valg og tips til projector

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

valg og tips til projector

har luftet tanken på og gå til innkjøp av projector i løpet av våren. men trenger litt tips til valg. har ikke veeeeldig lang distanse mellom veggene, la oss si maks 3 meter, så hva kan jeg kjøpe som vill klare jobben?

vill også ha en som kan fungere den dagen jeg evt fløtter og sånt. har tenkt på ett GRANDVIEW Rammespent 234x132 106" lerret og enten OPTOMA HD33 Videoprojektor eller OPTOMA HD87 Videoprojektor. vill dette bli for stort og vill det resultere i dårlig bilde eller vill det fungere fett?

Active kellex sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Lillehammer
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er nok ikke jeg den største expert, men så vidt jeg har skjønt så trur jeg nok du må ned i størelsen på lerretet. Selv vil jeg ha 3.5m kasteavstand, og da er 100" beste valg utifra pj kalkulatoren.
    Vil tro du bør gå for 92" og en PJ som har god nok zoom og lysstyrke..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du noen eksempler på projector med god zoom og lystyrke?

Active kellex sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Lillehammer
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja.. Tror nok de fleste toppmodellene vil kunne gjøre en god jobb. Selv skal jeg ha meg Sony VW95ES.
    En liten beskrivelse fra 95ES;
    "Plassering
    Avhengig av plasseringen fra lerretet og innstillningen på zoom kan projektoren produsere et bilde fra 40" til 300". Med zoom på maximum klarer projektoren å lage et 100" bilde (220 cm bredt) fra ca 303,6 cm og med minimum zoom klarer den samme bildestørrelse fra ca 459,8 cm. Dette gir et zoomforhold på ca 1:1,51 noe som er relativt bra og gjør den ganske plasseringsvennlig når det gjelder avstand fra lerret. Justeringen av zoom og fokus er motorisert noe som gjør du kan gjøre dette fra sofaen."

Du kan evt lese litt her, bra lesing for oss som er litt nye i projektor verden.

Technology of Home Theater Projectors - Buyers Guide - Projector Brightness, Zoom Lens, and Throw Distance

Ellers, så har du denne siden hvor du velger modellen du evt vil ha. Også fyller du inn nødvendige tall fra ditt oppsett.
    Eneste er som Gorm har nevnt her på forumet, og det er i forhold til de faktiske tall som er satt opp i forhold til lysstyrke fra produsenten.

Projectors, Projector Reviews, LCD Projectors, Home Theater DLP Projectors at ProjectorCentral.com

Evt sjekk ut om Epson TW-6000 funker i ditt oppsett med 3m kasteavstand. Den har etter mitt minne 1.6 zoom.. En PJ med 2.1 zoom har vell igjennomsnitt minste avstand på et 100" lerret på 3.2 meter.
    Enkleste hadde nok vært en Sony VW95ES hvis penger ikke er et problem.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •