Trenger råd til kjøp av prosjektor

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger råd til kjøp av prosjektor

Nå skal endelig min eldre Sanyo PLV Z1 endelig byttes ut. Trenger noen råd i forhold til hva man bør velge. I utgangspunktet så er budsjettet 10 - 20 lapper. Er egentlig ikke så opptatt av 3D, men litt sånn "greit å være forberedt på fremtiden".
    Rommet er loftstue med 2 vinduer (rullegardiner) og lyse vegger. Lyskontrollen er rimelig god men ikke helt perfekt. Lerret er i gråtoner og kilde er Panasonic blue ray spiller. Skråtak gjør at prosjektoren ikke må være for stor (særlig høyde er kritisk). Den henger ca. 2,5 meter fra lerret.

Vurderer å få prosjektoren proffkalibrert, hvor viktig er dette? AV shop virker pr. dato å ha få modeller i den aktuelle prisklassen.
    Ser at Mitsubishi HC4000 er å få tak i til under kr 10 000 er dette et godt alternativ?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har noen gode råd? Hvordan vil en billig prosjektor som Mitsubishi HC 4000 stå seg i 2D mot f. eks. den vesentlig dyrere Epson EH TW 9000 ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpe meg en Mitsubishi hc4000 for en måned siden og må si at jeg er fornøyd. Nå har ikke jeg en annen prosjektor og sammenligne med, men jeg tror til mitt bruk så ville det ikke gitt en vesentlig forbedring hvis jeg hadde brukt 5000 ekstra.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble en Mitsubishi HC 4000. Til prisen tror jeg dette er et godt kjøp. Litt slit å få den plassert riktig når den ikke har lens shift.

Sammenlignet med min gamle Sanyo PLV - Z1 så er dette som natt og dag.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •