Jvc DLA-X3 Pæra røk etter kun ca 100 timer!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 53
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Angry Jvc DLA-X3 Pæra røk etter kun ca 100 timer!

Etter kort tids bruk, ca 100 timer kom det et "popp" fra min nye X3 på selveste julaften! Med familiebesøk fra UK i hele julen, var dette leit da det var planlagt mye film også for ungene i romjulen

Mitt ønske ang. Kundeservice mot Avshop, var da selvsagt å få tilsendt ny pære kjappere enn posten kan fly... Dengang ei dessverre....

Fikk link til Jvc service versted i Sandnes, som IKKE har avtale på denne modellen.
    Fikk så beskjed om at PJ sannsynligvis må sendes inn til service verksted i Oslo som var beskjed fra Jvc på en videresendt mail fra Avshop til dem.

På min X3 har jeg også hatt problemer med at menyene låser seg fullstendig, spesielt ved zoom av bilde mellom min scope/wide lerretsduk.
    Eneste vei ut da er å ta ut strømkabelen, da også "normal" power off ikke er mulig når meny henger.

Har bedt om å slippe å sende PJ på service i Oslo, ser den vel da ikke igjen på flere uker...Har bedt om ny pære, og guide på en firmware oppdatering.

Selv synest jeg at etter så kort tids bruk på en så kostbar vare, burde fått en "replacement unit" oversendt med ekspress.
    Avshop har aldrig hørt om pære problem, eller meny problem på X3.

Noen andre som har X3 som har hatt problem?

Over dammen, US og UK har det vært en del av nevnte problem:

Official JVC RS40/X3 Owners Thread - Page 285 - AVS Forum

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var trist Rolf, og så midt i julen da gitt.

Når det gjelder nye lamper, så er det ingen produsenter jeg kjenner til som sender ny lampe. Samtlige krever å få projektoren inn til service-verksted. Selv har jeg brukt bekjente for å ordne ny lampe ved en anledning, for så å bli rimelig lang i maska når det viste seg å være tenneren som var gåen. Sånn sett skjønner jeg godt at de ønsker projektoren via serviceverksted.

Firmware og guide finner du forøvrig her:
    Oppdateringsprosedyre
    Firmware
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Takk for linken Gorm.

Skikkelig irriterende å sende en defekt PJ til reparasjon etter å så vidt tatt den i bruk...det første som da skjer er galle og forbannelse, med påfølgende oppbygning av enda større irritasjon når problemet ikke løses kjapt på et par dager.... det er DA en starter med misnøye over produktet en har kjøpt for surt opptjente kroner, med resultat at en i grunn er mer interessert å bli kvitt dritten istenden for alt styret med å pakke-sende-purre-purre hvor en etter å ha fått den opp i taket igjen....aldrig blir fortrolig med hverken produktet eller Avshop.

At ikke forhandlere kan forstå at den aller beste reklamen er fornøyde kunder -spesielt(!) når dem trenger GOD service. Det er KUN forhandler som taper på dårlig omtale...Forhandler har alt å tjene på tilbakevendende kunder og god publisitet.

Edit: kjenner irritasjonen stiger bare med tanken på hva som henger i taket nede i kinorommet nå

Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolf Hult
    Skikkelig irriterende å sende en defekt PJ til reparasjon etter å så vidt tatt den i bruk...det første som da skjer er galle og forbannelse, med påfølgende oppbygning av enda større irritasjon når problemet ikke løses kjapt på et par dager.... det er DA en starter med misnøye over produktet en har kjøpt for surt opptjente kroner, med resultat at en i grunn er mer interessert å bli kvitt dritten istenden for alt styret med å pakke-sende-purre-purre hvor en etter å ha fått den opp i taket igjen....aldrig blir fortrolig med hverken produktet eller Avshop.

At ikke forhandlere kan forstå at den aller beste reklamen er fornøyde kunder -spesielt(!) når dem trenger GOD service. Det er KUN forhandler som taper på dårlig omtale...Forhandler har alt å tjene på tilbakevendende kunder og god publisitet.

Edit: kjenner irritasjonen stiger bare med tanken på hva som henger i taket nede i kinorommet nå
    "en reklamasjon er en gave".......

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny lampe er det vel produsent/importør som må skaffe, ikke forhandler? Selv ikke projektorer som er DOA til forhandler unnslipper kravet om forsendelse til serviceverksted. Eller har du noen form for lampegaranti via forhandler? I så tilfelle gjelder muligens andre "regler" (uten at jeg har satt meg inn i det)?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan sendes varer som har verdi over 10k? Jeg vet ikke altså.

Rolf, kjempesurt med pæren. Synes det er på grensen til latterlig at en skal måtte sende til Oslo for å få fikset. Har virkelig ikke jvc avtale med et lokalt service verksted som kan se på denne projektoren?

Kjell

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd når ting som dette skjer...

Det du sier om at projektoren henger seg fullstendig skjedde med den X30 jeg testet for en stund siden, det eneste som hjalp var å dra ut kontakten da verken fjærnkontroll eller av/på knapp på PJ funket.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Har ingen utvidet lampegaranti nei. Jobber selv hos forhandler av bl.a Servere, desktop og laptop maskiner. Kundene får all service håndert via oss -dersom de foretrekker dette. Ellers kan de ta service forespørsel direkte mot produsent.

Uansett, blir reklamasjonene sterke nok, tilbys nytt produkt dersom kunden kun har hatt det defekte i kort tid (f.eks som min X3...en god måned). Vi løser deretter "problem produktet" mellom oss som forhandler og produsent (gjerne som DOA) -kunden skal ikke lastes for et nytt defekt produkt...vi ønsker dem gjerne tilbake når nye modeller kommer for salg igjen senere

Dersom kunden har hatt produktet i flere måneder, bør det være selvfølge at forhandler kan be om en garantiservice, men igjen -håndteres av nevnte forhandler som har direkte ansvar overfor kunden.

Det kan ofte virke for enkelt for nettbutikkene å "pushe sakene videre" mot produsentene, og i tillegg overlate til kunden å finne ut rutine for videre håndtering.

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjelli
    Ekspress - Over natten kontant - Produkter og tjenester - posten.no

Koster jo litt mer, men fullt mulig.

Newcomer Griffin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men om man har garanti så ska man väl reklamera så får man tillsänt en lapp hem som man klistrar på pakken. Då kostar det inget i frakt, men tar lite längre tid ja. En del förhandlare kräver att man gör efter denna rutin vilket jag förstår för då blir ens produkt lagt in i systemet istället för att dom bara får en hög med paket i posten och inte vet vad som sker

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Griffin
    Men om man har garanti så ska man väl reklamera så får man tillsänt en lapp hem som man klistrar på pakken. Då kostar det inget i frakt, men tar lite längre tid ja. En del förhandlare kräver att man gör efter denna rutin vilket jag förstår för då blir ens produkt lagt in i systemet istället för att dom bara får en hög med paket i posten och inte vet vad som sker
    Dette er rutinen for f.eks privat hjemme laptops so trenger garantiservice, f.eks HP Pavillion.

Newcomer Nobleman sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjelli

Rolf, kjempesurt med pæren. Synes det er på grensen til latterlig at en skal måtte sende til Oslo for å få fikset. Har virkelig ikke jvc avtale med et lokalt service verksted som kan se på denne projektoren?

Kjell

Så vidt jeg vet garanterer Nor lines for skader på utstyr med verdi over 10'.

Jeg har benyttet de en gang med godt resultat.

Hans

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Fikk nå mail fra Jvc norge om at de sender ny pære til meg i dag!
    Ble også informert om at videre oppfølging vil håndteres av Avshop.

Ser morgendagen lyst i møte

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Glimrende! Da har de nok sjekket litt, og blitt klar over at dette faktisk er et issue på noe uniter.

Newcomer Griffin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er rutinen for f.eks privat hjemme laptops so trenger garantiservice, f.eks HP Pavillion.
    Ok jag har brukt detta system till komponenter, men det har mest varit från Komplett. Trodde det var normal praksis att man inte betalar frakt själv under garantitiden oavsett vad man köper.

Grattis till ny lampa da uansett

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så bra! :-)
    Tenker kanskje eksponeringen på AVforum også bidro litt til å sette fart i saken? JVC er jo tross alt avhengig av tillit for å selge projektorer i denne prisklassen. At de godtar reklamasjon uten retur til serviceverksted er jo en tillitserklæring til deg Rolf

Får håpe det ikke er feil på trafo/spenningsregulator som fikk pæren til å ta kvelden da, for da kan du jo fort være i samme situasjon igjen?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Får håpe det ikke er feil på trafo/spenningsregulator som fikk pæren til å ta kvelden da, for da kan du jo fort være i samme situasjon igjen?
    Ikke skremme meg sånn da!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dette var flott. Kjedelig å ha en såpass god (og dyr) prosjektor uvirksom

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pærer = kaos

Sitter på min 3. pære på en Panasonic PTAE700, projektorpærer er touchy greier

Pære #1, ~300 timer POFF.
    Pære #2, ~700 timer, poff.
    Pære #3, 3000 timer still going strong.

C-: Don't worry!

PS: Mine røk også i jula hihi

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Ny lampe er det vel produsent/importør som må skaffe, ikke forhandler?
    Slik jeg forstår norsk lovgivning mhp salg til forbruker er at det er SELGER som er den som uomtvistelig er ansvarlig mot kunde for ALT av reklamasjoner.

Hvordan selger og en eventuelt importør ordner dette på kammerset i forhold til reklamasjoner er oss som forbrukere likegyldig (men selvsagt har alle seriøse importører avtaler med sine forhandlere ellers så er det ingen som vil selge produktene (er varen derimot "grå importert" dvs av forhandler direkte uten å gå gjennom importør er det viktig å vite at forhandler har ryggrad til å bære kostnad av mange reklamasjoner, har de ikke det og går konkurs så sitter du som forbruker i saksen.... Går importør eller produsent konkurs er det fortsatt forhandler som har ansvaret for reklamasjoner så lenge selskapet lever...).

Selv om dette er nedfelt i lovverket så er det vanlig at forhandlere har som vane å kjøre importøren foran seg men det er selger som har ansvaret.

En har faktisk RETT på ett tilsvarende erstatningsprodukt hvis reparasjonen tar mer enn EN uke etter norsk lov....

PS. Flott det ordnet seg Rolf om en ikke kjapt nok til at romjulsunderholdningen ble reddet.... Vi har en pære på lur til vår HD750 som nå har 1600 timer på telleren, men etter turen hos deg så røsker det litt i lommeboken mhp 3D...

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •