Takfestet projektor og vibrasjoner

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Sted
    Kristiansand
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Takfestet projektor og vibrasjoner

Heisann eksperter!

Jeg har nettopp kjøpt en JVC X3 som jeg er strålende fornøyd med. Foreløpig er denne plassert på et bord, men planen var å henge den opp i taket så fort opphenget jeg har bestilt kommer.

Problemet er at vi bor i en enebolig som er seksjonert opp og over oss bor det en barnefamilie. Det er veldig lytt og vi merker mye vibrasjoner når de løper rundt ovenpå. Kan dette være skadelig for projektoren på noen måte, eller skal det være helt uproblematisk? Har tenkt at et veggfeste kanskje hadde vært bedre, men det passer dårlig pga noen vinduer. Er dette noe å bekymre seg for, eller er det bare å hive den opp?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Erfarinsgmessig er ikke dette noe problem. Hadde det vært det, ville ikke projektorene overlevd lenge i de mest "bass-tunge" hjemmekinoene. Har vært i mange hjemmekinoer der hele bildet "hopper og vibrerer" når subwooferen jobber på sitt verste. I mine "basshungige dager" klarte jeg å sprekke murpussen på veggene i tilstøtende rom til kinoen med lavfrekvent "risting". Projektorene har aldri tatt skade av dette.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Sted
    Kristiansand
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe :-)

Det er betryggende å høre, da bør det ikke være noe problem med noen ivrige småtasser i etasjen over. Takk for hjelpen, og God Jul!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •