LG Projektor RD-JT51 SVGA

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LG Projektor RD-JT51 SVGA

Denne modellen selges til ca. 7000, og eg vurderer sterkt å kjøpe den, noen meninger om denne?? noen som har testet den?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Egner seg dårlig til hjemmekino! Kjøp heller en ny eller brukt Benq 6100, Infocus X1/4800 :wink:

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville også ha vurdert (som nevnt) Pe5120.

Tråd om denne her http://www.avforum.no/forum/viewtopic.php?t=12891

Ca 10k, men denne vil være mye bedre egnet til hjemmekino enn LG.

Mvh

Newcomer basement sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ikke hva alle har imot LG's modell jeg. I kinomodus blir jo lysstyrken betraktelig senket. Den har like god oppløsning, tilnærmet likt kontrastnivå, mindre støy, bedre keystone (vertikal OG horisontal) og koster mye mindre!

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en 4:3 pj, relativt dårlig kontrast i forhold til andre dlp'er. Vet ikke hvor lyssterk den er i eco modus, men den burde ha rundt 800 (+/-) ansi skal den bli brukt i hjemmekino.

Mvh

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den har 850 i ECO-modus har jeg hørt. Og kontrasten er slettes ikke verst. Såvidt merkbar i forhold til X1. Etter mine erfaringer gir den også et litt kvassere bilde enn de to andre modellene, men det kan jo selvfølgelig være grunnet dårlig kalibrering eller tilogmed placebo.

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eco-modus gir som regel 75-80% effekt av full styrke. Video/cinema-mode senker lysstyrken ennda noen hakk.

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg faktisk bestilt meg en projektor av nevnte type, så når den kommer kan jeg bekrefte\avkrefte hva det enn måtte være. 8) Om mulig skal jeg også teste den oppimot andre med rimelig like specs.

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ny pj. 8) Fint med "tester" og samenlikninger, så vi venter i spenning.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer.. (og ops: )

Da får vi kanskje høre en litt grundigere test av denne budsjett pj'en.

Mvh

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lurer på denne jeg også... den ser bra ut på papiret, hadde det ikke vært for regnbue effekten som jeg hater.
    LG er ikke dritt heller, de har god erfaring i mye rart og generelt lave priser.

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LG var jo tidligere kjent som Goldstar da. Så det ligger erfaring i dette selskapet. Etter hva jeg har forstått skal LG'en ha raskere fargehjul enn X1. Noen som vet? Om dette stemmer er det godt mulig at det er samme hastighet som PB6100.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har denne prosjektoren selv. Den kan ikke bare vise 4:3 som tidligere nevnt, men også 16:9. Jeg er meget fornøyd med prosjektoren, den støyer desverre litt, men det er vel bare å forvente. Den er utrolig enkel og praktisk å sette opp og justere. Fjernkontrollen funker meget bra og er lekker å se på. Anbefales.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LG projektøren i forhold til denne her da? bra eller dårlig? i forhold til LG`en?

Epson Projektor EMP-S1L SVGA, 1200 ANSI
    # LCD-projektor

Projektionsmetod Front/bak-/takmontering
    LCD-specifikation storlek: 0.5" utan MLA
    Polysilisium-TFT med aktiv matris
    Pixelantal: 480 000 punkter (800 x 600) x 3
    Upplösning: SVGA
    Höjd/Bredd förhållande: 4:3
    Projektionsspecifikation: Manuell fokus
    F-värde: 1.4
    Brännvidd: 16.6 mm
    Zoomförhållande: Digital Zoom [1.0-1.2]
    Lampa: 130 W UHE
    Bildstorlek och projektionsavstånd: 30 till 300 tum (0.9 till 11.3 m projektionsavstånd)
    Keystone-korrigering 9.6:1
    Ljusstyrka 1200 ANSI lumen
    Färgåtergivning: 16.77 miljoner färger
    Ljudeffekt: 1 W mono
    Effektivt scanningsfrekvensområde piexlklocka 13.5 Mhz till 162 Mhz
    Horisontalt: 15 KHz till 92 KHz
    Vertikalt: 50 Hz till 85 Hz
    Inställningar Projektor/fjärrkontroll: Keystone (vertikal), ljusstyrka, kontrast, färgdjup, mättnad, ljud, ingångssignal
    Vridningsvinkel: 0 till 10 grader
    Keystone-korrigering: Vertikalt: -15 til +15 grader
    Analog RGB-I/U upplösning 800*600
    Interpolerat: 1024*768/640*480 punkter.
    Ingångar: Video Mini-D-sub 15 pinnars x 1, 2xRCA
    utgångar: Video Mini-D-sub 15 pinnars x 1
    S-Video: Mini-DIN

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LG projektøren i forhold til denne her da? bra eller dårlig? i forhold til LG`en?
    Den Epson'en du nevner er en LCD projektor, mens LG'n er DLP. Dersom du ikke er følsom for regnbuer vil nok LG'n gi det beste bildet iom at den har mange ganger høyere kontrast.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    239
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @ basement:
    Fått din RD-JT51 ?
    Er nemmelig meget nyskjerrig på denne pj.

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mottokk den for noen timer siden faktisk. Grunnet dårlig research fra min side var jeg ikke klar over at den mangler en komponent inngang, så regn med å måtte kjøpe en overgang om du skal ha denne projektoren. Jeg har heller ingen lange s-video kabler tilgjengelig, så for øyeblikket er den kun koblet til PC. Jeg kan derfor ikke si så mye utfyllende enda. Den er heller ikke plassert hvor den skal og står nå på et bord, som resulterer i kortere kastelengde og derfor mindre bilde. Inntrykket jeg har så langt er ganske godt, selv om det er meget tydelig at den ikke er kalibrert. Komplett klarte også å vase bort fjernkontrollen min, så jeg føer meg rimelig handikappet.

Men kommer med en større og bedre tilbakemelding senere. Dog jeg tviler på at du kommer til å angre på et eventuelt kjøp. Det må også nevnes at rent fysisk er det den tøffeste projektoren jeg har sett. 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    239
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var godt å høre, sikler litt på en ny en og har kikka litt på bl.a. RD-JT51. I tillegg til Benq så har jeg også kikket på Toshiba S20. Ser også litt interessant ut...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    239
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fått testa pj'en din ennå basement ?
    Blir bare mer og mer nyskjerrig :wink:

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jada, har testet den og vel så det. Har enda ikke rota meg til å kjøpe en komponent til VGA overgang så jeg nøyer meg med s-video foreløpig, noe som egentlig fungerer kjempefint.

Inntrykk så langt:
    Bildet er egentlig kjempegodt. Den kan lett konkurrere med X1 og PB6100. Nevneverdig er da at den har raskere fargehjul enn førstenevnte, som for meg ble et problem med mine sensitive øyne. Men på denne går det altså helt fint. Den har også litt mindre screendoor effekt enn X1, men det er marginale forskjeller det er snakk om. Ettersom den er så lyssterk har den lite problemer med å lyse opp deler av rommet om det er mye hvitt i bildet. Noen vil kanskje se på dette som et problem, men for min del er det både postitive og negative aspekter ved saken. Det positive er for eksempel om man sitter og spiller Pleisteisjen med gutta, så er det greit med litt lys i rommet (det er tross alt ikke SÅ mye lys det er snakk om) slik at man ikke velter glasset med cola idet man strekker seg etter chipsen. Kontrastnivået er også litt lavere enn X1 og PB6100, men her er det også snakk om rimelig små forskjeller. Kjøper man attpå til et sortnivå filter er jeg overbevist om at den lever like god svart.

Så langt har jeg sett følgende filmer på den:
    -Troja
    -Star Wars Episode IV
    -Star Wars Episode V
    -Ringu 0
    -Terminator 3
    -En episode av Heat Guy J
    -De fire første "timene" av 24 sesong 3

Har også spilt følgende spill en del:
    -Burnout 3 (XBox)
    -Grand Theft Auto San Andreas (PS2)
    -Viewtiful Joe (GC)
    -Gran Turismo 3 A-Spec (PS2)

Som dere ser er det et ganske variert utvalg av materiale jeg har kjørt på den. Spesielt positivt overrasket er jeg over Heat Guy J, som er en japansk animé sone 1, som kjørte knirkefritt. En serie med såpass gode animasjoner tar seg gjerne litt dårlig ut om hva den vises i ikke er helt samarbeidsvillig, men på RD-JT51 var det kjempepent hva jeg ble servert. Alle de andre nevnte filmene er jo alle filmer som har fått mye skryt grunnet sin bildekvalitet (med unntak av Ringu 0 da), og på projektoren ble skryten virkelig rettferdiggjort. Virkelig fint og detaljert bilde, spesielt tatt i betraktning at jeg kjørte dem via s-video.
    Spillene er det vel egentlig ikke så mye å si om, da alle disse blir konvertert opp fra composite ( ops: ). Fargene i de forskjellige spillene (spesielt Viewtiful Joe, rene regnbuen det der) kom iallefall ikke til kort.

En annen ting jeg fant kjempepositivt med RD-JT51, er at den bruker utrolig liten tid på å skifte mellom signalkilde. Dette er jo et punkt som X1 er elendig på, så det var fint å se at denne var såpass mye bedre. Et av de mer negative aspektene ved projektoren er derimot at det ikke er mulig å laga eller bruke forhåndsinnstillinger på farge og kontrastnivå og denslags. Men som jeg har forstått det kan man ha individuelle til hver signalkilde. Så for meg blir det egentlig ikke et problem da jeg har planer om å kjøre alle DVD'er via komponent, og spill i s-video. Noen vil kanskje si at kastelengden er litt i lengste laget, men med en 1.30x (tror jeg det var) zoom, blir det egentlig ikke et problem. Må også nevnes at picture-in-picture modusen er stilig og skaper en illusjon av at den er mye dyrere enn den egentlig er. :twisted:

Som en konklusjon vil jeg si at denne projektoren gir mer valuta for pengene enn NOEN annen på markedet. Jeg er strålende fornøyd med den.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •