Hjelp til projektor og lerret

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til projektor og lerret

EDIT/oppsummering:
    Ute etter projektor og lerret til maks 12.000,-. Trenger ikke støtte for 3D.

Da begynner kinoen i kjelleren å ta form! Hadde hele tiden planlagt å sette inn en 60" TV (LG 60" Plasma-TV 60PV250N). Denne koster litt i underkant av 10.000,-
    Har null peiling på emnet, men bruker mye tid daglig på å lese meg opp.

Om rommet:

Takhøyde: 1,96 m
    Bredde: 3 m
    Lengde 4m
    Lerretet bør ikke henge lavere enn 70 cm over gulv pga DYI TV-benk og senter

Veggene er i mørk, blågrå 100% matt farge, mens taket er hvitt. Kommer svært lite lys inn i rommet da vinduet er under en veranda.

Håper å få inn et 90" lerret. Men ser at faktorer her er lens-shift, hvor lavt ned projektor skal henge i henhold til taket osv.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har erfaringer med Mitsubishi HC3200?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Følge med her. Leter selv etter projektor

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Etter mye lesing/målinger

Har lest så å si hver eneste post siden september i fjor i PJ tråden. Kan se ut som Epson EH-TW3200 passer for meg. Har lett etter TW 4400 men finner ikke denne noe sted. Noen som vet hva den kostet før?

Av lerret får jeg nok desverre ikke plass til mer enn 77", dette er 190 cm bredt og 116 cm høyt inkuldert ramme (lerretet er 170*96) (AVshop.no / DreamScreen V2 DynaGrey xWideFrame 16:9 170cm/77")

Rommet er 300 cm bredt og 195 cm høyt

Skal lage en TV-benk som vil bli ca 50 cm høy, 75 cm inkludert senter. Enkel matte tilsier da at absolutt maks lerrethøyde inkludert ramme vil være 120 cm. Dette medfører jo at toppen av lerret (ikke ramme) vil være (116cm - 96cm / 2 = 10 cm) ca 10-15 cm under taket. Usikker på om dette går med denne projektoren (PC på jobb har ikke Flash så får ikke brukt projektorkalk. Sjekker dette når jeg kommer hjem).

Neste problem blir da plass til fronthøytalerene, JBL LS 80. Avstand fra vegg til lerret vil da være beskjedne 55 cm på hver side.

Skal lage en egen TV-benk. For å å plass til LX-73, H20 og en HTPC i fremtiden bør denne være 140 cm bred.

Når sub (har ikke kjøpt dette enda) da skal plasserers vil det etter mine beregninger kun være 30 cm plass på hver side mellom TV-benk og fronter.

(Takk hvis du har lest så langt)

Så mitt spørsmål er: Burde jeg droppe hele projektorprosjektet og heller kjøpe en 60" TV? Ser det blir trangt om plassen her med tanke på plassering av høytalere. Mitt budsjett til TV/projektor+lerrert+oppheng bør ikke oversitge 12.000,-

Nok en edit: Ser at et manuelt lerret er langt billigere. Er fare for bulker hos de billige nedtrekkbare lerretene?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da tror jeg valget har havnet på følgende (med mindre noen har noen store motforestillinger).

Epson TW3200
    DreamScreen V2 DynaGrey OG BrightWhite xWideFrame 77"

Da havner jeg rett under budsjett. Oppheng og HDMI kommer litt på siden :P

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke noen erfaring med Mitsubishi HC 3200, men har akkurat kjøpt en HC 4000. For kr 10 000 synes jeg man får veldig bra bilde, inkludert et bra svartnivå. Siden den mangler lens shift så er den litt vanskelig å plassere.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •