Epson tw3200 vs BenQ W1200

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Epson tw3200 vs BenQ W1200

Har bestilt tw3200 i dag, men ser nå at w1200 kan fås for samme pengesum...

Kompisen min kjøpte akuratt w1200 så jeg får jo sett begge, men ikke samtidig.
    Har dere noen meninger? Blir alltid glad for og lære!

Vet det finnes bedre, men vil ha mer for pengene8)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker generelt ; men her er noen opplysninger om min kino og preferanser.

Mål 3.5X2m, lerret 80" og jeg sitter i en 3seters sofa 3.3m fra lerretet. Vi har malt taket svart + ca1m på begge sider av lerretet(sideveggene). Mørk rullegardin. Litt pen "skummgummi" fra AVshop for akustiske tiltak der "skumgummien" er svart Alt AV-utstyret er svart med litt blålys, noe har jeg svart teip over.

Jeg har et gammelt 50" pioneer kuro (AX50) i stua, så jeg vet hva godt/brukbart svartnivå er. Men jeg hadde en Epson tw700 på kinoen som jeg var fornøyd med. Men jeg har "gledet" meg til og skifte den ut, siden den har alltid bråket litt og manglet litt kontrast. Den er jo også "bare" 720p/hd-ready som KUROen min. Filmer ser jeg helst på kino siden der har jeg godlyden og storskjerm. HDready-tven klarer seg fint med HD-kanalene som vel bare er 720p alikevel.

Nå har det gått 3år og jeg er klar for en HDkanon. Har forstått at 3Dprosjektorer er mye lys og mindre kontrast. 3D har jeg sett på kino en gang(Kung Fu Panda) pluss litt demo "her og der". Så like bra 3D film med M. Jackson for 23år siden... Kjekt for ungene med 3D, men det er jeg som betaler.

Nå vil jeg bare ha mest mulig 2D for pengene. Kunne dobblet budsjettet men da må resultatet være dobbel så bra. Det går jo ikke.....tror jeg.

Edit; Bør man la kanonen behandle bilde eller bare ha den i passthru. Eller kommer dette av hva slags utstyr man har? Selv bruker jeg PS3 og en billigprosessor

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette må jo være "close-race" siden ingen har svart:neutral:

Det kan jo umulig være uinterresant:-D

Ja, ja jeg får alikevel prøvd begge, og kan svare selv om en god uke.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du sier du vil ha mer for pengene, og sikter mot billige projektorer. Med tanke på Kuro-en, så vil jeg nok anta at du kommer til å bli veldig skuffet over bildedynamikk og sortnivå fra de to du nevner innledningsvis. Grunnen til det er at ingen av dem er noe "revolusjon" i forhold til TW700, annet enn oppløsningen da. De to du nevner har en grunnkontrast i området rett over 1000:1, og vil heller gi deg mindre for pengene, enn om du graver dypere i lommeboken.

Om budsjettet ikke kan strekkes, så tror jeg heller jeg ville satt meg ned og ventet til det dukker opp en TW4400 på bruktmarkedet. Med tanke på antallet solgte TW4400, så kan det umulig være lenge før noen begynner å snuse på 3D, og legger brukte godbiter ut for salg.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback