Regnbue

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6

Tråd: Regnbue

Newcomer Lionstar sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Regnbue

Dere som plages med dette, hvordan ser det ut?

Jeg ser regnbuer på svart hvitt film nærmest hele tiden, ser fargene bli dratt omkring, og i fargefilm på all tekst, og hver eneste gang jeg flytter fokus fra en ting i bilde til en annen ting i bildet, hver eneste gang jeg blunker. Det virker som det ikke vil være mulig å greie se en film. Er det sånn det oppleves? Med fargeflimmer synlig nærmest hvert eneste sekund?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For de som er spesielt plaget av RGB-flimmer, oppleves det akkurat slik du selv erfarer/forklarer. Selv klarer jeg med letthet å fremprovosere det, men finner det ikke spesielt plagsomt. Det er andre ting ved DLP-teknologien som irriterer meg mer, slik som lav on/off kontrast, dårlig sortnivå, og generelt mye "uro" i bildet
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    For de som er spesielt plaget av RGB-flimmer, oppleves det akkurat slik du selv erfarer/forklarer. Selv klarer jeg med letthet å fremprovosere det, men finner det ikke spesielt plagsomt. Det er andre ting ved DLP-teknologien som irriterer meg mer, slik som lav on/off kontrast, dårlig sortnivå, og generelt mye "uro" i bildet
    Jeg forsøkte igjen i dag. Det er visst ingenting for meg. Jeg greide bare et par minutter. Jeg ser ikke bare en farge om gangen, men 3, veldig ubehagelig. Hvis det er til hjelp for noen så ser jeg det flimrer på en gammel CRT monitor om refresh er under 80 hz. Også på enkelte skjermer med LED. På en gammel billedrør TV ser det ut som bildet står og hakker.

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja for oss som er plaget av dette så kan jeg godt forstå at dette er plagsomt for deg.
    Jeg selv kan ikke se på Dlp projektorer men har selv en D-ila projektor som ikke har dette problemet.
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville det hatt noen effekt og øke refresh hastigheten fra 60 til 120 hz hvis jeg kan presse det ut av skjermkortet mitt?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da vil ikke projektoren synkronisere, for den takler ikke den båndbredden på inngangen. Maks oppdateringshastighet i forhold til oppløsning, står sikkert beskrevet i manualen.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •