Jeg har lest meg litt rundt omkring på forumet nå, men føler ikke helt at jeg får svar på spørsmålene mine, da de fleste tråder omhandler filmvisning i dedikerte kinorom.

Det jeg er på jakt etter er en projektor som skal brukes til å vise stillbilder i et rom jeg ikke har veldig kontroll på lyset, annet enn å trekke gode gardiner for vinduene. Ellers er rommet et møterom med hvite vegger.

Bruksområdet er at vi som fotoklubb skal bruke projektoren til å vise bilder på, og vi skal jo da bruke den til å kritisere bilder og dømme bilder ved konkurranser ol. Så det er viktig at vi har en pj som gir bra med detaljer gjennom hele fargespekteret, altså helt fra det mørke til det lyse. Den bør også være lyssterk nok til at vi ikke trenger å ha det helt mørkt i rommet.

Pr. nå har vi ca. 8-10 000kr å bruke på en pj. Men om vi finner ut at vi må opp i pris for å få det vi er ute etter får vi se hva vi kan få til!

Håper det er noen som har gjort seg opp en formening om hva som kunne være aktuelt for oss, og gir oss en liten dytt i riktig retning!

Jeg har en brukt proffkalibrert Benq w6000 på hånden, men jo mer jeg leser om den, jo mer skeptisk blir jeg. Vi er jo avhengig av at når vi bruker endel penger på en PJ så bør den være bra til vårt formål!