på leting etter projektor og lerret

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

på leting etter projektor og lerret

Hei...
    Jeg trenger hjelp til å finne ein bra projektor, og har lyst på 3D..
    vil gjerne at den kan brukes lel om jeg har lys på i rommet og jeg har mulighet for å få mørklagt hele rommet uten problem

kommer til å bruke den til tv, spiling, data og film
    usiker på kor mye jeg tenker å bruke, men må vere ein projektor som jeg kan bli fornød med og ikke må bytte ut med det første.

Lerret må vere Tak montert... og blir plassert ca 4 - 5M unna projektoren.
    rommet ca. 2,30 cm bredt...

Driver å ska male rommet no og lurer også på vilke farger som er fyfy, og hva man anbefaler av farger på vegger og tak? golvet er lakkert furu golv, men skal skaffe sort teppe der da Det er to kjeller vindu på rommet men er ikke noe problem å få romet helt mørkt

Håper noen kan komme med gode råd og hjelpe meg, er første gangen jeg skal kjøpe projektor dette

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er egentlig ikke noen farger som er fy-fy, så lenge de ikke syns når du ser film. Dersom du har litt lys på i rommet, bør du imidlertid benytte fargenøytral gråtone på samme vegg som lerretet. Ellers ville jeg benyttet den nye helmatte malingen til Jotun, hvis jeg skulle male rommet. Ikke bare er den lekker å se på, men den begrenser også refleksjonene fra rommet.

Når det gjelder projektorvalget, så må du nesten kaste ut et "maks-budsjett", eller blir det vanskelig å gi deg saklig anbefaling.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir å bruke den Heil matte malinga t jotun
    og bak lerretet blir det stående ein sort romdeler for å dele opp rommet i to deler så blir mørkt bak lerrete og på vegen som projektoren skal stå på så skal jeg ha ein sort grå dekor tapet...

max må vell bli rundt ein 35000kr tror jeg
    Har sett og lest ein del om disse projektorene da:

Optoma Hd83
    EPSON EH-TW9000
    JVC DLA-X30B D-ILA
    SONY VPL-HW30ES SXRD

Lurer da på om hvilken som er verd pengene Altså*Hvilken blir man mest fornøyd med og tar ein stund før man må oppgradere og hvilket lerret som er anbefalt? vil ha gode 2D, og 3D egenskaper
    kom gjerne med andre alternativer til disse, da helst ikke dyrere :P

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ingen som har nå gode råd og tips?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ..."problemet" ditt er vel at det er alt for mye snadder i det prissegmentet du angir...

TW9000 ser jo ut til å ha gjort seg langt mer gjeldende i dette segmentet enn tidligere antatt, men ettersom jeg ikke har sett hva den presterer er det nok Gorm som må uttale seg rundt den. Hvis jeg skal gjengi Gorm må det jo være at en her får mye lys, kombinert med høy grunnkontrast og i tillegg imponerende ANSI-kontrast.

X30 har heller ikke mange sett på, men det jeg har sett av X70, som jo på sett og vis er samme projektor, gjør nok at jeg tror dette også er et svært spennende alternativ. Detaljeringen og presisjonen i mørke og mellommørke områder er helt fantastisk på denne saken, mest sannsynlig er den best av disse tre i denne (viktige) disiplinen. Mye av årsaken til dette ligger i den irisløse konstruksjonen. 3D har nok ikke like mye lys som HW30 og dermed heller ikke TW9000, men her faller den heller ikke gjennom på samme måte som forrige generasjon fra JVC. Lite eller ingen crosstalk fra det jeg har sett så langt, og flyten i 3D-gjengivelsen er langt bedre enn på forrige generasjon.

Noe som jo virkelig taler i X30ens favør er dens helmotoriserte optikk med minne, helt klart en fordel, spesielt for de med 2.35:1-lerreter.

Sonyen skiller seg ikke ut negativt i noen disiplin den heller. Den har høy dynamikk, godt sortnivå og bra 3D.

Satt på spissen kan en kanskje si at JVCen er for "filmelskeren", Epsonen for "3D-fantasten" og Sonyen for de som vektlegger begge deler likeverdig. Samtidig ser det jo absolutt ut som ikke TW9000 svikter som filmformidler, og jeg tror jo også at mange vil trives med X30 på 3D, så her er det ingen veldige absolutter.

Gleder meg til å få sett mer på disse projektorene for øvrig, foreløpig har jeg dessverre begrenset erfaring med annet enn HW30 så en må jo ta det jeg angir overfor med en stor klype salt men håper i det minste det kan gi noen ideer!

Er vel egentlig bare en fordel at en har så mange spennende modeller å velge mellom, selv om det jo kanskje gjør beslutningen litt vanskeligere!

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med tanke på at du ønsker mulighet til å kunne benytte projektoren med litt lys på i rommet, så ville jeg kikket nærmere på HW30 eller TW9000. HD83 er også aktuell, men har mye lavere reel on/off kontrast enn de to andre (gir dårligere sortnivå). DLA-X30 er jo helt konge i denne disiplinen, men den egner seg ikke spesielt bra med tanke på ønsket om mulighet for litt ambient lys.
    Skal du benytte et 106 tommer lerret (2,35 meter bredde) med grå duk, så ville jeg kanskje rettet fokus mot TW9000.

Son Lygren er inne på, så er utvalget i denne prisklassen svært spennende, men det gjør det jo også mye vanskeligere å velge
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det største lerretet jeg kan ha er 92" på grunnav at rommet er ikke bredt nok til et på 106"..
    men hva er forskjelen på lerret, tenker da på hvit og med grå toning?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter mye tenking og vurdering og med litt økonomi inn i bildet så fallt valget på denne prosjektoren EPSON EH-TW6000. Med et dreamscren dynagray lerret... Valgte den pakken med kalibrering og diverse...
    Tror og håper jeg vill bli fornøyd med denne

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet ca. Hvor lang leverings tid å slikt det er, i å med at jeg bestilte med proff kalibrering osv? Stod riktig nok at alt hv på lager da

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ståle! Ble du fornøyd med valget av Epson EH-TW6000? Kan kvaliteten på 3D måle seg de nyeste samsung lcd-skjermer?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jani1976
    Ståle! Ble du fornøyd med valget av Epson EH-TW6000? Kan kvaliteten på 3D måle seg de nyeste samsung lcd-skjermer?
    Er kjempe fornøyd jeg hvertfall har ikke fått testet 3D enda da... Og har kun sett 3D på kino før så det kan jeg ikke svare på hvordan den er i forhold t samsung

Intermediate Zocral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er støynivået på den?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zocral
    Hvordan er støynivået på den?
    Støy nivået er ikke noe plagsomt etter min mening, merker ikke stort til det, kunn når det er stille i rommet

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •