TW6000 + 106" lerret - siste sjekk før kjøp! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 35 av 35
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    MrLG,
    Hvilket takfeste har du ?

Jeg venter nå min Epson TW-6000 i posten Skal ut å handle 106" rammelerret idag. Nå gjenstår bare takfestet. Jeg ble anbefalt ett Chief feste, men det bygget ca.15 cm ned fra taket til center på linse. Det tror jeg blir litt høyt for min del i forhold til lerret.

Noen som kan anbefale ett takfeste med litt justeringsmuligheter (opp/ned) da det ikke er lens-shift på denne PJ.

Jeg vil ned ca.25 -27 cm fra taket. (tenker da fra taket til PJ linse senter)

Vil IKKE bruke Keystone som selger av Chief feste sa jeg kunne bruke.....

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    cheif festene kan da utstyres med forlengelsesrør?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Active eha sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Nittedal
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    cheif festene kan da utstyres med forlengelsesrør?
    Jeg har akkurat fått hengt opp mitt CHIEF med 15cm fastlengde forlengelsesrør. Kan anbefale dette. Du får det også med justerbart forlengelsesrør. Merk at disse ikke har trinnløs forlengelse, men faste huller. Det kan derfor være lurt å henge opp først, finne passe høyde, bruke vater osv. og henge opp lerretet til slutt.

Kjøper du forlengelsesrør trenger du også en takplate.
    Dolby Atmos 7.1.4 : Yamaha CX-A5100 : Emotiva XPA-3 + 2xUPA-500 : Sony HW50 : 106'' : Intel NUC : Darbee Darblet

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det tok ikke lange tiden å finne =) Sånn er det å være novice i PJ markete :P hehe

Nå skal jeg hente 106" grey ramme lerret, takplate, 15cm forlenger og selve chief festet. =) Håper dette blir bra. Targeten var jo å komme ned 25 - 27cm, men nå vil jeg havne på ca. 30 tror jeg. Det får nokk gå ! =)

Btw,
    Når det gjelder denne kalkulatoren på PJ (Projection Calculator Pro - Projector to Screen Distance) ... den lengden den oppgir på lengden mellom lerret og PJ, er dette "MÅ VÆRE" eller optimal lengde ?

Projektor : Epson TW-6000
    Lerret : GrandView 106" grey

PFT :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du fant takfeste, det er bra, jeg kjøpte noe billig drit som jeg var spent på om skulle holde, det gjorde den også, er kjempe fornøyd, men få justeringsmuligheter på høyde så den ville nok ikke vært aktuell for deg

Kalkulatoren viser abselutt minste og lengste avstand. På 106" var det vel minst 3.1 m, og maks 5 m hvis jeg ikke tar feil. Det er veldig bra, ikke mange PJ som klarer det på så kort avstand

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opphenget fungerte superb ! Var skeptisk pga jeg trodde bilde ville bli for lavt på veggen, men det ble så å si perfekt høyde

Fikk på plass møbler, lerret og PJ igår. Fikk testet det ca.20 min å må si jeg er helt i ekstase ! For en kvalitet ! Jeg hadde virkelig ikke trodd jeg ville få ett så klart, fint å fargerikt bilde av en PJ.

Nå mangler kun teppeflisene som jeg ble lovet idag. Så jeg vil tro min lille hobby kino vil stå ferdig ikveld =) 11kvm "mancave" !

PS:
    Mangler nå bare ett skikkelig hjemmekino anlegg. Skal bruke neste uke på å finne noe.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra du er fornøyd, for det er jeg å. 106" skjerm gjør noe med opplevelsen

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer å kjøpe eksakt det samme som deg, og har noenlunde likt rom (205 høyde, ca 3,5 meter fra lerret til sofa og maks 5 meter kasteavstand). Hvite vegger og tak dessverre..

Vurderer TW6000 og DreamScreen V2 DynaGrey. Vil dette være en god kombinasjon i et slikt rom? Eller burde jeg gå ned til 92" pga lys osv?

Eneste bekymringen er at bildet kommer ca 55-60 cm over gulvet. Er litt bekymret for at dette er litt vel lavt, men sliter litt med å finne optimale mål på hvordan lerret skal plasseres høydemessig. Er det slik at hodet skal være noenlunde sentrert ift bildet?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bra med tilbakemeldinger.. om denne PJ og sammenligning

Takker for eksemplariske innlegg om denne PJ'en.

Har denne i tankeboksen selv, kikker også på Optoma HD300X. Men hadde vært knall å fått prøvd begge to for min del.
    Har et rom på 4,2m, kasteavstand på maks 4m (men er justerbart). Bredde på veggen hvor lerretet skal være er 3,36m. vurderte 135", men tror det kan bli litt for tøft for PJ'en og avstanden min.
    Høyden fra gulv til tak er vanlig 2,4. Men har høytalere nederst under lerrettet, så regner med at ca 1/2m fra gulv vil være tilgjengelig for høytalere.

Rommet blir/har svart tak, mørke vegger. Så mulig for total mørkeleggelse, noen so har peiling på hvilken gain på lerrettet en skal bruke.

Unnskyld hvis dette føles som om at jeg kupper tråden din.. tenkte det var bedre å hive dette her istedenfor å lage en ny tråd om epson tw6000... Slik at hvis det var andre som hadde noen ligende spørsmål.

Men godt å høre at du er fornøyd med PJ'en din..

Newcomer Griffin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Klovnen
    Eneste bekymringen er at bildet kommer ca 55-60 cm over gulvet. Er litt bekymret for at dette er litt vel lavt, men sliter litt med å finne optimale mål på hvordan lerret skal plasseres høydemessig. Er det slik at hodet skal være noenlunde sentrert ift bildet?

Jag brukar sätta mig ner och blunda och slappna av, få en ställning som känns skön att sitta i länge. Sedan öppnar man ögonen och punkten man ser på väggen bör då vara mitt i bilden.

Tror jag har mitt lerret ca 30cm från golv, men detta måttblir nog olika från rum till rum beroende på hur långt ifrån man sitter, vilken soffa man har osv.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar Griffin.

Hvor langt fra sitter du, og hvor stort bilde etc har du?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg vurderer akkurat same PJ og Dreamscreen Tab V3 dynagrey 92". Nokon som veit om dette vil vera ein god kombo når takhøgd blir 2.10m sitteavstand 3m+ og avstand frå lerret til bakerste punkt på PJ er maks 3.2m?

Har leita litt rundt utan å finna info. Er mitt første projektorkjøp, og det hastar litt...

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Klovnen
    Takk for svar Griffin.

Hvor langt fra sitter du, og hvor stort bilde etc har du?
    Jag sitter inte optimalt ifölge THX om hur stor yta av synen som ska täckas av bilden. Jag har 106" lerret och vardagsrummet är ca 5 meter. Husker inte helt men tror jag sitter runt 4.5meter från.

Metoden är inte vetenskaplig (no shit ) utan bara något som jag använder mig av eftersom det ska vara bekvämt att se på film. Gjorde samma sak med teven och det blev väldigt bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang sitteavstand siden "alle" lurer på det: Jeg sitter ca 3-3,5 m unna på 106", og det funker fint for min del. Noen ville nok synes det er for nærme men. Ang høyde bør bildet være ganske sentrert i forhold til hode, men mitt lerret er litt høyt isdenfor for lavt, men det går også helt fint for min del da jeg ligger i sofaen med hode vridd litt opp.

Det idielle i mitt rom ville vært lerret på 90" tallet, men jeg angrer ikke på 106", jeg liker å ha det stort selvom jeg såvidt må vri nakken, hva andre folk foretrekker blir opptil dem. Men noe større enn 106" ville nok gått dårlig, så det er på smertegrensa

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finns som sagt en THX kalkylator om hur stor del av synen som ska upptas av lerretet enligt THX. Denna stämmer ganska bra IMHO för att få en fin upplevelse.

HAr tyvärr inte länken, men fant den på Avsforum och följde den när jag byggde min första kino med CRT. Har för mig att jag hamnade runt 3.5m för 106" lerret faktiskt.

MEN det ska ockjså sägas att i dagens filmer så ser saker lite annerledes ut, trenden verkar vara vara att inte ha tid/pengar att lära upp skådespelarna att slåss utan istället gör dom en massa snabba close-up klipp för att dölja detta faktum, och detta kan vara lite påfrestande om man sitter för nära. Bra gjorda scener ger en fantastisk magfölelse med rätt % förhållanden. T.ex när Trinity hoppar över hustaken i början av The Matrix, det ska suga i magen

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •