Valg av projektor (HW30, X3, HD83, TW9000?)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valg av projektor (HW30, X3, HD83, TW9000?)

Hei,

Førstegangskjøper av projektor her, håper på litt input fra de med mer erfaring med diverse modeller.

I første omgang vil projektoren bli plassert i et rom med hvitt tak og lyse vegger. Jeg vet at dette gjør det slik at det blir vanskelig å hente ut full ytelse fra de beste projektorene, men jeg har likevel lyst til å kjøpe noe litt skikkelig og tenker at det kan bli aktuelt at jeg vil få satt opp et mer egnet, maskert rom før det vil være aktuelt å skifte ut projektoren med en nyere modell.

Med bakgrunn i dette, hvordan ville dere rangere f.eks. Sony HW30, JVC X3, Optoma HD83 og Epson TW9000 på kort sikt (lyst rom) og lengre sikt (hjemmekino-rom)? Tenker et grått lerret på 92" eller 106" i første omgang. Vil bli brukt hovedsaklig til film, mest 2D men brukbar 3D er definitivt også et ønske.

På forhånd takk for råd og meninger!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg er ganske fersk innen projektormarkedet selv, men har også etter mye lesing og frem og tilbake falt mere og mere på HD83. Har ellers også et malt lyst rom, men ingen lys fra vinduer. Pga skråtak må jeg også ha lens shift. Ellers ser det ut som vi har samme bruksområder.

Har bestilt demo-time på hifiklubben og regner med å få svar derfra i morgen, men spørs når de får den på lager i Krsand. Skal se den litt opp mot et par andre og kan gi en liten tilbakemelding når jeg har gjort opp noen meninger.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •