Hyllemontering av panasonic ae500

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hyllemontering av panasonic ae500

Da har jeg endelig gått til innkjøp av en slik, til en svært fordelaktig pris.

Miderltidig oppsatt på en stol, med IKEA rullgardin som lerret så er førsteinntrykket meget bra.

Men til spm; når jeg nå skal flytte om en mnd, og får et dedikert rom til PJ`n, så lurer jeg på om det er noen som har erfaringer med å montere denne på en hylle på bakveggen. Iom at det vifta spyr ut varmen bakover, så er jeg usikker på om det er ideèlt. Takmontering er også en utvei, men på hylle er vel egentlig førstevalget

Anyone?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AE500 trenger litt plass mhp. at varmen som du sier kommer ut bak. Du bør ha minst 30cm klaring.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurte på om det er mulig å sette et slags rør (takrenne ende) slik at den skyver luften gjennom dette og ut til siden. Eller er ikke dette noen ide?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurte på om det er mulig å sette et slags rør (takrenne ende) slik at den skyver luften gjennom dette og ut til siden. Eller er ikke dette noen ide?
    Det bør gå greit det sålenge du ikke lager en struping på luften som kommer ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, naturligvis. Tenkte da evt. på et rør med samme diamater som vifte uttaket.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte jeg skulle henge projektoren "opp-ned" under en hylle. Det blir ca. 10 cm til bakvegg. Derfor er meningen å ha en liten vifte som blåser luften som kommer ut, ut til siden. Er det en helt tåpelig ide?

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stein
    Tenkte jeg skulle henge projektoren "opp-ned" under en hylle. Det blir ca. 10 cm til bakvegg. Derfor er meningen å ha en liten vifte som blåser luften som kommer ut, ut til siden. Er det en helt tåpelig ide?
    Kan også gjøre slik som Antiloop, se bilder her: http://www.minhjemmekino.no/show.php/antiloop

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har endelig fått flyttet, og installert PJ i eget rom. Løsningen min ble et tvfeste fra clas festet på bakvegg. selve festet bygger rundt 45 cm ut. Det vil si at jeg har ca 20 cm klaring i bakkant til veggen. Etter å ha kjørt litt halo2 noen timer, virker det som om pana`en får nok luft, og ikke går varm. Funderer fremdeles på å lede varmen bort med et opplegg i rør. Litt usikker på hvordan jeg skal få til dette på en estetisk akseptabel måte dog. Festet i seg selv er relativt pent (om enn litt vanskelig å få i vater erfarte jeg), og kan trygt anbefales til de som har mulighet til å feste PJ til bakvegg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •