Offisiell tråd for BenQ PE5120 - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 23 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 443
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har veldig lyst til å kjøpe en slik pj, men er egentlig avhengig av å ha den på hylle. Må denne henges opp i taket? eller er det mulig å sette den på en hylle som er ca 178cm høy?

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Billigste plasser finner du her:

http://www.avforum.no/forum/viewtopic.php?t=13058

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vu
    Har veldig lyst til å kjøpe en slik pj, men er egentlig avhengig av å ha den på hylle. Må denne henges opp i taket? eller er det mulig å sette den på en hylle som er ca 178cm høy?
    Det går sikkert men du må snu projektoren opp ned for at den skal kaste bildet ned på lerretet da!

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Sitat Opprinnelig postet av vu
    Det går sikkert men du må snu projektoren opp ned for at den skal kaste bildet ned på lerretet da!
    Med 178 høyde og 200 lerret gir 5120 bildestart ca 40 cm over linsesentrum og det gir ikke noe god løsning uten mye bruk av keystone.
    En pj med lens shift blir en bedre løsning med mindre du plasserer 5120 høyere (oppned) eller lavere stående.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann

Har akkurat gjennomgått kalibrering med DVE og det gikk bra. Når det gjelder fargene så fikk jeg Rød og Blå til å stemme meget bra men da avikte grønn. Grønn er vel den vanskligste å justere inn slik jeg har oppfattet dette. Venter fremdeles på HDMI/DVI kabelen så justeringene ble utført på s-video.

Active macca sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bidda
    Heisann

Har akkurat gjennomgått kalibrering med DVE og det gikk bra. Når det gjelder fargene så fikk jeg Rød og Blå til å stemme meget bra men da avikte grønn. Grønn er vel den vanskligste å justere inn slik jeg har oppfattet dette. Venter fremdeles på HDMI/DVI kabelen så justeringene ble utført på s-video.
    Takk for fine bilder av 5120! (Jeg henter min i morgen kveld på Elkjøp, hvis alt går etter planen)
    Så til spørsmålet: Ser du foreløpig går for s-video. Selv har jeg valget mellom s-video eller RGB via scartinngang på dvd-spiller. Bruker en Pioneer DV 525. Blir det noe særlig forskjell mellom disse løsningene? Tenker kabel på 8-10 meters lengde. :?:

PS. Jeg har også liggende en vga til vga kabel på ca 10 meter av god kvalitet. Kan denne brukes med noe særlig utbytte?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    grøn får man ikke til å sitte 100% på DLP bidda, så ingen fare
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    grøn får man ikke til å sitte 100% på DLP bidda, så ingen fare
    Det er merkelig. Jeg har også hørt det, men hva er egentlig grunnen til at grønn avviker såvidt mye?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det avviker like mye på LCD projektorer, så det kan vel hende produsentene bruker en annen referanse for grønt enn Joe Kane (DVE).
    For øvrig er det noen unntak, Infocus og Panasonic er ganske tett på "DVE grønn".
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av macca
    ..... Selv har jeg valget mellom s-video eller RGB via scartinngang på dvd-spiller. Bruker en Pioneer DV 525. Blir det noe særlig forskjell mellom disse løsningene? Tenker kabel på 8-10 meters lengde. :?:

PS. Jeg har også liggende en vga til vga kabel på ca 10 meter av god kvalitet. Kan denne brukes med noe særlig utbytte?
    Bruker s-video som ren nødløsning da jeg venter på HDMI/DVI kabelen. Har også komponent kabel hengende men den har vga i enden (mot 6100) Hos deg er jeg litt usikker men hvis ny DVD spiller med HDMI/DVI eller komponent utgang er nært forestående (innom 3-4 mnd) ville jeg valgt en midlertidig løsning med s-video i god kvalitet. Hvis ikke vil en overgang fra scart (RGB) til komponent gi det beste resultatet.

Eksempel på en slik overgang finner du hos nettdata og avhifi.

Active macca sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bidda
    Sitat Opprinnelig postet av macca
    ..... Selv har jeg valget mellom s-video eller RGB via scartinngang på dvd-spiller. Bruker en Pioneer DV 525. Blir det noe særlig forskjell mellom disse løsningene? Tenker kabel på 8-10 meters lengde. :?:

Bruker s-video som ren nødløsning da jeg venter på HDMI/DVI kabelen. Har også komponent kabel hengende men den har vga i enden (mot 6100) Hos deg er jeg litt usikker men hvis ny DVD spiller med HDMI/DVI eller komponent utgang er nært forestående (innom 3-4 mnd) ville jeg valgt en midlertidig løsning med s-video i god kvalitet. Hvis ikke vil en overgang fra scart (RGB) til komponent gi det beste resultatet.
    Eksempel på en slik overgang finner du hos nettdata og avhifi.
    Ja, jeg lurer litt på Denon 1910, men leser på forumet at Samsung kommer med noe aktuelt med DVI ut seinere i måneden. Tror jeg går for forslaget ditt om midlertidig løsning. Takk for svaret, Bidda, og forresten: Gratulerer med enda en PJ!! :lol: :lol:

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, du kan glede deg Macca til 5120 er på plass. Personlig ville jeg ha valgt 1910 av de 2, da det er mange brukere av Denon her som kan hjelpe ved spørsmål og at den blir lettere å omsette ved oppgradering senere :wink:

Active Prec sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med ny projektor Bidda.
    Flott å kunne lese "step by step"
    Fortsett sånn

Newcomer carmacoma sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kaste lengde

bidda
    :? Hmm...teoretisk sett. vil en prosjektor med lang kastelengde ha den fordelen at lyset blir svekket pga lengden den må sende bildet? Med en lyssterk prosjektor er dette jo en fordel. En annen ting er at nå får du jo viftene fra den forran deg, vil tro det støyer mere enn å ha prosjektoren bak sitteplassen. ja/nei?

Intermediate jane sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Kaste lengde

Sitat Opprinnelig postet av carmacoma
    Hmm...teoretisk sett. vil en prosjektor med lang kastelengde ha den fordelen at lyset blir svekket pga lengden den må sende bildet?
    Blir lyset svekket av å gå noen meter ekstra? Er ikke lysstyrken omvent propesjonalt med arealet på kasteflaten (lerretet).

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Kaste lengde

Sitat Opprinnelig postet av carmacoma
    bidda
    :? Hmm...teoretisk sett. vil en prosjektor med lang kastelengde ha den fordelen at lyset blir svekket pga lengden den må sende bildet? Med en lyssterk prosjektor er dette jo en fordel. En annen ting er at nå får du jo viftene fra den forran deg, vil tro det støyer mere enn å ha prosjektoren bak sitteplassen. ja/nei?
    Det med lyset har jeg lite greiepå men vil tro at med de avstander vi her praterom har det liten betydning.

Når det gjedre støy så var min betraktning utført fra sitteplassen atså rett under 5120 og derav faktisk nærmere enn for 6100.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er dette en prosjektor som egner seg best til film da den har native widescreen-oppløsning?

Eller går det helt utmerket å spille PS2 og se på TV også?

Mvh
    Christian

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    5120 går utmerket til fim/spill og noe TV. Er du opptatt av størst mulig bilde ved spill og TV så er 4:3 pj å foretrekke.

5120 viser 4:3 materiale med sortefelt på siden da høyden er lik 16:9 bilde. Eller du kan strekke 4:3 bilde til å fylle 16:9, men da blir værdamene litt rundere over baken :wink: Spill kan normalt også vises i 16:9 og vil derfor passe greit på denne.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye syns du denne gir deg i forhold Benq6100 da bidda?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, Bidda, eller noen andre somkan svare på dette.

Vurderer selv nå også denne projektoren. Det virker som god projektor til prisen sin. Det eneste jeg lurer på er dette med plassering. Tidligere har jeg hatt LCD, nærmere Hitachi TX10. Denne var veldig lettplassert, var bla. derfor jeg valgte den (og regnbuene da..).

Problemet mitt er at det er 3m under taket, og jeg kan IKKE begynne å skru fast takfeste i taket. Alternativet blir da å feste den i veggen på en eller annen lur måte. Nå har jeg en hylle stående etter den forrige projektoren på veggen. Den er festet i 230cm høyde. Har du et forslag på hvordan jeg kan feste den, Bidda? Finnes det "takstativ" som kan skures på bekveggen som jeg kanskje kan bruke? Eller kan jeg sette den på hylla, og snu bildet i projektoren slik som man kan med LCD projektorer?

Avstanden fra bakveggen til lerretet er 4,5m. Linsen blir da ca 4-4,2m fra lerretet. Lerretet er 230cm bred, 16:9.

Håper på noen lure svar her Det er egentlig dette med plassering, og str på bildet i forhold til lerretstr/avstand som holder meg igjen.

Kent!

Side 7 av 23 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •