TV på projektor

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

TV på projektor

Får kun signaler fra dekoder (Samsung DTB-H380Z) til projektor (Epson EH-TW5000) hvis jeg følger denne prosedyren: Jeg må først å starte opp ved å koble HDMI kabelen til BluRay spilleren og vise bildet fra denne på lerretet. Straks bildet fra BluRay kommer opp på lerretet starter lyden fra TV (via RCA utgangene på dekoderen). Etter dette kan HDMI kabelen flyttes fra BluRay spilleren til dekoderen (vel og merke kun mens alle apparatene er på).
    Uten denne prosedyren ingen bilde eller lyd fra HDMI utgangen til dekoderen. Hvis jeg skrur av dekoder og/eller projektor må nevnte prosedyre følges igjen for å få igang lyd/ bilde på lerretet. Dette skjer uansett om HDCP er på eller av på dekoderen. Tror uansett at projektoren skal ha støtte for HDCP selv om jeg ikke finner noe om dette i menyen til projektoren.
    Kundeservice på RiksTV skjønner dessverre ikke mer enn meg.
    Noen som har gode råd?

Newcomer Gargamel_Grusom sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg hadde prøvd å bytte kabel.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar GG! Nå har jeg endelig fått forsøkt med nye HDMI kabler. Alle fungerer fint mellom BluRay og projektor. Ingen (av 3 ulike typer og to ulike lengder) fungerer mellom dekoder og projektor uten først å starte opp bildet på lerretet via BluRay og så flytte HDMI kabel over til dekoderen mens bildet fra BluRay vises.
    Selvsagt veldig tungvint...
    Av en eller annen grunn kan jeg ikke bruke en HDMI switch for å bytte signalet over fra BluRay til dekoder - da kuttes både lyd og bildesignal (fra dekoder).
    Flere forslag/ teorier?

Newcomer Griffin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jag har en switch med 2st hdmi ut ena till tvn och andra till projektorn, och om jag "ser på" ps3 på tv´n och sätter på projektorn så har jag ibland ingen bild utan måste stega runt ingångarna på projektorns "ut" på switchen för att få igång bild. Inte alltid, men ibland.

Om jag inte hade haft någon switch så hade jag nog testat slå av och sedan på källan. Dumt, men jag fattar inte heller varför det är så. Jag har kabel av god kvalitet.

Detta fungerade ju utmärkt med RGB-scart förr i tiden, en liten spänning till rätt pin gjorde så teven hoppade igång på rätt kanal. undrar om dom glömt något liknande med HDMI (vissa av dom) så att det fungerar kasst.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •