Sitter akkurat nå og tester Panasonic PT-AE700 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 57
    Active Neonsun sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av "Plasmaboy
    Bor ca mitt mellom Arendal og Grimstad.
    Blir i lengste laget da jeg selger bilen i morgen.. Men sjansen er nok likevel tilstede for at det blir en 700 etter hvert.. Isåfall min tredje projektor på halvannet år. Er det rart man fortsatt er single? :roll:

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eller må selge bilen? :lol:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Active Neonsun sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heheh.. Er vel ikke så mye "må" som at jeg har en gammel bil jeg gjerne vil bli kvitt før den begynner å skape alt for mye trøbbel, som koster penger jeg heller gjerne vil bruke på...... andre ting

Prioriteringene i orden, Gorm!

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta produkt og prisspørsmål i produktjakt kategorien.

Godt du er fornøyd Plasmaboy... Har du testet den interne deinterlaceren enda, eller kjører du progressiv component inn? Hvordan er skarpheten i bildet?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Ta produkt og prisspørsmål i produktjakt kategorien.

Godt du er fornøyd Plasmaboy... Har du testet den interne deinterlaceren enda, eller kjører du progressiv component inn? Hvordan er skarpheten i bildet?
    Kjører progressivt ut via komponent fra Pioneer DV575A. Bildet er sylskarpt. Sitter bare og leter etter feil, men jeg sliter foreløbig. Men får nok besøk av en DLP elsker i morra, og da blir jeg kanskje tatt ned på jorda

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er støy, hvis du er supernegativ som meg?

Intermediate rojohan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Hvordan er støy, hvis du er supernegativ som meg?
    Sitat Opprinnelig postet av Plasmaboy
    Støynivået var ektremt lavt når du sastte Lamp Power fra High til Normal og Fan Control til Normal. Her var det ikke mye forskjell i bilde å merke. Likte også meget bra at den trekker inn luft fra siden og blåser det ut i front.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn går det når man ikke er helt edru :-)

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører progressivt ut via komponent fra Pioneer DV575A. Bildet er sylskarpt.
    Har du mulighet til å teste med Interlaced fra DVD spilleren? Hadde vært morro å få en indikasjon på hvor bra den interne processeringer i projektoren er...

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for at du deler inntrykkene med oss, Plasmaboy!

Jeg har, som deg, ganske lite erfaring med projektorer, og synes derfor det er godt å høre vurderinger fra andre enn bare "eksperter". Det gjør det litt mer forståelig, hvis dere skjønner.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    Bærum
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med projektor!

Er det både vertikal og horisontal keystone?
    På visse nettsteder står det at det er begge deler, men jeg ser bare at horisontal keystone er nevnt i brosjyren.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Mauritsius
    Grattis med projektor!

Er det både vertikal og horisontal keystone?
    På visse nettsteder står det at det er begge deler, men jeg ser bare at horisontal keystone er nevnt i brosjyren.
    Dette er kommentert flere steder, og projektoren har både vertikal og horisontal keystone.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå i kveld hatt besøk av Plasma(projektor?)boy og vi har sammenliknet bildet fra hans Panasonic ae 700 med min Nec HT-1000. Jeg har jo som de fleste andre her på forumet vært svært så interessert i å finne ut hvor bra denne nye LCD saken egentlig er.
    Vi kjørte bildet fra min Pioneer 575a med komponent. Vi kalibrerte ikke noen av projene med DVE, men kjørte dem på standardinstillinger, dog begge i økonomimodus.
    Førsteintrykket er at pannyen er OK. Den har sterkere farger enn Necen, den er mer lyssterk og den har mindre tydelig rutemønster enn Necen uten at dette er noe problem på noen av dem.
    Når det gjelder sortnivå og kontrast så er allikevel Necen betydelig bedre. Bildet på Pannyen var også mer urolig, spesielt i partier som var ute av fokus.
    Totalt sett var vi enige om at bildet fra Necen var best, men at begge var gode projer, men med forskjellige sterke sider.
    Personlig så setter jeg nok sortnivå og kontrast svært høyt i filmsammenheng og var jo veldig spent på om Pannyen innfridde på dette punktet. Jeg hadde vel håpet at 2000:1 ville være enda bedre enn det det var.
    Allikevel vil jeg tro at for de fleste som ikke sammenlikner slik som vi gjorde så vil denne oppleves som bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det bare og vente på Sony sin HS-50 og håpe på at den innfrir da :roll:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Klipsch
    Da er det bare og vente på Sony sin HS-50 og håpe på at den innfrir da :roll:
    Vil nok påstå at AE700 infrir ganske bra. Sortnivået var noe bedre på NECen, men dette legger du ikke merke til om ikke du er OBS på dette. Hønsenetting er totalt borte, (bortsett fra på Chicken Run, men der er det til gjengjeld riktig hønsenetting . VB er en saga blott og fargene er bedre enn på NECen. De vi oppfattet som noe rart på AE700 var på Ringenes Herre del 1 på utvidet versjon var at ved noen tilfeller så var det akkurat som om bildet vibrerte, eller pixelerte seg ut av fokus, akkurat som om det var dårlig kodet. Dette så vi mest på del1 av ringenes herre. Necen taklet dette bedre, men muligens så kan dette havært pga av at plata var brent og omkodet. Men på den vanlige utgaven var ikke dette så fremtredende, og på et par andre filmer var det ikke spor av dette. Noen som vet hva dette kommer av?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal prøve å forklare det fenomenet på AE700 jeg postet tidligere.
    Feks i begynnelsen av ringenes herre så sitter Frodo intil et tre, mens kamera sveiper rundt og står stille slik at vi ser Frodo sittendes midt i bildet oppetter et tre. Hvis du ser på barken på treet så er det akkurat som at stykker av treet, eller skal vi si en klump av pixler flytter seg hakkete litt til høyre og litt til venstre, det står liksom ikke helt stille. Samme kan du se feks i ansiktet til Frodo når han kikker ned på Gandalf, når han kommer i vogna si.Akkurat som om når du ser anskitet hans så kan du legge merke til at all brunfargen, eller skal vi si hudfargen, ikke følger helt med om han beveger hodet bare bittelitt til en eller annen side.

Dette framtrer da på Ringenes herre del 1 på den utvidede versjonen der hele filmen er kodet ned på 2 DVD plater. Setter vi inn Original versjonen av Del 1 hvor hele filmen er på 1 plate så kan vi så vidt skimte dette problemet på AE 700, men det er ikke så framtredende. NECen kunne du også se dette på noen mørke partier på murstein/stein i bakgrunnen. Men det var ikke så framtredende som på AE700. På den utvidede versjonen kunne dette faktisk virke litt irriterende. Vet ikke om jeg klarer å forklare dette godt nok. :?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    om jeg skal skyte fra hofta uten å egentlig ha peiling, vil jeg starte lete etter feil en annen plass.

Siden begge projektorer hadde spor av dette, kan det hende det er noe småtteri med dvd plata, eller rett og slett dvd spilleren som roter litt akkurat der, eller kanskje støy fra kabel eller lignende.

tror ikke det er projektoren....

Intermediate mg_martin sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vil nok tro at dette skjer fordi plata er brent.. :wink:

veldig spennede å høre om dette. håper bare ikke at jeg bom kjøpte da jeg valgte sp4805 fremfor ae700...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cal Apone
    om jeg skal skyte fra hofta uten å egentlig ha peiling, vil jeg starte lete etter feil en annen plass.

Siden begge projektorer hadde spor av dette, kan det hende det er noe småtteri med dvd plata, eller rett og slett dvd spilleren som roter litt akkurat der, eller kanskje støy fra kabel eller lignende.

tror ikke det er projektoren....
    Etter å ha tenkt litt på dette så tror jeg muligens det kan være et sammensatt problem. Forskjellene var nemlig forholdsvis store mellom projektorene med akkurat det samme utstyret og plate ellers. Jeg tror at problemet oppstår ved avspilling av den brente plata, men at projektorene behandler dette signalet forskjellig og som altså da gir forskjellig utslag på det endelige bildet.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror at problemet oppstår ved avspilling av den brente plata, men at projektorene behandler dette signalet forskjellig og som altså da gir forskjellig utslag på det endelige bildet.
    Brukte dere progressiv scanning eller Interlacded? Ved sistnevne gjør jo projektoren en stor jobb som kan forklare forskjellene..

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •