Vil jeg få problemer med å plassere en VW90ES i dette rommet?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vil jeg få problemer med å plassere en VW90ES i dette rommet?

Hei, lurer på å kjøpe en Sony VW90ES isteden for min Benq W9000. Finner ikke VW90 på projectorcentral så tenkte jeg skulle spørre her.

Mitt rom er 540 cm langt. Projektoren står inne i veggen og over i neste rom så kastelengden er den samme som romlengden 540 cm. Projektor står på bena (henger ikke i taket)194 cm over gulvet og projekterer nå et bilde på 120 tommer til mitt Dreamscreen V2 med bright white duken montert.

Jeg har mørke grå vegger og sort tak Lady pure color glans 0.

Vil Sony`en passe inn her? Ser den har både horisontalt og vertikalt lens shift så det bør vel ikke være noe problem, eller?

Noen som kan si om dette blir en stor oppgradering i bildet? mao lett å se for en lekmann?

Takknemlig for innspill.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Sonyen har 1,6x zoom, nesten samme som VW85 (1,55x), så jeg tror du kan bruke denne: Sony BRAVIA VPL-VW85 Projection Calculator - Throw Distance and Screen Size.

Det kan se ut som du derfor er heeeeelt på grensen med 120" størrelse på lerretet på denne kasteavstanden... Mulig du må opp i 138" (3m) bredde. Går det, så går det i så fall heeeeelt på håret!

Når det gjelder spørsmålet om VW90 er en upgrade fra W9000 hersker det vel liten tvil... Det vil være en oppgradering på mange nivåer, men det første og mest åpenbare blir vel dynamikken / lysutbyttet / ANSI-kontrasten. Dernest er prosesseringen på VW90 helt på referansenivå, og optikken er jo veldig god. Nå er ikke optikken noe dårlig på W9000 heller, så det er ikke sikkert skarpheten vil være den mest opplagte oppgraderingen allikevel.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Projeksjons-simulatoren til Sony sier 3,7 til 5,6 meter kasteavstand på 120 tommer bildeflate fra VW90ES.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tilbakemeldingene, da ser det ut til at det skal gå greit.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •