Jvc DLA-X3 Pæra røk etter kun ca 100 timer! - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 53 av 53
    Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    I USA er det helt vanlig å selge med ekstra pære sammen med ny projektor. Dette fordi lampene "alltid" ryker under Super Bowl, eller liknende, og da er ingen butikker åpne. Men nordmenn er jo litt sære der da, vi skal liksom "spare" så lenge vi kan

Har 2 ekstra pærer til min HW15..:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Velger å stole på at når fabrikanten "garanterer" estimert levetid 2000-3000 timer, så venter jeg med å kjøpe ny pære til etter at 1500 timer er passert. En skal kunne leve med en advarsel på skjermen før bestilling av ny pære sendes....dersom den istedet eksploderer, er det noe alvorlig galt et sted...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Da er min X3 sendt Oslo for garantiservice. Bra support fra Avshop som sender meg en X30 låneprojektor i dag!
    Har fått testet X30 på samme type lerret som jeg har,SMX, men da via en Panasonic bluray spiller og Tvix. Virket å være identisk kvalitet på X3/X30, med kun lens-memory og mulighet for å fintune 3D via menyen på X30.

Skal bli greit å teste denne nå hjemme hos meg med Oppo BDP-93 som kilde, og Monster briller på 3D.

Mulig X30 er en "bugfix" av X3....

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var jo veldig bra da. Det skal avshop ha.

Kjell

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Meget mulig at Jvc ikke helt likte tanken på at eg kanskje fikk en Epson på lån

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uflaks med pj'n Rolf.
    Avshop har heldigvis sine øyeblikk med gode priser og overveldende service, men jammen er det igjen mye ang. service/support ift. en del andre. Solgte en vare til meg de ikke hadde på lager uten at det var opplyst, ekstremt treige til å svare på mail, tar sjelden telefonen etc... Synd, for tror det er de som har det største markedet for projektor og tilbehør her til lands.

Men supert at du fikk en på lån! Men skulle egentlig bare mangle av et seriøst firma når det dreier seg om såpass mye penger.
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Når kostnad på en vare nærmer seg 30 lapper, skal det selvsagt ikke være gjentagende feil særlig lenge, før en som kunde tenker at alle sparepengene kunne vært lagt ut på noe annet isteden.

For min egen del stopper tålmodigheta umiddelbart etter 2'gangs feil...dersom jeg har brukt en del penger på dette. Er vel også en grunn til at noen legger rimelig nye, men ofte reparerte gjenstander til salg når disse er kommet fra service... Rett og slett fordi de da har fått denne i "vrangstrupen".

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolf Hult
    Da er min X3 sendt Oslo for garantiservice. Bra support fra Avshop som sender meg en X30 låneprojektor i dag!
    Har fått testet X30 på samme type lerret som jeg har,SMX, men da via en Panasonic bluray spiller og Tvix. Virket å være identisk kvalitet på X3/X30, med kun lens-memory og mulighet for å fintune 3D via menyen på X30.

Skal bli greit å teste denne nå hjemme hos meg med Oppo BDP-93 som kilde, og Monster briller på 3D.

Mulig X30 er en "bugfix" av X3....
    Blir spennende å høre om du får Monster brillene til å funke 100% med x30'en.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så bra at det ordner seg Rolf. Godt at AV shop leverer den servicen som vi entusiaster fortjener :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Forventer ikke store forskjeller egentlig mellom X3/X30, tror kilden har veldig mye å si på uslaget der også når gjelder 3D.

Kan være kjekt med mulighet for tuning av 3D i jvc menyen, på x3 og Monster 3D kan dette ordnes via emitteren. Når gjelder lens memory, er dette kanskje også kjappere manuelt på x3 dersom denne er satt opp til å matche lerret maksimalt... Da er det nok å kun zoome helt ut for scope...

Ser ikke bort fra at det kan bli en "side by side" test da ja, med samme kilde og 3D briller.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0

Forbruker - retten til klage

Nå er min låneprojektor på vei fra Avshop, og vil motta denne i løpet av kvelden. Ellers svirrer det jo ofte en del tanker når en går og venter på at en garantiservice skal kunne gå sin gang, og har selv bestemt meg for at min "limit" går ved maks 2 forsøk på rep. Jeg har byttet pære, oppgradert fw og nå - sendt den til oslo for rep.

Kjøpsloven er også rimelig klar:

"Omlevering/reparasjon (fkjl. § 29)
    Dersom det er en mangel ved produktet, gir loven kjøper anledning til å kreve at selger leverer en ny vare. I den tidligere kjøpsloven hadde selger i de fleste tilfeller en rett til kreve å få reparere mangel. Selger har fortsatt mulighet til å tilby å reparere mangelen etter forbrukerkjøpslovens bestemmelser. En kjøper kan imidlertid, dersom det ikke er urimelig kostbart for selger, i stedet velge å få levert en ny vare.

Dersom selger skal rette mangelen, kan han ikke foreta mer enn to reparasjons- (avhjelps) forsøk. Videre kan kjøper kreve å få en erstatningsgjenstand dersom han blir avskåret fra å bruke produktet i mer enn en uke."

Edit; I realiteten er det langt mellom seriøse forhandlere som faktisk TILBYR ny vare (selv om begge parter vil kunne se seg fornøyd da...), men istedet kjøre på med reparasjon som over tid skaper irritasjon og misnøye... En "PR" som ikke kan kjøpes for penger dette

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0

Cool Saken avsluttet -beholder låneprojektor

Fikk kommet til en "minnelig" ordning med AvShop/Jvc i dag.
    Jeg har hatt en x30 låne projektor i bruk nå i ca 30 timer, uten en eneste glitch!

Etter noe uenigheter frem og tilbake må mail med AvShop, fikk jeg til slutt beskjed om at de kunne tilby at jeg beholdt låneprojektoren, men med et påslag på kr 7000...Dette fikk jeg etter at Avshop konfererte med Jvc "redusert" til 5000.

Da eneste alternativet var å få en X3 i retur... Service verksted mener å ikke finne feil på min X3. Jeg har for lengst mista troen på X3, og føler i grunn at jeg som kunde blir stilt til veggs med et "tilbud" jeg ikke kan bestride.

Uansett sitter jeg igjen med en følelse av å ha måtte betale nær kr 30000 totalt for en vare som koster kr 23000.

Mitt eget ønske etter så mye tull, var å heve kjøpet (min X3 var NY), og investere i en antatt bedre projektor, som f.eks Epson TW9000 / Sony HW30.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Griffin
    Ok jag har brukt detta system till komponenter, men det har mest varit från Komplett. Trodde det var normal praksis att man inte betalar frakt själv under garantitiden oavsett vad man köper.

Grattis till ny lampa da uansett
    Det har du helt rett i. Når du har kjøpt en vare som privatperson, så er det selger som skal dekke returfrakt på en garantisak. Er litt forskjellige hvordan det blir gjort, noen sender en "Returseddel" som du nevner, mens andre krediterer porto etter å ha fått en kopi av kvitteringen. Min erfaring er at man vanligvis må etterspørre refusjon på returfrakt, det er ikke akkurat sånn at man tilbys dette uten å spørre / kreve.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •