Hjelp ved kjøp av projektor

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp ved kjøp av projektor

Hei!

Fikk i oppdrag å samle sammen litt informasjon og tips om to projeketorer til en møtesal. Den bør være lyssterk (3500 ansi lumens), da det skal være en del lys i møtesalen (led lys og par kanner). Det skal også være mulighet for live produksjon, og da mener jeg at jeg bør ha en full HD projektor.

Fikk også høre at jeg burde gå for en 16:10 projektor til 16:9 lerretet, da det ikke vil være svakt lys i topp og bunn (i forhold til en 4:3 projektor)

Så en projektor med 3500 ansi lumens, 16:10 projektor med full HD - hvilken prisklasse snakker vi om da? Noen tips med mye for pengene? Er 10k for lite?

Her er ett bilde av salen (side projektorene/lerretene skal henge på hver sin side av det lerretet som allerede eksisterer, og skal være mindre enn den som henger der) IMG_4984 - Minus
    Var noe uklart, er det bare til å spørre

På forhånd takk!
    Mvh
    DanVazz

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Du kan jo kikke gjennom denne korte tråden. Ikke så mye om full-hd, men hva du bør se etter i en lys-sterk projektor:
    http://avforum.no/forum/digitale-pro...projektor.html

Du kommer nok til kort med 10K til en 16:10 Full HD projektor (WUXGA / 1920x1200) med ok bildekvalitet, og såpass lysstyrke. Største grunnen til at det blir dyrt, er at WUXGA ikke er så utbredt i presentasjons-markedet enda. I hjemmekino-markedet finner du ikke projektorer som er lys-sterke nok.
    Jeg var med å henge opp denne i et stort møterom hos Nets, og det ble veldig bra: Epson EB-G5750WUNL - Epson Vi snakker da selvfølgelig om en helt annen prisklasse enn du skisserte
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •