Nykommer på Projektorjakt - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Arrakiss
    Men, vil det gå ut over 2D effekten at det er en 3D pj? Mener å ha lest dette noen steder...
    Nei. Det er ikke noe problem på Sony vw30 så langt jeg kan forstå. Og gode 2D egenskaper smitter over på 3D også. Tenker da på optikk, hvordan bevegelser håndteres,skarphet, kontrast, sortnivå.. osv.

Det du tenker på er kanskje sortnivå i og med at god 3D krever nok lys for PJ'n pga briller som stjeler lys, og at det kan gå ut over sortnivået. Kan ikke skjønne at det skal være noe problem i den prisklassen uansett.

Sony vw 30 mener jeg å huske er som vw95 med tanke på hvordan 3D fungerer. F.eks at det brukes høy lampemodus i 3D, mens i 2D kan du velge mellom høy eller lavere lysstyrke, alt ettersom rom, lerretstørrelse, gain osv.. I tillegg så skal det være noe boost av lys syncet med brillene (tror andre kan forklare dette bedre ) i 3D, noe som selvsagt ikke er tilstede i 2D.

For Epson tw9000 er jeg usikker på hvordan det funker, den har enda mer lys å gi en Sonyen tror jeg. Men etter alt jeg har lest så er den helt knall i 2D også, og skal overgå forgjengeren tw5500. Forgjengeren har jeg sett (ren 2D pj) og den var veldig bra! Så i den prisklassen du nå tenker på er utelukker ikke det ene det andre.

Beste hadde vært om du hadde fått testet noen av disse. Men tror neppe du vil føle at du velger "feil" (med mindre du har helt spesielle krav) da det er gode PJ'r begge to.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og takk for fyldig svar

Håper forøvrig du mente HW30 og ikke vw30 som du skrev.

Men ja, det er nok sortnivået osv jeg tenker på i forhold til 3D.
    Rommet mitt er totalt maskert og kaste + sitteavstand er ca 4 meter frem til lerret. Hva bør jeg velge av lerret her? Grått eller hvitt?
    Har blitt anbefalt grått, men tenker siden jeg likevel har full lyskontroll at jeg ikke trenger dette? Og bør jeg gå for samme lerret uanvehgnig om jeg velger HW20 eller HW30? Mange spørsmål men...

Håper på flere innspill

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og takk for fyldig svar

Håper forøvrig du mente HW30 og ikke vw30 som du skrev.

Men ja, det er nok sortnivået osv jeg tenker på i forhold til 3D.
    Rommet mitt er totalt maskert og kaste + sitteavstand er ca 4 meter frem til lerret. Hva bør jeg velge av lerret her? Grått eller hvitt?
    Har blitt anbefalt grått, men tenker siden jeg likevel har full lyskontroll at jeg ikke trenger dette? Og bør jeg gå for samme lerret uanvehgnig om jeg velger HW20 eller HW30? Mange spørsmål men...

Håper på flere innspill
    Ja, jeg mente HW30

Grått eller hvitt lerret til hw 30 i totalt maskert rom tør jeg ikke svare på. Kanskje andre kan si noe mer om det.

(Jeg har hvitt lerret selv til vw95, jeg valgte det fordi jeg ønsket mest mulig lys i forhold til 3D, og fordi sortnivået på vw95 skulle være bra. Men nå sitter jeg og er litt usikker på hvor lurt det var alikevel. Jeg ser jo absolutt mest på 2D. Et grått lerret ville kunne gitt meg enda bedre sort. Men samtidig setter jeg pris på den "punch'n" jeg føler jeg har nå.

Hva jeg gjør da i framtiden er jeg usikker på, skal nok beholde denne PJ'n noen år).

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg får nok se på hvilken jeg kjøper før jeg går på lerretjakt

Om jeg får tak i en HW20 så er det nok den jeg går for primært, å da går jeg nok for grått lerret på tross av lyskontrollen. Sånn tilfelle rottefelle når jeg skal oppgradere til noe med 3D i fremtiden.

Men alt i alt vil bare tiden vise hva jeg lander på. Jeg har først ett rom som skal lyddempes, snekres og males før første film snurrer igang

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Noen spesiell grunn til at du ønsker å kjøpe DLP-projektor? I den prisklassen er da tilgangen på bedre teknologier relativt stor.

Trodde DLP var best? Utenom Sony sin SXRD og JVC sin D-ILA

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Trodde DLP var best? Utenom Sony sin SXRD og JVC sin D-ILA

Tor nok DLP er bra nok, men i den prisklassen jeg oppga, så utkonkurerers vel DLP av de andre teknologiene... Bare min egne synsing

Står uansett nå på vippen til å kjøpe HW30

Men savner det siste pushet for å gjøre det. Får jo en fullt brukanes lillebror (HW15) til halve prisen)... Ja man får 3D osv, men det har ikke vært avgjørende for meg. Det jeg kanskje spør om er om det er nødvendig å gå for HW30 kontra HW15 i min kino som vil ha 100% lyskontroll, kaste og sitteavstand som nevnt 4 meter. Lerret er ikke valgt, så her kan jeg fortsatt bestemme meg...

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tor nok DLP er bra nok, men i den prisklassen jeg oppga, så utkonkurerers vel DLP av de andre teknologiene... Bare min egne synsing

Står uansett nå på vippen til å kjøpe HW30

Men savner det siste pushet for å gjøre det. Får jo en fullt brukanes lillebror (HW15) til halve prisen)... Ja man får 3D osv, men det har ikke vært avgjørende for meg. Det jeg kanskje spør om er om det er nødvendig å gå for HW30 kontra HW15 i min kino som vil ha 100% lyskontroll, kaste og sitteavstand som nevnt 4 meter. Lerret er ikke valgt, så her kan jeg fortsatt bestemme meg...
    Jeg har HW15 i min kino og har vurdert å oppgradere men jeg sitter fortsatt litt på gjerdet i forhold til oppgradering. Jeg kan ikke si jeg savner noe på bildet egentlig og er himla fornøyd med min. Blir nok til at jeg venter til at Sony kommer med en etterkommer til HW30 slik at jeg kan kjøpe den når den faller under 20 lapper.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Jeg har HW15 i min kino og har vurdert å oppgradere men jeg sitter fortsatt litt på gjerdet i forhold til oppgradering. Jeg kan ikke si jeg savner noe på bildet egentlig og er himla fornøyd med min. Blir nok til at jeg venter til at Sony kommer med en etterkommer til HW30 slik at jeg kan kjøpe den når den faller under 20 lapper.

Ja, jeg har ikke fått noen demo av HW15, kun HW30... Å jeg er redd jeg vil bli "skuffet" om jeg går for lillebror...selvom jeg egentlig ikke har mye å sammenlikne med.... Nei, skitt au, jeg går for HW30 jeg. Kommer sikkert til å komme masse filmer med 3D osv fremover så like greit å være forberedt på det først som sist.

8)

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •