Prosjektor til ny hjemmekino

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Prosjektor til ny hjemmekino

Hei!

Jeg skal bygge hjemmekino, og lurer på om noen har tanker rundt prosjektor. Jeg har lest litt rundt, og det ser ut til at Sony HW30 eller Epson TW9000 er de beste valgene i prisklassen. Totalt budsjett for hele oppsettet er rundt 100 000,-. Planlegger grått lerret rundt 120" i rom med 100% lyskontroll. Kjekt med 3D, men ikke veldig viktig.

Noen meninger? HW30, TW9000, eller kanskje noe annet?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brNOR
    Hei!

Jeg skal bygge hjemmekino, og lurer på om noen har tanker rundt prosjektor. Jeg har lest litt rundt, og det ser ut til at Sony HW30 eller Epson TW9000 er de beste valgene i prisklassen. Totalt budsjett for hele oppsettet er rundt 100 000,-. Planlegger grått lerret rundt 120" i rom med 100% lyskontroll. Kjekt med 3D, men ikke veldig viktig.

Noen meninger? HW30, TW9000, eller kanskje noe annet?
    Vanskelig prisklasse - på den positive måte i og med at det er så mye forskjellig å velge i blant! Begge de nevnte skal jo være gode projektorer. Jeg har sett HW30 i 2D og 3D og det var veldig bra! Men har ikke sett TW9000 hverken i 2D eller 3D. Har sett forgjengeren til tw9000 i 2D, og det var også veldig bra.

Og det er en fordel med SXRD teknologien til Sony hvis du f.eks har lyst til å sitte nærme et så stort lerret. Epsonen har mer synlig pikselstruktur på korte avstander, hvis ikke de har gjort noe spesielt i forhold til forgjengeren da. Men til gjengjeld gir den mer lys (slik jeg har forstått det), noe som kan være fint med så stort grått lerret og hvis du skal se 3D.

Hvis 3D ikke er viktig så får du en Sony vw90 for en billig penge nå, bare såvidt mer enn vw 30.

Ellers, JVC x30?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for gode råd! Virker som om begge er gode alternativ. Gorm skrev i tråden min i "lerret-forumet" at HW30 ble en smule underdimensjonert for 120" grå duk? Så da blir det å veie SXRD mot lysstyrke eller? Har forstått det sånn at Epson sin er mer lyssterk?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nu er jeg ikke ekspert, men hvis du har 100% lyskontrol, så kan du jo gå for Hvidt lærred, og så er X30 nok det bedste valg, hvis ikke 3D er main fokus.....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •