Bilde brent seg på Epson TW3200?!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bilde brent seg på Epson TW3200?!

Kan et bilde brenne seg på en lcd projektor? Jeg trodde ikke det men det ser jaggu ut som det er skjedd her slik.

Dama spiller mye The Sims på Xbox360 og i noen spesielle farge nyanser i filmer osv så kan jeg se brukergrensesnittet til spillet veldig svakt i bakgrunnen.

Er dette noe som vil gå bort etterhvert slik som på plasma paneler eller er skaden skjedd?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet det har vært et issue på presentasjons-projektorer med veldig høy lysintensitet, men har ikke sett det på hjemmekino-projektorer siden man kuttet ut de organiske panelene en del år tilbake.

Har bildet brent seg fast, regner jeg med at det er en reklamasjonssak. Tipper Epson ikke kan leve med et rykte om at bildet brenner seg på projektorene deres. Er det brent på et av panelene, eller på et polariseringsfilter tro? Kan du sjekke med testbilder (rødt, grønt og blått), og se om innbrenningen er der hele tiden?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Vet det har vært et issue på presentasjons-projektorer med veldig høy lysintensitet, men har ikke sett det på hjemmekino-projektorer siden man kuttet ut de organiske panelene en del år tilbake.

Har bildet brent seg fast, regner jeg med at det er en reklamasjonssak. Tipper Epson ikke kan leve med et rykte om at bildet brenner seg på projektorene deres. Er det brent på et av panelene, eller på et polariseringsfilter tro? Kan du sjekke med testbilder (rødt, grønt og blått), og se om innbrenningen er der hele tiden?
    Testet med rødt,grønt og blått nå og ser ikke noe tegn til det da..hva betyr det?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du prøver igjen, og samtidig skrur ned saturation, ser du det i noen av fargekanalene da? Eller må du helt ned mot sorthvitt for å se det?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv dette på blåkanalen med en Panasonic PTAE700, kom på ~2000 timers bruk. Er LCOS bedre her?

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Hvis du prøver igjen, og samtidig skrur ned saturation, ser du det i noen av fargekanalene da? Eller må du helt ned mot sorthvitt for å se det?
    Testet dette også nå, gått helt ned til sorthvitt også. Ser ingen ting, etter noen film kvelder nå så har jeg ikke vært i stand til å se det lenger.

Vet ikke hva greia her var for noe men håper det er helt borte...rare greier.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •