Ny brukt PJ på lite budsjett - hva bør jeg vurdere?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny brukt PJ på lite budsjett - hva bør jeg vurdere?

Min 6 år gamle Panasonic PT-AE700 har takket for seg etter bare 1500 timers bruk. Det er sannsynligvis strømforskyningskortet som har tatt kvelden, og den aktuelle komponeneten som er defekt på kortet ser ikke ut til å kunne skaffes sånn uten videre.

http://avforum.no/forum/digitale-pro...ml#post1753434

Nytt kort fra Panasonic vil koste mer enn jeg synes det er verdt å koste på en så gammel projektor, spesielt med tanke andre kjente feil som kommer til å dukke opp snart (f.eks. blått p-filter). Derfor er jeg på utkikk etter en deleprojektor som er gåen av andre årsaker enn strømforskyningsmodulen.

Imidlertid tar jeg det ikke som en selvfølge at jeg klarer å skaffe en deleprojektor innen rimelig tid, så jeg ønsker å utrede muligheten for å kjøpe en brukt PJ som kan gjøre jobben i kinoen til jeg får råd til å kjøpe noe nytt.

Kasteavstanden er rundt 4,5 meter, og projektoren plasseres omtrent i høyde med øvre kant av lerretet som er 1.90 bredt.

Jeg har ikke så veldig store krav, men bildekvaliteten må representere en oppgradering i forhold til PT-AE700. Kan også tenke meg full HD, men generell bildekvalitet og driftssikkerhet samt lav pris er viktigere.

EDIT: Benq W6000 kanskje?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bumper denne. Hva bør jeg se etter på bruktmarkedet til 3-4000? Litt skeptisk på DLP, ser regnbuer på mange "kontor-projektorer".

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dårlig med respons, men det gjør ingenting. Fikk tak i deleprojektor og har reparert.

Intermediate Duppi dupp sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kunne jeg også tenkt meg å vist litt mer om, hva er minstekravet på prosjektor i et dedikert rom med full lyskontroll? gjerne eksempler. (på lavbudsjett selvfølgelig)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •