LCD vs. DLP - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 24 av 24

Tråd: LCD vs. DLP

Newcomer MadMan69 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av polkalizer
    Smell? Nå blir det vel bare krangling her, men den der kjøper jeg ikke. Hva mener du egentlig? Høyere metning? Personlig synes jeg nemlig at dlp har klarere og sterkere farger enn lcd, som blir noe grøtete.

Det eneste sikre her blir vel å prøve selv, og se hva du foretrekker. Det er jo dessverre ikke mulig å gå til forhandlere og sammenligne riktig kalibrerte produkter med hverandre.

Smaken er som baken etc.....
    Må si meg enig med her! Det er klart et bedre kontrastnivå og fargemetningsnivå i DLP enn LCD.

Active Jodan sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Sitat Opprinnelig postet av jolly
    Fasiten sitter brukeren på og ikkje dei som har testet, for me har alle forskjellige preferanser
    Du har selvsagt rett i at man kun selv sitter med rett fasit, men det er jo litt betegnende da dette med tester. Testere er også mennesker (nesten da), og de finnes vel i alle varianter som alle oss andre. Så det at DLP alltid vinner slike tester må jo si sitt.

MEN: Det som gjør utslaget er ofte nerder som oss som leser side opp og side ned om hva som skal være best. Ofte snakker vi i utgangspunktet om marginale forskjeller, som via slike fora som dette blir til "store forskjeller". Men det har jo sin sjarm...
    Amen! :wink:
    Det er selvsagt vanskelig å se bort fra at tester ofte går i favør av DLP. På den annen side har de som utfører slike tester tilgang til hele spekteret av pj'er, og dermed et helt annet referansgrunnlag enn alle dem som skal innpasse et pj-kjøp i et trangt husholdningsbudsjett, og en liten stue.

Som jeg har sagt tidligere: man kan ikke vurdere ytelsen uten å ta hensyn til prisen. Det er etter mitt syn filmglede pr krone som teller når man skal velge pj, og antallet som har lyst på kompromissløse maskiner som f.eks Action Model One MkII er sikkert omvendt proporsjonalt med det antallet som har råd til å kjøpe en.

Siden vi her tross alt diskuterer pj'er i prisklassen 9-13kkr, mener jeg det slett ikke er åpenbart hva som er best av DLP eller LCD. Uansett valg må man leve med kompromisser, og det blir således kombinasjonen av personlige preferanser og betalingsevne som gir utslaget. Innleggene i denne tråden bekrefter heldigvis nettopp dette

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom DLP ALLTID slår LCD, hvorfor er det da noen som kjøper LCD ? Er alle LCD kjøpere dumme eller dårlig informerte ? Nei, det tro ikke jeg ! Folk har forskjellige preferanser.

Det store spørsmålet er hva som er viktigst: Sortnivå, kontrast, lav støy, VB, screendoor, regnbuer, plasseringsvennlighet. I tillegg skal prisen være rett, og de fleste har et budsjett på kr 10-20K.

Jeg tro at skal en få en projektor under 20K må en inngå kompromisser (foreløpig). For meg er plasseringsvennlighet og støy meget viktig. Jeg er også opptatt av sortnivå, men har innsett at jeg ikke får i pose og sekk. Jeg har derfor kjøpt en Hitachi TX10, men innrømmer gjerne at bildet ikke er optimalt. Foreløpig er det ingen dlp til ca 15K som har lens shift, lav støy, etc.

Heldigvis har markedet for hjemmekino projektorer eksplodert. Jeg håper derfor at jeg kan få en knall projektor til ca 15K om 1-2 år med bra sortnivå, lav støy og som er plasseringsvennlig. Dette blir nok mulig dersom utviklingen går samme vei som for DVD spillere.

Newcomer MadMan69 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke si mer mer enig i at det er filmglede pr. krone som er helt avgjørende for valg av prosjektor.....uansett type teknologi :-)

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •