ny HW20?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Eldre Sony VW60 eller ny HW20?

Holder på med min første hjemmekino/TV-stue og sliter med å bestemme meg for prosjektor. Har et rom på ca 3x7 meter, mørke vegger/gulv og hvitt tak altså ikke full lyskontroll. Ser etter prosjektor i prisklasse 10-15' og vurderer Sony VPL-HW20 og har tilbud om en brukt Sony VPL-VW60 til samme pris som HW20. VW60 har gått ca 200 timer. Foreløpig heller jeg mot HW20 fordi den er mer lyssterk (900 vs 1300 lumen) men det er kanskje mer jeg bør ta med i vurderingen?
    Jeg skal kjøpe rammelerret 92", Dreamscreen med grå duk og skal bruke prosjektor hovedsaklig til film og spilling (PS3). Mitt problem er at jeg ikke har noen i min omgangskrets som har noen av disse prosjektorene (eller noen i denne prisklassen) montert slik at jeg kan få sammenlignet. Trenger derfor råd fra noen som har erfaring, det finnes det sikkert her på forumet :-D

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå ser det ut til at det muligens blir problem å få tak i HW20 dersom det stemmer at Sony har stoppet produksjonen av de. Jeg har en HW20 i bestilling men leveringsdato blir stadig forskjøvet og andre har fått beskjed om at de ikke får den så regner med jeg snart får samme beskjed

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var dårlig nyheter. Kommer det noen som erstatter HW20 eller blir HW30 minste modell fra Sony nå?

Newcomer Gøffo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selger av denne har bestemt seg for å ikke selge likevel. Nå har jo avshop noen hw15 på lager også ser jeg til fin pris. Du kommer til å bli kjempe fornøyd om du velger den også.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderte HW15, men siden prisforskjellen til HW20 var så liten var den mest aktuell. HW15 er vel litt mindre lyssterk men ellers lik? Har du din i rom med full lyskontroll?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja mitt rom har full lyskontroll med mørke røde vegger og sort tak. Jeg har ikke savnet noe mere lys i fra projektoren i grunn.

http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/antiloop

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •