Trenger lys-sterk projektor!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger lys-sterk projektor!

Hei.

Ser etter lys-sterk projektor til vårtmøterom/kafé. Har fått beskjed av en som driver med lyd og lys at det viktigste er at den har mye ansi. Dette fordi den konkurrerer med spotter som hver leverer 10000 ansi. Den bør ha 4000 ansi den vi kjøper. Budsjettet er noe begrenset. Ikke er en ca. 8000kr. Det jeg lurer på er om denne fra Acer kan være noe? På kelkoo får jeg opp disse treffene når jeg begrenser til mine kriterier. Ser dere noen som dere kan anbefale blant disse, eller andre?

På forhånd takk!

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du ha lyssterk projektor i den prisklassen så hold deg langt unna DLP-projektorer. Grunnen til det, er at de klarer høy lysstyrke pga hvit-segment (blankt) i fargehjulet. Dermed har de høy lysstyrke i hvitt lys, men ikke i farget lys. De klarer med andre ord ikke skikkelig fargemetning, og det er sekundærfargene som lider i størst grad. Gult blir grønt, magenta blir rødt, osv.

Kjøp heller en kraftig LCD-projektor, så får du i alle fall en OK fargegjengivelse. Har selv installert en del Epson presentasjons-projektor i det siste, og de har overraskende god fargegjengivelse, samt moderat støynivå.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Skal du ha lyssterk projektor i den prisklassen så hold deg langt unna DLP-projektorer. Grunnen til det, er at de klarer høy lysstyrke pga hvit-segment (blankt) i fargehjulet. Dermed har de høy lysstyrke i hvitt lys, men ikke i farget lys. De klarer med andre ord ikke skikkelig fargemetning, og det er sekundærfargene som lider i størst grad. Gult blir grønt, magenta blir rødt, osv.

Kjøp heller en kraftig LCD-projektor, så får du i alle fall en OK fargegjengivelse. Har selv installert en del Epson presentasjons-projektor i det siste, og de har overraskende god fargegjengivelse, samt moderat støynivå.
    Takk for gode tips!

Ville du da heller gått for denne?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville nok lett etter noe som var litt nyere, og som også er utstyrt med HDMI-inngang.

For eksempel denne: Epson EB-925 - Epson
    Du finner den på nett innenfor budsjettet ditt.

Den gir ikke 4000 lumens, men gir garantert veldig mye bedre bildegjengivelse enn Acer projektoren du linket til tidligere. Her snakker vi tross alt om 3500 lumens farget lys, og ikke bare hvitt.

En annen ting dere bør vurdere, er lerretet. Det finnes lerret som undertrykker lyset ovenfra, slik at bildet ikke påvirkes alt for mye av spottene. Ulempen er selvsagt at denne typen lerret er relativt dyre. "Plan-B" kan jo være å skru av spottene nærmest lerretet, samt å benytte lerret med en grå duk.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Jeg ville nok lett etter noe som var litt nyere, og som også er utstyrt med HDMI-inngang.

For eksempel denne: Epson EB-925 - Epson
    Du finner den på nett innenfor budsjettet ditt.

Den gir ikke 4000 lumens, men gir garantert veldig mye bedre bildegjengivelse enn Acer projektoren du linket til tidligere. Her snakker vi tross alt om 3500 lumens farget lys, og ikke bare hvitt.

En annen ting dere bør vurdere, er lerretet. Det finnes lerret som undertrykker lyset ovenfra, slik at bildet ikke påvirkes alt for mye av spottene. Ulempen er selvsagt at denne typen lerret er relativt dyre. "Plan-B" kan jo være å skru av spottene nærmest lerretet, samt å benytte lerret med en grå duk.
    ser grei ut den projektoren, men blir litt forvirra over at deal.no oppgir 3500 ansi, mens ateadirect.com oppgir 3000 ansi. Hva er riktig?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stuttboksa
    ser grei ut den projektoren, men blir litt forvirra over at deal.no oppgir 3500 ansi, mens ateadirect.com oppgir 3000 ansi. Hva er riktig?
    Jeg velger å tro at den infoen som står på Epson sine sider stemmer, og der står d 3500 ansi

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •